رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 630173

گشت و گذار در شهرهای پر رمز و راز ایران و کشف جاذبه های جدید

سفر با چاشنی قصه‌های رازآلود برای کسانی که به دنبال کشف آن‌ها هستند بسیار جذاب خواهد بود. قصه‌هایی که گاهی از دل شهرها با جاذبه‌های مختلف‌شان بیرون می‌آیند و از رازهای سر به مهر زیادی پرده برمی‌دارند. رازهایی که گاهی حاصل افسانه‌های قدیمی و گاهی هم در جریان اتفاقات عجیب و غریبی‌ست که آن شهر از سر گذرانده اما هر چه باشد، شنیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

با وجود اینکه مقاصد زیادی قصه‌های پر رمز و رازشان را در سفر به رخ شما می‌کشند اما برخی از آن‌ها مثل کشتی یونانی تبدیل به نماد یک شهر شده‌اند. در هر صورت اگر از ما می‌شنوید به شما توصیه می‌کنیم تا به هر مقصدی که سفر می‌کنید در کنار تفریح و گشت‌وگذار زمانی را به شنیدن قصه‌های آن از زبان مردم محلی‌اش اختصاص دهید.

اگر مسافر شمال هستید، احتمالا اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، قصه‌هایی‌ست از کلبه‌های چوبی وسط جنگل با سقف شیروانی یا خانه درختی که در کارتن‌های کودکی‌مان می‌دیدیم و همیشه دوست داشتیم که یکی از آن‌ها برای ما باشد. اما در جنگل‌های وسیع شمال با درختان سر به فلک کشیده‌اش راوی قصه‌های زیادی هستند که با اقامت در تعدادی از ویلا شمال می‌توانید چشم‌اندازی از آن‌ها را تماشا کنید. رزرو اقامتگاه نیز این امکان را به شما می‌دهد تا در دل روستاها و درست وسط طبیعت چند روزی را به سبکی متفاوت تجربه کرده و قصه‌های جدیدی برای گفتن داشته باشید.

پس خود را برای سفر آماده کنید تا در کنار شهرهای شمالی همیشه پرطرفدار و محبوب چند مقصد جذاب دیگر را به شما معرفی کنیم و با سفر به آن‌ها، این بار مقاصد را با قصه‌هایشان از زاویه دیگری ببینید.

بازدید از آرامش‌بخش‌ترین جاذبه دیدنی شیراز(حافظیه)

حال آرام حافظیه را به هیچ نقطه دیگری در شیراز نمی‌توان عوض کرد. این را بیشتر مسافرانی می‌گویند که برای اولین بار قدم در باغ زیبای حافظیه با معماری ساده و زیبایش گذاشته‌اند. حافظیه‌ای که اگر در بهار مهمان آنجا باشید، عطر بهار نارنج که سرتاسر باغ را پوشانده و گل‌های کاغذی صورتی و قرمز شما را مست خواهد کرد. این جاذبه آنقدر دیدنی‌‌ست که به تنهایی می‌تواند دلیل محکمی برای سفر به شیراز باشد. پس اگر مسافر شیراز هستید بازدید از حافظیه را در ابتدای لیست قرار دهید و با رزرو سوئیت شیراز برنامه سفرتان را تکمیل کنید.

یکی از مزایای این شهر برای سفر تنوع بالای خانه و سوئیت است که امکان اجاره سوئیت ارزان در شیراز را نیز به شما می‌دهد.

حافظیه در کنار حال و هوایش، فضای بسیار زیبا و دلنشینی دارد. ورودی این مجموعه در دوران زندیه به شکل یک تالار با چهار ستون سنگی یکپارچه و بلند بنا شد که درگاه آن در شمال و جنوب قرار داشت. در روبه‌روی آن نیز یک باغ احداث شد و یک سنگ قبر مرمر برای حافظ قرار گرفت.

در دوران قاجار نیز شخصی به نام ملا شاه جهان زرتشتی معروف به اردشیر که ارادت زیادی به حضرت حافظ داشته تصمیم می‌گیرد که بنایی را به‌عنوان مقبره بر روی سنگ قبر بنا کند اما یکی از سیاست‌مداران قاجار به دلیل زرتشتی بودن اردشیر، دستور تخریب بنا را می‌دهد.

در نهایت بنای زیبا با معماری ساده و دلنشین حافظیه بر اساس طرحی از معمار فرانسوی یعنی آندره گدار احداث شده که از سال ۱۳۱۴ ساخت آن شروع می‌شود و در سال ۱۳۱۶ به پایان می‌رسد.

حالا حافظیه در یک باغ زیبا و عمارت به عنوان مقبره یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های شیراز است که در هنگام بازدید از آنجا باید تفالی به خواجه شیراز بزنید و غزلی را بخوانید تا لطف سفر به شیراز برای شما تکمیل شود.

کشتی به گل نشسته در جزیره‌ای بکر(کشتی یونانی)

بیشترین تصویری که از جزیره کیش دیده‌ایم، کشتی بزرگی‌ست که در یکی از سواحل کیش چندین دهه‌ است که به گل نشسته و حالا به نمادی از این جزیره تبدیل شده و کمتر کسی است که به کیش سفر کند ولی با این کشتی عکس نگرفته باشد.

پس اگر برای سفر به کیش برنامه‌ریزی می‌کنید حتما به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های جزیره آن را در لیست دیدنی‌ها قرار دهید. برای اقامت در سفرتان نیز می‌توانید نسبت به رزرو سوئیت کیش یا اجاره ویلا کیش بر اساس شرایط و بودجه سفر خود اقدام کنید.

حالا ماجرا کشتی یونانی و دلیل معروف شدن آن چیست؟ داستان از این قرار است که این کشتی حدود ۵۸ سال پیش یعنی سال ۱۳۴۵ شمسی در هنگام سفر در جزیره کیش به گل نشست و هنوز هم رازهای زیادی از اینکه چرا این اتفاق برای کشتی یونانی افتاد وجود دارد.

این کشتی عظیم و غول پیکر ۷۰۶۰ تنی با طول بیش از ۱۳۰ متر در سال ۱۳۲۲ توسط شرکت همیلتون ساخته شده بود و در سال‌های مختلف تا قبل از اینکه دچار چنین سرنوشتی شود، مالکان زیادی داشت که در نهایت یک شخص یونانی آن را خرید.

هر یک از مالکان که کشتی را خریداری می‌کردند نام جدیدی را برای آن انتخاب کرده و در طول این سال‌ها کشتی یونان معروف به نام‌هایی مثل امپایر ترومپت، نچرالیست، کوروش پارسی ، همدان و در نهایت کولا اف شناخته می‌شد. نام‌های ایرانی آن نیز زمانی بود که کشتی چند مالک ایرانی داشت.

در حال حاضر این جاذبه در خیابان غروب کیش، میدان غروب و در پارک ساحلی غروب قرار دارد که در سفر به کیش حتما باید از آن بازدید کنید.

در پایان به خاطر داشته باشید که هر سفری یک قصه‌ای دارد. گاهی باید به شنیدن قصه‌های سفر بروید و گاهی هم در دل اتفاقاتی که در طول سفر برای شما پیش می‌آیند، ماجرای و قصه سفر خودتان را داشته باشید. البته این زمانی‌ست که در برنامه‌ریزی سفر یعنی انتخاب مقصد تا رزرو اقامتگاه دقیق عمل کنید. با وجود اینکه در تمامی شهرها تنوع بالایی از سوئیت، خانه و ویلا وجود دارد می‌توانید به سادگی و از روش آنلاین، اقامتگاه موردنظرتان را اجاره کنید

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها