رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 629370

ترس از رشد بیسوادهای مطلق

ساعت 24 - پژوهشگر آموزش و پرورش با بیان اینکه در بحث عدالت آموزشی، شورای عالی آموزش و پرورش و مراجع دیگر آمارهای متفاوتی از بازماندگان از تحصیل ارائه می‌دهند گفت: این آمار در سنین لازم التعلیم حدود ۹۰۰ تا یک میلیون نفر است.

حسنی با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش و مراجع دیگر آمارهای متفاوتی از بازماندگان از تحصیل ارائه می‌دهند و این آمار در حال حاضر نگران کننده است عنوان کرد: این آمار در سنین لازم التعلیم حدود ۹۰۰ تا یک میلیون نفر است.

وی دلایل نمره قبولی نگرفتن را بحث بازماندگان از تحصیل و بیسوادی مطلق اعلام و اظهار کرد: یکی از وجوه مهمی که باید به آن دست یافت، ریشه کنی بیسوادی است.

به گفته این پژوهشگر آموزش و پرورش، به نظر می‌رسد نهضت سوادآموزی با آمار حدود ۱۰ میلیون بیسواد مطلق در کشور مواجه است و از عهده این مهم برنیامده است.

حسنی با بیان اینکه در هفت بعد دچار مسئله و چالش هستیم افزود: چالش عدالت در بعد قومی و زبانی(موضوع دو زبانه‌ها)، تربیت معلم، مدارس خصوصی، چگونگی تخصیص منابع دولتی (قائل شدن سهم بیشتر از بودجه دولت به مناطق محروم)، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای (سبب انسداد طبقاتی شده است)، استعدادهای درخشان و مدارس سمپاد و شناسایی و پاسخگویی به استعدادهای و علایق متفاوت از جمله چالش‌هایی است که با آن‌ها روبرو هستیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها