رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631182

بی چارگی ایران و نامردی چین کمونیست

ساعت 24 - پیش از هرچیز باید توضیح دهیم بیچارگی دراین نوشته به معنای این است که ایران درزمینه صادرات نفت چاره‌ای جز اینکه نفت را به ارزانترین قیمت به شرکتهای چینی صادرکند ندارد ونیز به این معنی است که ایران ناگزیر است به جای دلار کالای چینی خریداری کند. به این ترتیب ایران درجه استیصال نظام جمهوری سلامی و حزب کمونیست چین در ناجوانمردی به بالاترین رتبه رسیده است.

درایران باورها بر این است ایران روزانه 1000 میلیاردتومان و سالانه 365 هزارمیلیارد تومان به شرکتهای چینی تخفیف می‌دهد تا نفت ایران را خریداری کنندو نیز بازارهای کالاهایی مثل اتومبیل ، لوازم خانگی و موتور سیکلت نشان می‌دهد بازرگانان ایرانی به دولت ریال می‌دهند و کالاهای یادشده را به ایران می آورند. به این ترتیب چینی‌ها دوگونه نامردی به اقتصادایران را برشهروندان ایرانی تحمیل می‌کنند. چینی‌ها نفت را ازان می‌خرند و کالاهای خود را گران می فروشند. نکته تاسف بار این است که مقامها وزارت نفت با افتخارمی‌گویند چند برابر دولت روحانی نفت صادرمی کنند و لی درباره اینکه نفت چگونه وبا کدام هزینه‌های سربار و از سوی چه کسانسی صادرمی‌شود کلمه‌ای نمی‌گویند.

یک اقتصاددان ایرانی می‌گوید : در تجارت با چین هم محدود هستیم چراکه شرکت‌های چینی هم با شرکت‌های آمریکایی همکاری دارند و این مراودات در قالب سوییفت است و خارج از سوییفت معاملاتی ندارند. از این رو، با ایران هم وارد معامله نمی‌شوند بنابراین در معاملات با چین هم محدودیت‌های داریم. مگر اینکه یک خط مبادلاتی مستقیم برای ارتباط با ایران ایجاد کنند و ایران برای راه‌اندازی این خط مستقل متحمل هزینه‌هایی می‌شود. امروز چین نفت ایران را ارزان و کالای چینی را گران به ایران می‌فروشد. حالا این پرسش وجود دارد : این وضعیت تاچه زمانی ادامه خواهد داشت؟ واقعیت این است که در فروردین 1403 هیچ چشم انداز روشنی دیده نمی‌شود که ایران از بی چارگی در صادرات نفت و رها شدن از چنگال چین رها شود. سیاست خارجی ایران هررزوز بیشتر از روز پیش به چین وروسیه وابسته می‌شود وا ز دنیای آزاد دور می‌شود. تاروزوروزگار براین روال می چرخد باید منتظر استیصال بیشتر ایران باشیم.

نظرات کاربران
  • ناشناس
     - ۴ ماه پیش

    چرا نمیگی حاکمان خیلی هم به این جریان افتخار می کنن

نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها