رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 630503

افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال ۱۴۰۳

ساعت 24 - رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی حداقل میزان مورد نظر جامعه پزشکی برای سال آینده است، گفت: «افزایش تعرفه‌های پزشکی شامل مواردی مانند هزینه‌های هتلینگ، دارو، تجهیزات، نیروی انسانی و هزینه‌های سرباری و... می‌شود؛ در مجموع، شاید حدود یک‌سوم افزایش تعرفه‌های پزشکی از آن پزشک شود. »

 

به گزارش ایسنا، دکتر محمد رئیس‌زاده با اشاره به اینکه افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ به تصویب شورای‌عالی بیمه رسیده است، اظهار کرد: «نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی، سازمان تامین اجتماعی، بیمه سلامت ایران، بیمه نیرو‌های مسلح، سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد، سازمان امور استخدامی، وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی که همگی جزء ذی‌نفعان به حساب می‌آیند، در شورای‌عالی بیمه حضور دارند. »

وی با اشاره به تصویب افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی توسط شورای عالی بیمه، خاطرنشان کرد: با توجه به تورم، اعضای شورای عالی بیمه بر این باور هستند که افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی، کمترین کاری است که می‌توان انجام داد. در حال حاضر نیز مصوبه شورای عالی بیمه به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده شده و توسط این سازمان باید به هیات دولت ارسال شود. نهایتا نیز طبق قانون، تعرفه‌ها باید در دولت تصویب نهایی شده و جهت اجرا ابلاغ شود.

 

رئیس‌زاده درباره پیگیری‌های انجام شده در ارتباط با رشد ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی توضیح داد: با توجه به جلسات و نامه‌نگاری‌هایی که با رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان داشته‌ایم، امیدوارم هیات‌دولت موضوع افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی را بدون کاهش ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه برخی از بیمه‌ها با افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی مخالف هستند، افزود: برخی از بیمه‌ها ناهمخوانی افزایش تعرفه‌های پزشکی با منابع خود را مطرح می‌کنند در حالی که نماینده بیمه مرکزی در جلسه شورای عالی بیمه حضور داشته و بیمه‌ها موظف هستند از مصوبه و تصمیم بیمه مرکزی تمکین کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها