رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631121

کمبود چه ویتامینی باعث پیسی می‌شود؟

ساعت 24- کمبود برخی ویتامین‌ها مانند ویتامین‌های E ،C ،B۱۲ ،B۹ ،A و D ممکن است شما را با مشکلات پوستی مختلفی مانند ایجاد لکه‌های سفید یا پیسی مواجه کند. در این شرایط شما نیاز دارید تا ویتامین‌های مورد نیاز بدن خود را تامین کنید تا مشکلات پوستی شما حل شود. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که کمبود چه ویتامینی باعث پیسی می‌شود.

 ویتیلیگو یا همان پیسی یک اختلال خودایمنی مزمن (طولانی) است که باعث می‌شود لکه‌های پوست رنگدانه خود را از دست بدهند. این زمانی اتفاق می‌افتد که ملانوسیت‌ها (سلول‌های پوست که رنگدانه‌ها را می‌سازند) مورد حمله قرار گرفته و از بین می‌روند و باعث می‌شوند پوست به رنگ سفید شیری تبدیل شود.

در ویتیلیگو، لکه‌های سفید معمولا به صورت متقارن در هر دو طرف بدن ظاهر می‌شوند، مانند هر دو دست یا هر دو زانو. گاهی اوقات، ممکن است رنگدانه به سرعت از بین برود و حتی موجب تغییر رنگ پوست یک منطقه بزرگ شود.

تاثیر کمبود ویتامین C بر لکه‌های سفید روی پوست ویتامین ث یکی از مهمترین ویتامین‌هایی است که بدن به آن نیاز دارد. این ویتامین یکی از اصلی‌ترین عوامل برای حفظ سلامت و جوانی پوست است. مصرف مواد غذایی غنی از این ویتامین و استفاده از محصولات پوستی حاوی ویتامین C می‌تواند به بهبود وضعیت پوست کمک کند و از ظهور علائم پیری و مشکلات پوستی جلوگیری کند.

مثبت سبز 

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها