رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 630265

مزایا و کاربرد پنجره‌های دوجداره چیست؟

مزایا و کاربرد پنجره‌های دوجداره باعث شده بسیاری از معماران و ساختمان سازان این مصالح را برای بناهای مد نظر خود انتخاب و خریداری کنند.

چراکه پنجره‌ها یکی از مهمترین عناصر در طراحی یک سازه هستند و نقش و سهم آن‌ها در زیبایی بنا قابل توجه است. از طریق این بخش‌ها می‌توان با بیرون از ساختمان ارتباط برقرار ساخت و یا از نور خورشید در طول روز استفاده کرد. در حال حاضر پنجره‌های دوجداره بیش از تک جداره مورد توجه و اقبال قرار می‌گیرند و دلیل اصلی استقبال از آن‌ها نیز چند مزیت و ویژگی منحصر به فرد است.

در این مقاله برخی از مهم‌ترین مزایای کاربرد پنجره‌های دوجداره را بر خواهیم شمرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

به طور خلاصه مزایای پنجره‌های دوجداره موارد زیر است :‌

  • کاهش مصرف انرژی
  • کاهش سر و صدای ورودی به ساختمان
  • مقاومت بسیار بالا
  • تنوع بالای طرح، رنگ و مدل
  • قیمت مناسب

مزایای پنجره‌های دوجداره در ساختمان

کاهش مصرف انرژی

یکی از مهمترین مزایای استفاده از پنجره‌های دوجداره کاهش مصرف انرژی است. انرژی که به منظور تامین سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، برای خنک سازی فضا در تابستان و یا گرمادهی در زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از آنجایی که مردم ایران در سطح جهان بیشترین میزان مصرف گاز طبیعی را دارند و بخش وسیعی از این انرژی از طریق درب و پنجره‌های قدیمی تلف می‌شود بهتر است از پنجره‌های دو جداره استفاده شود. با کاربرد پنجره‌های دوجداره مصرف انرژی خود را کاهش خواهید داد و از مبلغ و میزان قبض گاز و برق نیز کم خواهید کرد.

کاهش سر و صدای ورودی به ساختمان

دیگر مزیت کاربرد پنجره‌های دوجداره کاهش دادن حجم سر و صدای وارد شده به بنا است. همان‌طور که می‌دانید سر و صدای بیرون ساختمان که به داخل وارد می‌شوند نقش بسیار موثری در سلب آسایش اهالی داشته و به از دست دادن سلامت روانی و آرامش آن‌ها منجر می‌گردند.

با واقع شدن در معرض سر و صدای زیاد دچار مشکلات فراوانی خواهید شد که یکی از مهمترین آن‌ها ایجاد نگرانی و استرس است. پس از آن با مشکلاتی در خواب خود مواجه خواهید شد. مشکلاتی که به طور حتم کیفیت زندگی را کاهش داده و سلامت جسمانی اهل خانه را به مخاطره می‌اندازند.

در این شرایط بهترین راهکار استفاده از پنجره‌ دوجداره است تا سلامت روحی و جسمی اهل خانه تامین شود. اگر می‌خواهید این تجهیزات بهتر بتوانند وظیفه عایق بودن در برابر سر و صدا را به سرانجام برسانند بهتر است برای شیشه آن‌ها از شیشه سکوریت استفاده کنید و از آرامش و سکوتی که داخل خانه ایجاد می‌شود لذت ببرید.

مقاومت بسیار بالا

مزایای پنجره‌های دو جداره تنها به عایق بودن در برابر صدای محیطی و یا کمک به کاهش مصرف انرژی ختم نمی‌شود و این محصولات ویژگی‌های مثبت و مهم دیگری هم دارند. از جمله این مزایا می‌توان به مقاومت بالای این مصالح در برابر شرایط گوناگون اشاره کرد.

در حالت معمول تولید کنندگان برای ساخت این نوع از پنجره‌ها از پروفیل‌هایی بسیار مقاوم و مستحکم مانند آلومینیوم کمک می‌گیرند. این مصالح عمر بالا و دوام و ماندگاری قابل توجهی دارند. کاربرد پنجره‌های دوجداره برای مقاومت در برابر شرایط سخت آب و هوایی، طوفان، گرما و سرما اقدامی کاملاً مناسب به نظر می‌رسد.

شما می‌توانید از این تجهیزات در مناطق مختلف آب و هوایی، سردسیر، گرمسیر، در مناطق با بادهای شدید، باران‌های اسیدی و نمکی، آب‌های شور، آب و هوای شرجی و مرطوب و... استفاده کنید و هیچگونه آثاری از خوردگی و یا پوسیده شدن در آن‌ها مشاهده نکنید.

اگر پروفیل پنجره‌ دوجداره از آلومینیوم انتخاب شده باشد در برابر آتش و آتش سوزی نیز مقاوم بوده و به راحتی ذوب نمی‌شود. شیشه این پنجره‌ها نیز نسبت به شیشه‌های معمولی در برابر فشار و ضربه از مقاومت بالاتری برخوردار شده است. پس می‌تواند امنیت شما را در حوادثی از قبیل زلزله تامین کرده و خرد نشود.

امنیت بالاتر شیشه پنجره‌ دوجداره و سخت‌تر شکسته شدن آن‌کمک می‌کند تا ساختمان شما در معرض سرقت نیز قرار نگیرد.

تنوع بالای طرح، رنگ و مدل

شما می‌توانید پنجره‌ دوجداره را در اندازه و ابعاد مختلف در بازار انتخاب و خریداری کنید و رنگ‌های قاب متنوعی را در نظر بگیرید. شیشه‌های این پنجره‌ها نیز انواع متنوعی از طرح و رنگ‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. پس می‌توانید با دستانی باز طرح و مدل و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به لحاظ پروفیل، پنجره‌ دوجداره از نوع آلومینیومی، یو پی وی سی و.... در بازار مشاهده می‌شود که هر کدام از ویژگی‌های خاص خود برخوردار شده و مزایا و معایبی هم دارند. برای نمونه یکی از مزایای کاربرد پنجره‌های آلومینیومی زیبایی قابل توجه است.

تولید کنندگان می‌توانند این محصولات را متناسب با نوع طراحی دکوراسیون و ساختمان شما تولید کنند. فرقی نمی‌کند که جنس پروفیل این نوع پنجره آلومینیوم باشد یا یو پی وی سی و دیگر متریال‌ها. در هر صورت امکان طراحی و تولید آن‌ها با اشکال مختلف منحنی، پیچیده، زاویه دار و.... وجود دارد.

پس می‌توانید به راحت‌ترین شکل ممکن آن‌ها را با سبک و دکوراسیون منزل خود هماهنگ سازید و در سازه‌های با معماری مدرن، کلاسیک و تلفیقی از آن‌ها استفاده کنید. شستشوی راحت و آسان دیگر مزیت پنجره دوجداره است. شما می‌توانید این محصولات را با کمک یک محلول شوینده و مقداری آب مانند روز اول تمیز سازید تا زیبایی بنا و جلوه آن تحت تاثیر آلودگی‌های پنجره قرار نگیرد.

قیمت مناسب

با توجه به مزایا و ویژگی‌های مثبت فراوانی که کاربرد پنجره‌های دوجداره یو پی وی سی در ساختمان شما ایجاد می‌کند و نقشی که در کاهش انرژی و جذب سر و صدای محیط و.... دارند، قیمت آن‌ها کاملاً مناسب و مقرون به صرفه بوده و استفاده از این متریال‌ها ارزش ساختمان شما را چند برابر می‌سازد.

گروه صنعتی تارادیس

این مطلب توسط مجموعه تارادیس تولید کننده انواع پنجره دوجداره یو پی وی سی و آلومینیومی تهیه شده است. این مجموعه به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر سال ۱۴۰۲ مفتخر است که پروژه‌های بسیاری را در سطح کشور با موفقیت انجام داده و با کیفیت محصولات و خدمات خود رضایت مشتریان را بدست آورده است. چنانچه نیاز به تعویض پنجره و سفارش ساخت انواع پنجره دوجداره دارید میتوانید به وب سایت گروه صنعتی تارادیس به آدرس Taradis.net مراجعه فرمایید

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها