رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631352

آیا ماساژ شکم باعث لاغری شکم می شود؟ بررسی 0 تا 100 تاثیرات

افزایش وزن، زایمان و بالا رفتن سن از جمله مواردی هستند که موجب جلو آمدن (برآمدگی) شکم و تغییر ظاهر آن می‌شود.

در حال حاضر روش‌های متعددی برای لاغری شکم در کلینیک زیبایی‌های سراسر کشور به وجود آمده و متناسب با نیاز افرادی که دچار افزایش حجم شکم شده‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماساژ شکم یکی از روش‌های غیرتهاجمی (بدون نیاز به جراحی)، مفید و موثر برای لاغری شکم به شمار می‌رود. این روش طبیعی و موثر از مزایای منحصر به فردی که دارد، مورد توجه به بسیاری از زیباجویان و افرادی که قصد لاغر کردن شکم شان دارند، قرار گرفته است. البته در این خصوص یک سری سوال و ابهام وجود دارد و بعضی از افراد نسبت به تاثیر ماساژ شکم بر لاغری شکم تردید دارند. به همین سبب در ادامه می‌خواهیم به تشریح و بررسی این سوال که "آیا ماساژ شکم باعث لاغری شکم می‌شود یا خیر؟ بپردازیم. پس تا پایان همراه ما باشید و با آگاهی بیشتری از روش‌های مختلف ماساژ شکم استفاده نمایید، تا از آثار مطلوب و قابل توجه آن بهره مند شوید.

بررسی تاثیر ماساژ بر لاغری

به نقل از فیت کلاب: ماساژ برای کوچک کردن شکم یک روش طبیعی و موثر است که برای کاهش اندازه شکم و شکل دهی به آن استفاده می ‌شود. این روش به عنوان یک روش غیرجراحی و بدون استفاده از داروهای شیمیایی مورد توجه قرار می‌ گیرد. ماساژ‌هایی که برای کوچک کردن شکم استفاده می‌ شوند، با استفاده از تکنیک‌‌های خاصی انجام می ‌شوند که به کاهش چربی ‌های اضافی در این منطقه کمک می‌ کنند و باعث تقویت عضلات شکم می‌ شوند. ماساژهای مخصوص شکم می‌ توانند به کاهش چربی ‌های اضافی کمک کنند. با استفاده از تکنیک ‌های ماساژ، فشار به نقاط خاصی اعمال می‌ شود که باعث تحریک فعالیت سلول ‌های چربی و تسریع فرآیند سوزاندن چربی ‌ها می ‌شود.

به نقل از دکتر حمیدرضا وفائی: در دنیای امروز راه‌‌های مختلفی توسط متخصصان و مردم عادی برای لاغری پیشنهاد می ‌شود. از رژیم ‌های غذایی عجیب و غریب گرفته تا انجام ورزش ‌های متنوع برای لاغری، همگی راه ‌هایی هستند که به منظور کاهش وزن پیشنهاد می ‌شوند، اما در کنار تمامی این روش‌ ها یکی از راه‌های طبیعی برای کاهش وزن، کمک گرفتن از ماساژ لاغری است. حتی اگر تاکنون ماساژ را امتحان نکرده باشید، احتمالاً با ماساژ آشنایی نسبی دارید و می‌دانید که ماساژ موجب ایجاد احساس خوب و آرامش در افراد شده و استرس را از شما دور می‌کند؛ اما یکی از سوالات مهم در این زمینه این است که ماساژ چگونه موجب لاغری می‌شود و آیا واقعاً چیزی به نام ماساژ لاغری وجود دارد؟

ماساژ لاغری یکی از راه‌‌های موثر برای کاهش وزن است که برای افراد با مشکلاتی نظیر زانو درد، کمر درد یا آرتروز تجویز می‌ شود. لازم به ذکر است که ماساژ لاغری باید به همراه رعایت رژیم غذایی صحیح و اصولی باشد. برای انجام ماساژ بهتر است به مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید و به صورت متعادل و منظم جلسات آن را دنبال کنید تا به وزن ایده آل خود برسید.

به نقل از دکتر محمدصادق کرمانی: ماساژ می ‌تواند قسمت مفیدی از یک برنامه کاهش وزن باشد، اما به تنهایی نمی‌ تواند موجب لاغری شود. برای موفق شدن در لاغری با ماساژ باید یک رژیم غذایی سالم و کنترل شده از طریق میزان کالری مصرفی و داشتن فعالیت بدنی کافی در روز داشته باشید. اگر می‌ خواهید ماساژ را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، می ‌توانید یک مرکز ماساژ درمانی مجاز در محل زندگی خود پیدا کنید که به شما در حفظ قدرت بدن، انعطاف پذیری و آرامش کمک کند.

توجه کنید که نمی ‌توان ماساژ را یکی از عوامل اصلی در برنامه کاهش وزن دانست. با این وجود می ‌توانید آن را به عنوان یک عنصر غیر ضروری اما تا حدودی مفید برای لاغری در نظر گرفت. فواید ماساژ برای کاهش وزن خیلی زیاد نیست، اما جلسات منظم به همراه رژیم غذایی سالم و تمرینات شدید راه کاهش وزن را هموارتر می‌ کند. شما باید غذاهای سالم بخورید، ۵ ساعت در هفته تمرین کنید، روزانه ۷ ساعت بخوابید و برای حفظ روحیه و انگیزه با افرادی که هدفشان کاهش وزن یا تناسب اندام است، ارتباط برقرار کنید. ماساژ می ‌تواند به تقویت سرعت کاهش وزن، ایجاد آرامش و کاهش درد کمک کند. ماساژ، برنامه غذایی سالم و ورزش را در سبک زندگی خود بگنجانید تا به زودی تفاوت را مشاهده کنید.

فواید ماساژ شکم برای لاغری شکم

ماساژ شکم فواید متعددی برای کاهش وزن دارد، به ویژه زمانی که چربی شکم را هدف قرار می‌دهد. برخی از مزایای ماساژ شکم به ویژه ماساژ برای لاغری شکم به شرح زیر عبارت است از:

گردش خون بهتر

ماساژ شکم جریان خون را در ناحیه موردنظر افزایش می ‌دهد و به تجزیه و حذف سلول ‌های چربی کمک کند. از این رو علاوه بر گردش خون بهتر، چربی‌های دور شکم حذف شده و در نهایت شاهد لاغری شکم خواهید بود.

تخلیه لنفاوی

برخی از تکنیک‌‌های ماساژ شکم می ‌توانند سیستم لنفاوی را تحریک کرده و به دفع سموم، مواد زائد و مایع زائد لنفی که در عروق لنفاوی شما حبس شده کمک کند.

* کاهش استرس

ماساژ شکم هورمون ‌های استرس را کاهش می ‌دهد و از راه‌‌های کاهش استرس و اضطراب است. تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده نشان می ‌دهد هر چه قدر استرس کمتری داشته باشید، متابولیسم بدن شما بهتر انجام می‌ شود و راحت ‌تر به‌اندام ایده‌آل خود می‌ رسید.

تقویت عضلات

استفاده از ماساژ شکم به تقویت و سفت شدن عضلات بدن در ناحیه شکم و پهلوها کمک می ‌کند. در هر ناحیه ‌ای عضلات سفت باشند بدن فرم بهتری به خود می‌ گیرد. به نحوی که شاهد لاغری شکم و بهبود وضعیت آن خواهید بود. این سری از فواید و مزایای منحصر به فرد ماساژ شکم سبب شده تا بسیاری از افراد این روش را برای لاغری شکم انتخاب کنند.

کدام ماساژها برای لاغری شکم بهتر هستند؟

طبق تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده و همچنین نتایج حاصل از ماساژ شکم، بعضی از روش‌های و تکنیک‌های ماساژ به عنوان بهترین ماساژهای لاغری شکم شناخته شده‌اند. بدین منظور ماساژهای برتر و موثر برای لاغری شکم به ترتیب زیر است:

1- ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی شاید رایج‌‎ترین روش برای لاغری با ماساژ باشد. به دلیل قدمت تاریخی ماساژ سوئدی گاهی به آن ماساژ کلاسیک نیز گفته می‌شود. ماساژ سوئدی درد عضلات را تسکین می‌بخشد؛ در نتیجه بدن از نظر جسمی و روحی به آرامش می‌رسد. این نوع ماساژ می‌تواند تنگی عضلات ناشی از فعالیت‌های روزمره مانند نشستن در دفتر کار یا تمرین شدید را آرام کند. ماساژ سوئدی برای افرادی که در ناحیه کمر، گردن و شانه‌ها مشکل دارند، مفید است. از این جهت این ماساژ برای کاهش وزن نیز موثر واقع می‌شود. در ماساژ سوئدی ماساژورها از مالش دادن، حرکات دایره‌ای عمیق و حرکات منفعل مفصل برای ایجاد آرامش و بازیابی سطح انرژی استفاده می‌کنند.

2- ماساژ رایحه درمانی

ماساژ آروماتراپی یا همان رایحه درمانی نوعی از ماساژ درمانی سوئدی است که در آن از روغن ماساژ یا لوسیون حاوی روغن (روغن‌های گیاهی بسیار غلیظ) استفاده می ‌شود. این روغن‌‌های غلیظ از عصاره‌ گل، میوه، برگ و دانه ساخته می ‌شوند. در حالی که ماساژ داده می‌ شوید، بوی روغن را استنشاق یا آن‌ها را از طریق پوست جذب می‌ کنید. تصور می ‌شود که این روغن‌ ها با تاثیر بر سیستم لیمبیک باعث ایجاد تغییرات مثبت در بدن نظیر لاغری شکم و بهبود وضعیت روحی شما می ‌شوند.

3- ماساژ سلولیت پوستی و خلا

سلولیت هنگامی رخ می‌دهد که پوست بدن شبیه پوست پرتقال به نظر برسد. درمان این پوست پرتقالی زمان بر است، اما قطعاً ماساژ پوست می ‌تواند به کاهش درمان سلولیت کمک کند. در این نوع ماساژ از دستگاه ویبره برای ماساژ ناحیه آسیب دیده استفاده می ‌شود. چرا که ماساژ پوست می‌ تواند به صافی پوست کمک کند. ماساژ خلاء یکی دیگر از روش ‌های غیر تهاجمی برای درمان سلولیت است. این ماساژ به بازسازی کلاژن و کاهش تنش عضلات کمک می‌ کند، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد، ضخامت پوست را کاهش و کلاژن را افزایش می‌ دهد

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها