رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 629924

بهترین تفریح ها در تورنتو کانادا

تورنتو کانادا یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای این کشور است که با بهره‌مندی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی به یکی از بهترین مقاصد برای توریست‌ها تبدیل شده است. افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند، باید پیش‌از هر اقدامی جاذبه‌های گردشگری آن را بشناسند.

 

تورنتو در کرانه دریاچه انتاریو قرار دارد و به‌دلایلی مانند بهره‌مندی از مراکز تجاری متنوع، رستوران‌هایی با منویی پر از غذاهای خوش‌مزه و حتی جاذبه‌های طبیعی مانند آبشار نیاگارا به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا شناخته می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم اطلاعات کاملی درخصوص تفریح‌هایی که می‌توانید در این شهر به آن‌ها دسترسی داشته باشید در اختیارتان قرار دهیم. برای آگاهی از آن‌ها تا انتها همراه ما باشید.

معرفی جاهای دیدنی تورنتو کانادا

درحال‌حاضر کشور کانادا به یکی از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی به‌خصوص برای ایرانیان تبدیل شده است. ضمن اینکه بسیاری از افراد این کشور را برای مقصد تفریحی خود انتخاب می‌کنند. اگر شما نیز می‌خواهید سفری به تورنتو داشته باشید، باید جاهای دیدنی و تفریحی این شهر را بشناسید.

با شناخت این جاذبه‌های تفریحی قطعا تصمیم‌گیری درخصوص‌ انتخاب تورنتو کانادا برای یک سفر تفریحی آسان‌تر می‌شود. به همین دلیل نیز در ادامه به معرفی برخی از محبوب‌ترین این جاذبه‌ها می‌پردازیم. این موارد عبارت‌اند از:

بازدید از‌های پارک تورنتو

یکی از گردشگرپذیرترین بخش‌های تورنتو که در جنوب غربی این شهر واقع شده،‌های پارک است. این منطقه جاذبه‌های تفریحی و گردشگری بسیاری دارد و ازاین‌رو توریست‌های بسیاری از سراسر جهان خود را به‌های پارک می‌رسانند تا شاهد زیبایی‌های طبیعی این بخش از تورنتو باشند.

در‌های پارک شما با پوشش‌های گیاهی متنوع، باغ‌های گیلاس، مسیرهای پیاده‌روی رویایی، درپاچه، مناطق پیک‌نیک، گلخانه، مغازه‌های صنایع دستی و رستوران‌های مختلف روبه‌رو می‌شوید.

مساحت‌های پارک حدودا 161 هکتار است و افتتاح آن به سال 1876 برمی‌گردد. ازاین‌رو به‌عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک عمومی این منطقه شناخته می‌شود. از جاذبه‌هایی که در‌های پارک می‌توانید ببینید، باید به برکه، محوطه سنگ‌ها، باغ وحش و باغ درختان گیلاس اشاره کنیم.

بازدید از آبشار نیاگارا در تورنتو کانادا

اگر سفر به تورنتو را انتخاب کرده‌اید، بهتر است برنامه‌ریزی خود را طوری تنظیم کنید که امکان بازدید از آبشار زیبای نیاگارا نیز وجود داشته باشد. این آبشار حدودا یک‌ ساعت تا تورنتو فاصله دارد، پس برای رفتن به آن باید مسافت را در نظر داشته باشید.

آبشار نیاگارا یکی از زیباترین‌های جهان به‌شمار می‌آید که حجم آب آن نسبت به دیگر آبشارهای سراسر دنیا بیشتر است. این ویژگی باعث شد تا سالانه افراد زیادی برای دیدن نیاگارا وارد خاک کانادا شوند. تماشای این منطقه در شب به‌دلیل نورپردازی‌های جذاب، تجربه‌ای زیبا برای شما به‌وجود می‌آورد.

در کنار این آبشار جاذبه‌های تفریحی و دیدنی زیادی وجود دارد که شما می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها بهره‌مند شوید. از این موارد باید به امکان غارنوردی، قایق‌سواری و حتی شنا اشاره کنیم. البته توجه داشته باشید برای شنا مکان‌های مخصوصی در نظر گرفته شده است.

بازدید از جزیره تورنتو کانادا

اگر سفر شما به کانادا در فصل گرم انجام می‌شود، بهتر است بازدید از جزایر این شهر را نیز در برنامه تفریحی خود داشته باشید. برای دسترسی به این جزیره‌ها که در آب‌های نزدیک تورنتو قرار دارند، باید از قایق استفاده کنید.

با توجه به اینکه امکان استفاده از خودرو در این جزایر وجود ندارد، افراد باید کفش مناسب کوه‌نوردی همراه خود داشته باشند. البته دوچرخه‌سواری در مسیرهای کوهستانی و ساحلی نیز امکان‌پذیر است، پس خیلی نگران پیاده‌روی‌های خسته‌کننده نباشید.

بازدید از تالار مشاهیر هاکی در تورنتو کانادا

هاکی از ورزش‌های پرطرفدار کانادا است که بومیان این کشور علاقه زیادی به آن دارند. به همین دلیل نیز موزه‌ای از آثار فرهنگی متعلق به این ورزش در تورنتو ایجاد شد تا گردشگران پس‌از دیدن آن، با فرهنگ کانادا تا حدودی آشنا شوند.

ساختمانی که درحال‌حاضر به‌عنوان تالار مشاهیر مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابتدا بانک مونترال بود. در این موزه می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های بازی‌های قدیمی را مشاهده کنید یا به تماشای جام استنلی که هر سال به بازیکن برنده مسابقات هاکی تعلق می‌گیرد بپردازید.

بازدید از مسابقات ورزشی در تورنتو کانادا

یکی از جذاب‌ترین تفریح‌های گردشگران زمان حضور در تورنتو، بازدید از مسابقه‌هاکی روی یخ است. اگر شما نیز علاقه دارید مانند یک شهروند کانادایی برای تماشای این بازی‌ها به استادیوم بروید، باید در زمستان به این منطقه سفر کنید.

با رسیدن فصل بهار و به‌تبع آن گرم‌شدن هوا، این استادیوم به مکانی برای برگزاری کنسرت‌ها یا بازی بیس‌بال بلوجیز تبدیل می‌شود. پس همواره می‌توانید یکی از سرگرمی‌های جذاب کانادا را در استادیوم راجرز سنتر پیدا کنید.

پیاده روی در خیابان کینگ استریت غربی تورنتو

تفریحات موجود در تورنتو را می‌توانید در دهکده کینک وست نیز مشاهده کنید. این منطقه شیک و مدرن، معماری خاص و جذابی دارد، به‌گونه‌ای که چشم هر گردشگری را به‌خود خیره می‌کند. به همین دلیل نیز بازدید از آن در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد.

علاقه‌مندی طیف گسترده‌ای از گردشگران برای بازدید از این منطقه، باعث ایجاد تغییرات بسیار مطلوب در آن شد. درحال‌حاضر اگر به این خیابان بروید، شاهد استودیوهای موسیقی و هنری بسیاری خواهید بود که لذت پیاده‌روی را چندبرابر می‌کنند.

وجود کافه‌ها و رستوران‌هایی با منوی متنوع این امکان را به شما می‌دهد تا پس‌از قدم‌زدن در پیاده‌روها و خرید از مغازه‌های رنگارنگ این منطقه، یک نوشیدنی یا غذای خوش‌طعم میل کنید. این کار باعث رفع خستگی‌های تمام طول روز می‌شود.

امتحان کردن ساندویچ‌های خوش طعم خیابانی در تورنتو

تورنتو کانادا یکی از شهرهایی است که برای دوست‌داران غذاهای متنوع بهترین گزینه به‌شمار می‌آید. اگر شما نیز علاقه دارید در طول سفر خوراکی‌های مختلفی امتحان کنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم از خوردن ساندویچ‌های خیابانی غافل نشوید.

خیابان‌های کانادا پر از دکه‌های فروش‌هات‌داگ است که مخلفات زیادی نیز در اختیار افراد قرار می‌دهند. یکی از محبوب‌ترین دکه‌ها، فروش ساندویچ WVRST است که در خیابان کینگ استریت غربی قرار دارد. با انتخاب این مغازه می‌توانید ساندویچ گوشت گاومیش یا سوسیس سنتی به‌همراه نوشیدنی خوش‌طعم سفارش دهید.

شرکت در فستیوال‌های تورنتو کانادا

به‌طور کلی کانادا منطقه‌ای سردسیر است و در زمستان به‌جز تفریحاتی مانند پیست اسکی و هاکی روی یخ، مراسم خاصی در شهرهای آن برگزار نمی‌شود. زمانی که گرمای بهار و به‌خصوص تابستان برسد، این موضوع کاملا فرق می‌کند.

اگر در فصل‌های گرم سفر به این شهر را انتخاب کنید، شاهد برگزاری فیستوال‌های جذاب در آن خواهید بود که از آن‌ها می‌توانیم به فستیوال جاز، فیلم و نمایشگاه بین‌المللی کانادا اشاره کنیم. شما می‌توانید در زمان حضور خود یکی از این مراسم‌ها را انتخاب کرده و مانند یک شهروند کانادایی در آن شرکت کنید.

کوچه گرافیتی تورنتو کانادا

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های تورنتو، کوچه گرافیتی آن است که با اشکال جذاب به‌عنوان یکی از بهترین پیش‌زمینه‌ها برای عکاسی شناخته می‌شود. اگر سریال کمدیRick Mercer Report را دیده باشید، احتمالا این کوچه را نیز بشناسید.

کوچه گرافیتی تورنتو از خیابان اسپادینا شروع می‌شود. انتهای این کوچه نیز به خیابان پورتلند می‌رسد. اشکال جذاب و متنوع روی دیوارهای آن برای همه افراد به‌خصوص دوست‌داران هنر و عکاسی جذابیت دارد، پس بهتر است بازدید از آن را در برنامه سفر خود قرار دهید.

بازدید از بازار کنزینگتون تورنتو کانادا

یکی از تفریحات مهم در سفر به هر شهری بازدید از بازارهای آن است. تورنتو نیز به‌دلیل برخورداری از جمعیت زیاد و حضور همیشگی گردشگران، بازارهای متنوعی دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

یکی از محبوب‌ترین بازارهای کانادا کنزینگتون نام دارد. این منطقه در طول زمان‌های مختلف مکانی برای سکونت گروه خاصی از مردم به‌شمار می‌آمد. در واقع ابتدا کارگران بریتانیایی در کنزینگتون ساکن بودند و پس‌از آن‌ها نوبت به یهودیان رسید.

مهاجران کشورهای دیگری مانند پرتغال، آمریکای لاتین، خاورمیانه، جزایر کارائیب و ایتالیا نیز در این منطقه ساکن شدند، به همین دلیل نیز شاهد چند فرهنگ متنوع در آن هستیم. اگر تابستان را برای سفر به تورنتو انتخاب کرده‌اید، حتما به این بازار متنوع سری بزنید.

با حضور در این بازار می‌توانید کسب‌وکارهای متنوعی ببینید که از آن‌ها باید به همبرگرفروشی‌های کارائیبی، ماهی‌فروشی‌های پرتغالی، خواربارفروشی‌های آمریکای لاتین و رستوران‌های مکزیکی اشاره کنیم.

موزه آقاخان در تورنتو

با سفر به تورنتو کانادا یکی از جاذبه‌های پیش‌ روی شما بازدید از موزه آقاخان است. بنیاد آقاخان برای گسترش تمدن و فرهنگ اسلامی، در سال 2014 موزه‌ای در شهر پرجمعیت تورنتو که منطقه‌ای گردشگرپذیر است، تاسیس کرد.

در این موزه اشیاء گران‌بهایی متعلق به قرن 9 تا 19 میلادی نگهداری می‌شود که بیشتر آن‌ها در دهه 50 میلادی جمع‌آوری شده‌اند. گردشگران می‌توانند با حضور در این موزه، تا حدودی با تمدن اسلام و فرهنگ آن آشنا شوند.

یکی از جذابیت‌های موزه آقاخان، الهام‌گرفتن از فضای باغ‌های ایرانی برای ساخت فضای بیرونی آن است. اگر جاذبه‌های گردشگری کشور را که سبکی تاریخی و اسلامی دارند دیده باشید، با حضور در این موزه به‌خوبی متوجه این شباهت می‌شوید.

بازدید از مرکز علوم انتاریو

مرکز علوم انتاریو برای بازدید خانوادگی گزینه بسیار مناسبی است. در این مرکز علمی، تفریحات سرگرم‌کننده متنوعی برای کودکان فراهم کرده‌اند تا خانواده‌ها با خیالتی راحت برای بازدید از آن اقدام کنند.

زمانی که کودک خود را برای بازی به قسمت تفریحی فرستادید، می‌توانید به بازدید از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا درزمینه ارتباطات، فیزیک، هواشناسی، نورشناسی هوانوردی و زیست‌شناسی بپردازید. اگر دوست‌دار علم و فناوری هستید، در سفر خود به تورنتو کانادا حتما بازدید از این مرکز را در اولویت قرار دهید.

چگونه می‌توان به تورنتو کانادا سفر کرد؟

سفر به تورنتو به‌دلیل بهره‌مندی این شهر از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری متنوع، همواره طرفداران زیادی دارد. اگر شما نیز با کسب اطلاعات درخصوص جاهای دیدنی و سرگرمی‌های موجود در این شهر مایلید به تورنتو سفر کنید، باید از چگونگی این کار نیز اطلاع داشته باشید.

کانادا از کشورهایی محسوب می‌شود که برای ورود به آن علاوه‌بر پاسپورت، به ویزا احتیاج دارید. در واقع ایرانیان بدون داشتن ویزا که همان مدت‌زمان اقامت موقت قانونی است، نمی‌توانند وارد خاک این کشور شوند.

برای مهاجرت به کانادا یا همان سفر به تورنتو باید از مراحل و شرایط اخذ ویزا اطلاعات کافی داشته باشید. همچنین بهره‌مندی از تمکن مالی یکی از شروط مهم سفر به این کشور است، چراکه با ویزای موقت توریستی افراد نمی‌توانند در این کشور به انجام کار مشغول شوند.

نحوه اخذ ویزای توریستی کانادا چگونه است؟

همان‌طور که اشاره کرد، اخذ ویزای توریستی کانادا از مهم‌ترین شرایط برای سفر به تورنتو کانادا محسوب می‌شود. افراد می‌توانند دراین‌زمینه اطلاعات کسب کنند و خود به آماده‌سازی مدارک و ارسال آن‌ها بپردازند.

با توجه به سختی مسیر اخذ و احتمال ریجکت‌شدن درخواست، شما می‌توانید از موسسه‌های مهاجرتی نیز کمک بگیرید. در این موسسه‌ها کارشناسانی وجود دارد که با تجربه بالای خود می‌توانند درخصوص ارسال مدارک و همچنین متقاعد‌کردن آفسیر، برای اخذ ویزا، شما را راهنمایی کنند.

اگر قصد دارید خودتان برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کنید، باید مدارک کاملی درزمینه تمکن مالی، برنامه گردشگری، بلیط رفت و برگشت، رزرو هتل و گواهی عدم سوءپیشینه به اداره مهاجرت ارائه دهید.

زمانی که ویزای شما تایید شد، باید به سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید تا پیکاپ ویزای کانادا در پاسپورت درج شود. با توجه به هزینه‌بر بودن این کار، می‌توانید به موسساتی مانند آبرنگ سفر وکالت دهید تا درج ویزا در پاسپورت بدون حضور شما و با کم‌ترین هزینه انجام شود.

اگر ویزای سفر به تورنتو کانادا ریجتک شد چیکار کنیم؟

افسر اداره مهاجرت ممکن است دلایل شما را برای سفر به کانادا تایید نکند. در این شرایط درخواست ویزا نیز ریجکت می‌شود. درصورت بروز این اتفاق لازم نیست نگران باشید، چراکه امکان رفع ریجکتی ویزای کانادا نیز وجود دارد.

اقدامات مربوط به رفع ریجکتی ویزا باید با توجه به‌ دلیل رد شدن درخواست انجام شوند. گاهی ناقص‌بودن مدارک دلیل این موضوع است و در برخی مواقع عدم متقاعدسازی آفیسر برای ترک کانادا پس‌از اتمام ویزا. اگر نگران رد شدن دوباره درخواست خود هستید، بهتر است از کارشناسان موسسه مهاجرتی آبرنگ سفر کمک بگیرید.

جمع‌بندی

تورنتو کانادا شهری پرجمعیت و گردشگرپذیر است. افرادی که تاکنون تجربه سفر این شهر را نداشته‌اند باید تفریحات موجود در آن را بشناسند تا با اطمینان خاطر بیشتری سفر به این کشور را انتخاب کنند و با برنامه‌ریزی درست، شانس دریافت ویزا را افزایش دهند.

از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی و تفریحات تورنتو باید به آبشار نیاگارا، جزایر تورنتو،‌های ‌پارک، موزه آقاخان، تالار مشاهیر هاکی، شرکت در فستیوال‌ها، بازارگردی، پیاده‌روی در خیابان کینگ استریت غربی، کوچه گرافیتی محله فشن و امتحان‌کردن ساندویچ‌های خیابانی اشاره کرد

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها