رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631722

گزیده بیانات رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر

رژیم خبیث اشتباه کرد و تنبیه خواهد شد

ساعت 24 - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر که صبح امروز با حضور هزاران نفر از مردم مومن تهران در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، فرمودند: رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، گزیده بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر به شرح زیر است:

- عید سعید فطر را به همه‌ی امت اسلامی و به ملت عزیز ایران و به شما نمازگزاران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. ابر رحمت الهی یک ماه تمام بر امت اسلامی بارید. رحمت الهی، ضیافت الهی در این یک ماه شامل حال همه‌ی آحاد امت اسلامی بود. ملت عزیز ایران از این ضیافت الهی حداکثر استفاده را بحمدالله توانست انجام بدهد به قدر وسع و توان خود. جشنهای اول سال شمسی و آغاز فروردین را با معنویت ماه مبارک رمضان متبرک کرد.

- جلوه‌ی قرآن در سراسر این ماه چشمگیر بود. یکی از نقطه‌های برجسته‌ی ماه رمضان امسال بحمدالله شیوع تلاوت قرآن در بین اقشار مختلف مردم در سراسر کشور بود. و از همیشه درخشان‌تر و زیباتر جلوه کرد. و رسانه‌ی ملی هم در ارائه‌ی این پیشرفت بزرگ نقش ایفا کرد.

- خدای متعال را باید شکرگزار باشیم که روزبه‌روز جلوه‌ی قرآن و انس با قرآن در کشور افزایش پیدا می‌کند. محافل ذکر، محافل دعا و تضرع و مناجات در سرتاسر ماه بخصوص در لیالی مبارک قدر جلوه‌های دیگری از معنویت این ماه عزیز بود و ضیافت الهی را برای مردم عزیز ما زیباتر و مطلوب‌تر قرار داد و توانستند مردم ما از این ضیافت بحمدالله استفاده کنند.

- ماه مبارک رمضان فرصت بزرگی است. از این فرصت خیلی‌ها بیشترین استفاده را کردند. آحاد ملت هم بحمدالله بهره بردند. توصیه‌ی موکد ما این است که این ذخیره‌ی معنوی را برای خودتان حفظ کنید، بخصوص جوانهای عزیز ما.

- بحمدالله جامعه‌ی جوان کشور میل به دینداری و توجه و ذکر و دعا دارد. این فرصت بزرگی است در ماه رمضان از این فرصت استفاده شد. این را برای خودتان حفظ کنید، این را به عنوان یک ذخیره‌ی معنوی برای خودتان به حساب بیاورید.

- مسئله‌ی روزه بسیار مهم است. آنچه که امسال به بنده خبر داده می‌شد این بود که گاهی تظاهر به روزه‌خواری در بعضی از معابر شهر تهران و دیگر شهرها دیده شد. یقیناً نظام جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دینداری کند. اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد. نباید کوتاهی کنیم و مسئولین و آحاد مردم و آمرین به معروف و ناهین از منکر در این زمینه وظیفه‌ی خودشان را انجام باید بدهند.

- امیدواریم ان‌شاءالله این سرمایه‌ی عظیم دین و معنویت در کشور برای این ملت همیشه حفظ شود، باقی بماند، که مایه‌ی عزّت است، مایه‌ی سربلندی است. و مایه‌ی کامروایی در امور دین و دنیاست.

- آنچه که در این خطبه لازم می‌دانم تکیه روی آن بکنم عبارت است از اینکه امسال ماه رمضان حوادث خون‌بار غزه کام مسلمانان را در سراسر جهان تلخ کرد. لعنت خدا بر رژیم غاصب صهیونیست که در این ماه مبارک نه فقط دست از کشتار زنان، کودکان، مردم بی‌دفاع برنداشت بلکه آن‌ها را تشدید هم کرد.

- دولتهای غربی در طول این سالهای متمادی همیشه رژیم غاصب را کمک کردند، پشتیبانی کردند. در محافل جهانی از او حمایت کردند. انواع و اقسام کمکها را به او رساندند، حق این بود که در این قضیه‌ی مهم، در این حادثه، در این فاجعه می‌آمدند جلوی او را می‌گرفتند مانع می‌شدند، مانع نشدند. به وظیفه‌شان عمل نکردند. بعضی زبانی یک چیزی گفتند در حمایت از مردم اما در عمل نه فقط مانع نشدند بلکه بسیاری از آن‌ها کمک هم کردند مخصوصاً دولت مستکبر ظالم آمریکا و انگلیس.

- رژیم صهیونیستی سی و چندهزار انسان بی دفاع را در این شش ماه به قتل رساند.

- کنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشوری به منزله خاک آن کشور است.

- رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد.

- شهیدان زاهدی، رحیمی و دیگر همراهانشان عاشق شهادت بودند، اینها چیزی از دست ندادند خوشا بحالشان؛ ما داغدار شدیم اما آن‌ها کامیاب شدند.

- وحدت را شکستن و دو گروه جعلی درست کردن به زیان کشور است. 

- توفیق در توحید کلمه است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها