رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631237

گزارش ناترازی گاز طبیعی

ساعت 24 - به‌رغم اینکه ایران به عنوان یکی از کشورهای برتر دارنده ذخایر گازی شناخته می‌شود، با رشد فزاینده مصرف و محدودیت در تولید، با مشکل ناترازی تامین گاز به خصوص در فصول سرد سال روبه‌رو شده است.

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اهمیت موضوع و نقش اتاق بازرگانی در کنشگری موثر در سیاست‌های مدیریت مصرف انرژی، تاکید کرد که این کمیسیون طی جلسات متعددی در سال 1402 به بررسی ابعاد ناترازی گاز، آسیب‌ها و راهکارهای آن پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، سعید تاجیک افزود: مراکز تصمیم‌سازی گوناگونی سناریوهای مختلفی برای تراز تولید و مصرف گاز کشور در افق زمانی بلند مدت کشور به تصویر کشیده‌اند که هر کدام دربردارنده مفروضاتی از نحوه مدیریت عرضه گاز کشور است اما در تمامی مطالعات انجام شده به اتفاق مهر تاییدی بر عدم امکان تداوم وضع موجود و مواجهه کشور با فقر انرژی خاصه در بخش گاز دارد.

تاجیک با اشاره به بخش‌های ابتدایی سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مبنی بر اینکه بخش خصوصی با استفاده از ظرفیت‌های فکری و عملی، قادر است در این خصوص گره‌گشایی کند، ادامه داد: روشن است که این آمادگی از سوی اتاق بازرگانی، صنایع،‌ معادن و کشاورزی تهران برای مانع‌زدایی از مسائل مبتلابه حوزه انرژی کشور و تامین پایای انرژی برای اقتصاد کشور وجود داشته و دارد. کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران نیز در این زمینه با برگزاری جلسات متعدد با حضور صاحبنظران و تحلیلگران علاوه بر موشکافی شرایط کنونی و ریشه‌های آن به ارائه پیشنهادات عملی و راهکارهای کاربردی برای جبران کسری گاز پرداخته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها