رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 629344

ناگفته‌های حراج ربع‌سکه

ساعت 24 - اولین حراج سکه‌های بانک ‌مرکزی روز یکشنبه ۱۳اسفندماه آغاز می‌شود. با وجود اینکه پیش‌بینی می‌شود استقبال از این طرح بالا باشد، اما ابهاماتی درباره حراج اول وجود دارد. «دنیای اقتصاد» در یک گزارش جزئیاتی از حراج نخست ارائه کرده است. عملکرد مثبت از اجرای این حراج می‌تواند باعث افزایش اعتماد برای حراج‌های آتی باشد.

اولین حراج سکه‌های طلای بانک‌مرکزی ۱۲ظهر یکشنبه ۱۳اسفندماه برگزار می‌شود. عموم مردم می‌توانند در این حراج شرکت کنند و قیمت‌های پیشنهادی خود را برای خرید ربع‌سکه ضرب سال۱۳۸۶ اعلام کنند. به گفته کارشناسان، شرط تاثیر مثبت این سیاست در سامان‌دهی به بازار طلا، تعیین یک قیمت تعادلی، اطلاع‌رسانی دقیق و برگزاری حراج با کمترین مشکل است.

اواخر دی‌ماه بود که محمدرضا فرزین، رئیس‌ کل بانک‌مرکزی از تدوین یک بسته طلایی برای مدیریت کنترل بازار سکه و طلا خبر داد. بخشی از این بسته به حراج شمش طلا توسط مرکز مبادله اختصاص داشت که اولین مرحله آن ۲۷دی‌ماه آغاز شد و تا امروز ۱۰حراج شمش برگزار شده است. اما بخش دیگری از بسته سیاستی بانک‌مرکزی برای سامان‌دهی به بازار طلا، به ضرب و عرضه سکه‌های جدید اختصاص داشت. طبق گفته فرزین در آن زمان، سکه جدید بدون تاریخ ضرب و با طرح جدید در بازار عرضه خواهد شد و تلاش بانک ‌مرکزی این است که عرضه طلا به بازار هم از طریق ضرب و عرضه سکه جدید و سکه‌های موجود و هم ظرفیت مرکز مبادله ارز و طلا از محل افزایش ذخایر طلا در سال جاری افزایش یابد.

حال مرکز مبادله طلا و ارز از آغاز اولین حراج سکه‌های طلا در تاریخ ۱۳اسفندماه خبر داده است. مطابق اطلاعیه این مرکز، عموم مردم می‌توانند از طریق سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران در حراج سکه طلا شرکت کنند. در این مرحله سکه‌های طلای با ضرب سال ۱۳۸۶ عرضه می‌شود و زمان عرضه سکه‌های بدون تاریخ بانک مرکزی، متعاقبا و با هماهنگی بانک‌مرکزی اعلام می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها