رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631645

امیرعبداللهیان: روزهای آینده برای اسرائیل سخت خواهد بود

ساعت 24 - وزیر امور خارجه در در نشست خبری مشترک با همتای سوری خود در دمشق، گفت: رژیم اسرائیل همچنان به جنایت‌های جنگی ترکیبی خود در غزه با حمایت آمریکا ادامه می‌دهد.

به گزارش میزان ، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک با همتای سوری خود در دمشق با بیان اینکه در گفتگو‌ها علاوه‌بر مناسبات دوجانبه، مناسبات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه موضوع فلسطین و جنایت اخیر علیه سفارت ایران را مورد توجه قرار دادیم، گفت: سوریه در خط مقدم مقاومت قرار دارد.

وی افزود: با حضور مقام‌های مهم و عالی‌رتبه مقاومت فلسطین، گفت‌گو‌های سطح بالا و مشورت‌های اساسی در ایران صورت گرفت.

امیرعبداللهیان، گفت: جنایت تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی با استفاده از هواپیمای جنگی و موشک‌های آمریکایی صورت گرفت که نقض جدیدی از مصونیت اماکن دیپلماتیک براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی است. بعد از این حمله تروریستی نشست فوری شورای عالی امنیت ملی ایران برگزار شد.

وزیر امور خارجه، اظهار کرد: می‌خواهم از دمشق با صدای بلند بگویم که آمریکا در این حادثه مسئول است و باید پاسخگو باشد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه رژیم اسرائیل با ورود به هفتمین ماه جنگ علیه غزه و نسل‌کشی، به جنایت‌های جنگی ترکیبی خود با حمایت آمریکا ادامه می‌دهد، گفت: عدم موافقت آمریکا و ۲ کشور اروپایی برای انتشار بیانیه، نقض کنوانسیون‌های وین و چراغ‌سبز آمریکا برای ارتکاب جنایت حمله به کنسولگری ایران است.

 

وی افزود: از اعلام همبستگی رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه سوریه و معاونین وی و همه مقام‌های لشکری و کشوری سوریه که از زمان حمله تروریستی و موشکی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق با حضور و ارسال پیام‌های خود، حمایت خود را از حضور و فعالیت دیپلماتیک و مستشاری نیرو‌های نظامی ضدتروریسم ایران اعلام کردند، قدردانی می‌کنیم.

وزیر امور خارجه، افزود: رژیم صهیونسیتی امروز با وجود ویرانی‌های گسترده و کشتار در غزه در بدترین وضعیت خود قرار دارد.

وی گفت: تحولات ۶ ماه گذشته به همه جهانیان ثابت کرد رژیم صهیونیستی که قادر نیست با یک غزه کوچک و یک گروه مقاومت وارد جنگ و پیروز شود قطعا توان وارد شدن به جنگ با سوریه و لبنان را ندارد.

امیرعبداللهیان، تاکید کرد: هیچ پیروزی برای رژیم صهیونیستی در جنگ غزه متصور نیست، ضمن اینکه روز‌های آینده برای اسرائیل روز‌های سختی خواهد بود.

 فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه نیز در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه آمریکا مسئول تداوم نسل‌کشی در غزه است، گفت: تجاوز اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق نقض قوانین بین‌المللی و تمام ارزش‌های انسانی است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی روزانه مرتکب جنایت در غزه و کرانه باختری می‌شود و تجاوز‌های خود را به خاک سوریه و لبنان ادامه می‌دهد.

فیصل المقداد ادامه داد: رژیم صهیونیستی مرتکب نسل‌کشی در غزه می‌شود و حمایت کامل از سوی آمریکا را دارد.

وی اظهار کرد: حتی کودکان فلسطینی از جنایت‌های رژیم صهیونسیتی مصون نبوده و هدفی برای حملات این رژیم بودند.

وزیر امور خارجه سوریه گفت: سوالی که از جامعه جهانی باید پرسید این است که کشتار جمعی به چه معنی است؟

 

وی تاکید کرد: آمریکا تمام‌قد از رژیم صهیونسیتی حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه سوریه، گفت: ۶ ماه از این جنگ گذشته و رژیم صهیونیستی به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد. تروریسم صهیونیستی بخشی از اساس تشکیل رژیم صهیونسیتی است.

المقداد، اظهار کرد: ما امروز اینجا جمع شدیم تا ندای انسانیت را به گوش جهانیان برسانیم.

امیرعبداللهیان: چگونگی پاسخ به اسرائیل در میدان مشخص خواهد شد

وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک با همتای سوری با بیان اینکه در گفت‌گو‌های روز‌های گذشته با برخی از مقام‌های غربی به آن‌ها نکته مهمی را یادآور شدم؛ گفتم تصور کنید در محیط جنگی اوکراین یک سفارت کشوری غربی مورد حمله موشکی قرار گرفت؛ در آن صورت واکنش آمریکا و دیگر کشور‌های اروپایی چگونه بود؟، گفت: آمریکایی‌ها در ارسال پیام به ایران ادعا می‌کنند که درباره حمله به سفارت ایران هیچ هماهنگی و چراغ سبزی با رژیم صهیونسیتی نداشته‌اند.

وی افزود: رژیم اسرائیل در مقابله با غزه و یک گروه مقاومت بیش از ۶ ماه در باتلاق گرفتار شده، رژیم صهیونیستی هیچ توانی برای پیروزی در فلسطین ندارد.

امیرعبداللهیان ادامه داد:ایران از ابتدای نسل‌کشی اعلام کرده که به‌دنبال توسعه دامنه جنگ در غزه نیست.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: درباره توقف جنایت‌ها در غزه مشورت‌های سطح بالایی میان مسکو و تهران برقرار است.

وی تاکید کرد:چگونگی پاسخ به اسرائیل موضعی مربوط به میدان است و در میدان مشخص خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها