رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 630725

راهنمای سفر به 5 مقصد بهاری در سال 1403

با شروع فصل بهار، مسافران برنامه‌های خود را برای سفر می‌چینند. به خصوص با تعطیلات نوروز، تعداد گردشگران به اوج خود می‌رسد. با توجه به زیبایی‌های شهرهای ایران در فصل بهار، قطعا انتخاب بهترین مقصد برای سفر خیلی هم کار راحتی نیست. ولی آیا 5 مقصد محبوب در فصل بهار را می‌شناسید؟ در این مطلب همراه ما باشید تا با پرطرفدارترین مقصدها آشنا شوید. سپس بر اساس بودجه و علاقه خود، یکی از آن‌ها را برای سفر در بهار 1403 انتخاب کنید.

 

معرفی 5 مقصد پرطرفدار بهاری

با توجه به استان‌ها و شهرهای کوچک و بزرگ ایران، کار برای انتخاب بهترین مقصد سخت می‌شود. آن هم در فصل بهار که هر یک از شهرهای ایران، زیبای خاص خودشان را دارند. ما با معرفی 5 مقصد پرطرفدار بهاری قصد داریم انتخاب را برای شما مسافران آسان‌تر کنیم. فرقی نمی‌کند که هدف از سفر شما چیست، هر یک از این مقصدها جاهای دیدنی متعددی برای بازدید دارند و بهترین مقصد برای بهار 1403 هستند.

مقصد اول: جزیره کیش

کیش، یکی از آن جزیره‌هایی است که هر مسافری دوست دارد برای یکبار هم که شده سفر به این منطقه را تجربه کند. اما چی از این بهتر که در فصل بهار به جزیره کیش بروید. اگر شما هم می‌خواهید به جزیره کیش سفر کنید، غروب زیبای خورشید را کنار کشتی یونانی ببینید، تنی به آب بزنید و حسابی در پاساژها گشت‌وگذار کنید، اوایل بهار بهترین زمان برای سفر به این جزیره خواهد بود. در این روزهای بهاری، جزیره کیش زیبایی توصیف‌ناپذیری دارد و شما فرصت زیادی برای گشت‌وگذار در جزیره خواهید داشت. همچنین خیلی از فستیوال‌ها، کنسرت‌ها، تخفیف‌ها در مراکز خرید و... فقط در این زمان از سال وجود دارند.

علاوه بر این در فصل بهار، خبری از بارش‌های ناگهانی و هوای شرجی و بسیار گرم نیست. پس می‌توانید در آب‌وهوای مطبوعی از سفر خود لذت ببرید. اگر قصد دارید چمدان‌هایتان را ببندید، پس خیلی زود بلیط هواپیما به مقصد کیش را بخرید و هتل موردعلاقه‌تان را رزرو کنید تا از جمعیت عظیم گردشگران جا نمانید. رزرو هتل در کیش با تخفیف استثنائی را از دست ندهید.

مقصد دوم: جزیره قشم

اگر می‌خواهید ستارگان زیبای دره ستارگان در قشم را ببینید یا از تماشای خاک سرخ در این جزیره لذت ببرید، باید در بهترین زمان به قشم سفر کنید. یعنی درست در اوایل فصل بهار! با سفر در فصل بهار به جزیره قشم، این فرصت را دارید که زیر گرمای طاقت‌فرسا این جزیره نسوزید و جاهای دیدنی زیادی را ببینید. جزیره قشم یکی از بهترین گزینه‌ها برای گشت‌وگذار در مراکز خرید متنوع است. پس در فصل بهار به این جزیره بروید تا جنس‌های دست اول سال 1403 را بخرید و از تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای بهره‌مند شوید.

شاید قیمت بلیط و هتل‌های قشم در فصل بهار نسبت به فصل‌های دیگر سال بیش‌تر باشد، ولی بازدید از طبیعت بکر این جزیره ارزشش را دارد. همچنین با رزرو هتل آپارتمان در قشم می‌توانید تا حدودی هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید. برای اینکه شانس سفر به قشم را در فصل بهار داشته باشید، باید خیلی سریع برای آماده کردن ملزومات سفر اقدام کنید.

مقصد سوم: شهر شیراز

شیراز، یکی دیگر از 5 مقصد بهاری است که برای سفر در سال 1403 پیشنهاد می‌کنیم. یکی از مقصدهایی که جاهای دیدنی آن در فصل بهار می‌تواند هوش از سر هر مسافری ببرد! اگر در فصل بهار به شهر شیراز می‌روید، فرصت بازدید از باغ‌های زیبای آن مانند باغ ارم، باغ نارنجستان قوام، باغ جهان نما، باغ نظر و باغ دلگشا را از دست ندهید. باغ‌هایی دلربا که با گل‌های رنگارنگ و خوش عطر از مسافران نوروزی و بهاری، میزبانی می‌کنند.

در این سفر، فرصتی را به گشت‌وگذار در خیابان‌های آن اختصاص دهید تا عطر گل‌ها و بهار نارنج را استشمام کنید. از آنجایی که همه مردم ایران و حتی جهان با زیبایی‌های شیراز در فصل بهار آشنا هستند، رزرو هتل در شیراز را خیلی زودتر از تاریخ مورد نظرتان انجام دهید. در غیر این صورت، جایی برای اقامت ندارید!

مقصد چهارم: شهر تبریز

فرقی نمی‌کند از علاقه‌مندان به تاریخ ایران هستید یا به طبیعت علاقه زیادی دارید، در هر صورت تبریز یکی از بهترین مقصدها در بهار 1403 محسوب می‌شود. وقتی در فصل بهار از خیابان‌های تبریز می‌گذرید، گل‌های رنگارنگ زیبایی را می‌بینید که خبر فرارسیدن سال نو را به شهر می‌دهند. در گشت‌وگذار در تبریز، بازدید از پارک ائل گلی، خانه مشروطه، برج ساعت و... را هم فراموش نکنید.

شاید با شروع بهار و پایان زمستان، سرمای هوا در تبریز تمام شده باشد. ولی هنوز هم باید لباس گرم با خودتان بردارید؛ زیرا این شهر حتی در بهار هم آب‌وهوای بسیار خنکی دارد. برای خرید سوغاتی برای آنان که دوستشان دارید، به بازارهای این شهر بروید و یادگاری‌های زیبایی تهیه کنید. آیا می‌خواهید سفرتان به تبریز را به سفری به‌یادماندنی تبدیل کنید؟ پس به رستوران‌هایی بروید که غذاهای محلی این شهر را برای شما آماده می‌کنند.

مقصد پنجم: شهر رشت

وقتی صحبت از مسافرت در بهار می‌شود، شمال اولین جایی است که به ذهن همه ما خطور می‌کند. قطعا تک تک شهرهای شمال، ارزش سفر در بهار 1403 را دارند! ولی اگر باید فقط یک شهر را انتخاب کنید، پیشنهاد ما گل سرسبد شهرهای شمالی است. در این روزها است که درختان سبز شدند و شکوفه دادند، گل‌ها سر از خاک بیرون آوردند و همه جا بوی تازگی می‌دهد.

قطعا جاهای دیدنی تاریخی، تفریحی و مذهبی زیادی برای بازدید در خود رشت و اطراف آن وجود دارند. اما فرصت بازدید از موزه و خانه میرزا کوچک خان، موزه میراث روستایی، کاروانسرای عباسی، پارک جنگلی سراوان، امامزاده‌هاشم، بوستان مفاخر، پارک ملت و باغ محتشم را از دست ندهید. همچنین به میدان شهرداری رشت بروید و از قدم زدن در خیابان آن لذت ببرید. اگر هم می‌خواهید بوی تند ماهی دودی‌های رشت را استشمام کنید یا سمفونی صدای فروشنده‌های رشتی را بشنوید، به بازارهای این شهر بروید.

اکنون که می‌دانید در بهار 1403 باید به چه شهرهایی بروید، لازم است که ملزومات سفر را خیلی زود آماده کنید. با توجه به تعطیلات نوروز و هوای خوب، مسافران زیادی به سفر می‌روند. پس برای پیدا کردن جای خالی در هتل‌ها یا بلیط‌های مقصد دلخواهتان، باید خیلی سریع دست به کار شوید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مِستر بلیط، لیستی از هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما، اتوبوس یا قطار را ببینید. همچنین از تخفیف‌های خوبی برای رزرو هتل یا خرید بلیط در این سایت برخوردار شوید. اگر جای خالی در بلیط‌ها نیافتید، از قابلیت رزرو خودکار مِستر بلیط استفاده کنید. آیا می‌خواهید مقصدهای دیگری هم برای سفر در فصل بهار بشناسید، پس راهنماهای گردشگری مِستر بلیط را بخوانید

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها