رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631731

گزارش شبکه اروپایی ضد فقر:از مادران مجرد فقیر

ساعت 24-مطابق ارقام منتشره از سوی اداره آمار اروپا، یورواستات، در سال ۲۰۲۲ تعداد ۹۵.۳ میلیون نفر در اتحادیه اروپا در معرض خطر فقر یا محرومیت اجتماعی قرار داشتند.

او در این باره می‌گوید: «ما به سیاست‌های مالیاتی نیاز داریم که مالیات‌های منفی خاصی را برای حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیرتر اعمال کند. »

این گزارش همچنین هشدار می‌دهد که افزایش قیمت مسکن و تورم بالا، بیشترین ضربه را به گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله جوانان و افرادی که سطح تحصیلات پایینی دارند وارد کرده است.

برای مثال در پرتغال ۱۹.۴ درصد از جمعیت در معرض فقر تحت فشار بیش از حد هزینه‌های مسکن قرار داشتند. در گزارش منتشره آمده است که در این کشور، ۲.۸ میلیون خانوار با مشکلات مالی مرتبط با مسکن دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گفته شبکه اروپایی ضد فقر این مشکلات مربوط به مسکن، مانند عدم امکان نگهداری خانه در دمای مناسب در زمستان، در میان گروه‌های در معرض خطر فقر بیشتر است.

شبکه اروپایی ضد فقر که در سال ۱۹۹۰ تاسیس شد، بزرگترین سازمان فعال در زمینه مبارزه با فقر در اروپا محسوب می‌شود که تحت حمایت کمیسیون اروپا قرار دارد. این شبکه مجموعه‌ای از سازمان‌های غیردولتی ضد فقر و همچنین سازمان‌های اروپایی فعال در این زمینه را در بر می‌گیرد  

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها