رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631136

فاجعه کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌ها

ساعت 24 - عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی از میزان دسترسی مردم به پزشک متخصص در شهرستان‌ها و شرایط فاجعه باری که برای مردم به وجود آورده انتقاد کرد.

به گزارش تسنیم او گفت : به دلیل همین کمبودها است که چندی پیش هم به دلیل همین مشکل یک زوج جوان ساوه‌ای که برای درمان فرزندشان به تهران مراجعه کرده بودند به دلیل گازگرفتگی در ماشین خود فوت کردند.

وی با بیان اینکه مسافرت‌های درمانی در کشور متاسفانه به امری معمول بدل شده است، خاطرنشان کرد: البته این رویه ناپسند مربوط به زمان است و در مواقع تعطیلات که اغلب پزشکان در مسافرت‌ هستند این وضعیت اسفناک‌تر هم می‌شود و مردم با مشکلات عدیده‌ای در حوزه درمان روبرو می‌شوند.

حاجی دلیگانی ادامه داد: دسترسی به متخصص در شهرستان‌ها کار سختی است و خیلی از افراد به خاطر همین عدم دسترسی‌ها جان خود را دست می‌دهند. برخی بیماری‌ها به یکباره شدت می‌گیرد و فرد نیاز دارد که برای شروع درمان سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کند ولی در این شرایط که دسترسی به پزشک متخصص برای مردم شهرستان سخت است این بیماران فرصت اولیه درمان را از دست می‌دهند.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه متاسفانه بخش قابل توجهی از پزشکان متخصص به دلیل داشتن درآمد بالاتر در شهر تهران متمرکز شده‌اند، عنوان کرد: وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسئله در مسئله کمبود پزشک متخصص ورود می‌کند طبعاً باید پاسخگوی مشکلات به وجود آمده در این حوزه هم باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها