رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 629346

پایان انتخابات : 25 میلیون نفر آمدند، 36 میلیون نفر نیامدند

ساعت 24 - بیشترین میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس، مربوط به مجلس پنجم بود که در آن 71.1 درصد مردم رای دادند و علی اکبر ناطق نوری رئیس آن مجلس شد. دومین مشارکت بالا نیز مربوط به مجلس ششم بود که 67.3 درصد رای دادند و مهدی کروبی به ریاست پارلمان رسید. تا قبل از انتخابات 11 اسفند، پایین ترین نرخ مشارکت مربوط به مجلس یازدهم با 42.57 درصد بود که ریاست آن با محمدباقر قالیباف است.

به گزارش عصر ایران میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس دوازدهم 41 درصد اعلام شد. طبق اعلام خبرگزاری دولت، از 61 میلیون ایرانی واجد شرایط رای دادن، 25 میلیون نفر پای صندوق‌های رای رفتند. این کمترین میزان مشارکت مردم ایران در 12 دور انتخابات مجلس بعد از انقلاب است.

 بیشترین میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس، مربوط به مجلس پنجم بود که در آن 71.1 درصد مردم رای دادند و علی اکبر ناطق نوری رئیس آن مجلس شد. دومین مشارکت بالا نیز مربوط به مجلس ششم بود که 67.3 درصد رای دادند و مهدی کروبی به ریاست پارلمان رسید.

تا قبل از انتخابات 11 اسفند، پایین ترین نرخ مشارکت مربوط به مجلس یازدهم با 42.57 درصد بود که ریاست آن با محمدباقر قالیباف است و اینک، رکورد کاهش مشارکت، باز هم شکسته شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها