رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 628900

معامله بزرگ قالیباف با محصولی بر سر یاران نزدیکش

پایداری‌چی‌ها معتقدند ک سرلیست آن‌ها آقاتهرانی است و به هیچ وجه حاضر نیستند از این موضع کوتاه بیایند. از سوی دیگر شورای ائتلاف نیز همچنان سر موضع خود مبنی بر سرلیستی قالیباف است، در چنین فضای اختلافی آیا لیست مشترک با ۲ سرلیست منتشر می‌شود یا...

محمدحسن نجمی: گویا «معامله بزرگ» انجام شده است، معامله‌ای میان جبهه پایداری و طیف قالیباف بر سر فهرست مشترک. خبرگزاری تسنیم رسانه اصولگرا و نزدیک به برخی نهادها خبر از نهایی شدن لیست انتخاباتی مشترک میان شورای ائتلاف و جبهه پایداری داده است.

بر اساس این خبر، محمدباقر قالیباف رئیس فعلی مجلس، به عنوان سرلیست حضور دارد. البته که ساعتی بعد از انتشار این خبر، صادق محصولی دبیر کل جبهه پایداری اظهاراتی دو پهلو داشت که بیشتر از همه باید قالیباف را نگران کند.

خبرهای مرتبط تغییر حوزه انتخابیه ۲ کاندیدای حاضر در لیست شورای ائتلاف و پایداری /کوچ از مشهد و محلات به پایتخت اختلاف در اردوگاه پایدارچی‌ها و قالیباف/ متقی‌فر: لیست مشترک مورد تایید نیست قالیباف رودست خورد؟ /محصولی: سرلیست ما آقاتهرانی است فقط ۱۱ کاندیدای مشترک در لیست شانا - پایداری با لیست اصولگرایان در انتخابات ۹۸ /کدام نمایندگان فعلی تهران، خط خوردند؟ +جدول پشت پرده حذف زودهنگام یزدی خواه از لیست شورای وحدت /کاندیدایِ زنی که وارد لیست ۳۰ نفره نشد، کیست؟ با نگاهی به فهرست منتشر شده، می‌توان دریافت که میان دو طیف قالیباف و پایداری‌چی‌ها ائتلافی صورت گرفته که با حدی دو طرف از برخی اسامی عبور کرده‌اند تا به وحدت برسند. اما سخنان محصولی نشان می‌دهد که آن‌ها نگاهی فراتر از انتخابات مجلس دارند و از هم اکنون در حال معرفی مرتضی آقاتهرانی نماینده تندروی تهران به عنوان رقیبی برای قالیباف در انتخابات خرداد ماه ۱۴۰۳ هستند؛ انتخابات هیات رئیسه مجلس دوازدهم که در نخستین روزهای تشکیل صورت می‌گیرد.

فشار برای سرلیستی پایداری‌چی‌ها معتقدند که سرلیست آن‌ها آقاتهرانی است و به هیچ وجه حاضر نیستند که از این موضع کوتاه بیایند. از سوی دیگر شورای ائتلاف نیز همچنان سر موضع خود مبنی بر سرلیستی قالیباف است. محصولی به تسنیم گفته «سرلیست جبهه پایداری در صورت ارائه فهرست مستقل، آقاتهرانی هستند و در صورت وحدت با جبهه انقلابی دیگر، فهرست ارائه شده دو نفر سرلیست خواهد داشت که آقاتهرانی یکی از آن‌هاست.»

در این جملات تهدیدی ملایم نیز پنهان است؛ آنجا که محصولی حرف از لیست مستقل می‌زند؛ از این جهت که در فضای فعلی، و عملیات‌های رسانه‌ای که طی آن، برخی زوایای پنهان زندگی شخصی قالیباف رو شده، جایگاه او در بین بدنه اجتماعی اصولگرایان تضعیف شده است؛ هرچند بدنه اجتماعی آن‌ها کوچک و مختصر، در حد همان کمتر از ۳۰-۴۰ درصدی است که در انتخابات سال ۹۸ شرکت کردند اما اگر قالیباف در همین بدنه ضعیف اجتماعی اصولگرایان نیز دچار افت شود، شاید دیگر آن جایگاه سابق را نداشته باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها