رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 629345

برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی برای سفرهای نوروزی ۱

ساعت 24 - مسوولان وزارت میراث فرهنگی به همه مدیران و متولیان سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دستوراتی برای آمادگی در انجام سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ که همزمان با ایام ماه رمضان است، دادند.

یکی از برنامه ریزی‌های وزارت میراث فرهنگی در ایام نوروز به دلیل ماموریتی است که این وزارتخانه در انجام سفرهای نوروزی و تسهیل برای آن دارد به همین دلیل در روزهای پایانی اسفند، همایش‌ها و نشست‌هایی برای گروه‌های مختلف برگزار می‌کند تا برنامه ریزی برای سفرها منسجم‌تر انجام شود. یکی از این نشست‌ها با حضور کارکنان و معاونان و مدیران وزارت میراث فرهنگی برگزار شد. در این نشست تخصصی که استقبال از نوروز و ماه مبارک رمضان در دستور کار بود، فاطمه داوری مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی برنامه‌های این وزارت در روزهای پایانی اسفند را اعلام کرد و گفت: در هفته آینده و در روز ۱۵ اسفند، روز درختکاری را داریم. برنامه‌هایی را برای توسعه درخت‌کاری در نظر داریم و تکلیف امسال ما سنگین‌تر خواهد بود. وی اضافه کرد: آغاز برنامه‌های نوروزی ما از ۲۴ اسفندماه خواهد بود و برای نوروز برنامه‌های مختلفی داریم که از ۲۴ اسفند آغاز و تا پایان نیمه اول فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد. در این مدت چند برنامه مهم داریم که به‌عنوان مثال در روز ۲۵ اسفند که مصادف با پایان سرایش شاهنامه است برنامه مهمی در این باره برگزار خواهیم کرد. تشکیل کمیته بحران در نوروز ۱۴۰۳ هادی میرزایی سرپرست اداره کل امور موزه‌ها نیز در این نشست گفت: تجهیز، ایمن‌سازی، اقدامات فرهنگی و هنری، اقدامات اجرایی و مالی و هماهنگی موضوعاتی است که در نوروز ۱۴۰۳ در اماکن فرهنگی تاریخی و موزه‌ها اجرا خواهد شد. میرزایی در ادامه با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف، ادامه داد: در نوروز امسال استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها می‌تواند به افزایش جذب بازدید کننده از موزه‌ها کمک کند. وی با اشاره به پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته‌های بحران و پدافند غیرعامل از دیگر موضوعاتی است که باید در نوروز ۱۴۰۳ به آن توجه داشت.

ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتقاد از عدم معرفی و اطلاع‌رسانی اماکن تاریخی و مراکز گردشگری اضافه کرد: اطلاع‌رسانی‌های ما هنوز ضعیف است. در طول مسیر یک گردشگر گاهی اوقات هیچ تابلویی نمی‌بیند تا او را به اماکن فرهنگی تاریخی راهنمایی کند. ۵۴ کاروانسرا را ثبت جهانی کردیم ولی در حوزه اطلاع‌رسانی آن‌ها به مسافران مشکل داریم. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: با وزارت راه در این باره توافق کردیم و مصوب شده است ۱۰ درصد در جاده‌ها تابلو بزنیم که تصویری از ظرفیت‌های گردشگری، اماکن تاریخی و صنایع‌دستی باشد و شرکت‌های تبلیغاتی نیز تبلیغ و حمایت کنند. من نمره خوبی به اطلاع‌رسانی و معرفی آثار و ظرفیت‌های‌مان در جاده‌ها نمی‌دهم. وی با تاکید بر تقویت فعالیت‌های رسانه‌ای خطاب به مدیران وزارتخانه گفت: شما مدیران با خبرنگاران مصاحبه کنید، اطلاع‌رسانی کنید، با مردم حرف بزنید با مردم جلسه و نشست بگذارید و به کارهای آنان رسیدگی کنید. اگر کاری انجام نشد، عذرخواهی کنید و بابت آن توضیح بدهید. مدیران در خدماتی که به مردم باید ارائه شود، دو برابر وسواس به خرج دهند. پایگاه‌های ملی و جهانی آبروی ما هستند. مراقب باشید در نوروز مردم از خدمات خوبی برخوردار باشند.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها