رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631760

بهترین تولیدی لباس کار و ویژگی‌های آن

لازم است که در تولید یک لباس کار نهایت دقت و ظرافت به کار رود. آن­چه سبب می‌شود تا افراد یک تولیدی را برای تولیدات لباس کار در نظر بگیرند، اجرای بهترین کیفیت و جنس پارچه‌ها است.

 

رعایت یک سری اصول باعث می‌شود تا بهترین لباس کار متناسب با شغل مربوطه تولید شود. در این مقاله قصد داریم تا ر مورد بهترین تولیدی لباس کار و ویژگی‌های آن با شما صحبت کنیم.

اصولی که باید در تولید لباس کار در نظر گرفت

باید بدانید که رعایت یک سری استانداردها و نکات در تولید لباس کار بسیار اهمیت دارد. در واقع یک تولیدی لباس کار متبحر باید به همه این نکات توجه داشته باشد تا بتوانید رضایت مشتری را جلب کند.

در زیر به توضیح این موارد می‌پردازیم:

  • رنگ پارچه

از مهم‌ترین مواردی که باید در تولید لباس کار در نظر گرفت رنگ پارچه است. به این علت که لباس کار بایستی در روز روشن و در شب تاریک به خوبی قابل مشاهده باشد. برای مثال پاکبانان که در تاریکی شب مشغول نظافت هستند باید برای حفاظت از جان خود از البسه‌ای بهره ببرند که در شب قابل رویت باشد.

اما خوب است بدانید که از رنگ‌های سرمه‌ای، طوسی و خاکستری بیشتر در تولید لباس کار استفاده می‌شود. اگر کمی دقت داشته باشید در وقت طراحی لباس از نوارهای شبرنگ مثل سبز فسفری و یا نارنجی استفاده می‌کنند. دلیل این امر این است که لباس کار به سادگی و راحتی قابل مشاهده باشد. بنابراین رنگ پارچه یکی از عنصرهای مهمی است که باید بهترین تولیدی لباس کار آن را متناسب با کسب و کار افراد در دستور کار خود قرار دهد.

  • جنس پارچه

جنس پارچه نیز یکی از موارد مهمی است که باید کارگاه هلی تولیدی به آن توجه داشته باشند. افرادی که در محیط کاری گرم فعالیت دارند باید از البسه کاری خنک استفاده کنند. برای این افراد باید لباس کار از جنس الیاف طبیعی تولید شود تا خنکی و راحتی زیادی را همراه داشته باشد. در نظر داشته باشید که اگر لباس کار افراد از جنس‌های الیاف مصنوعی درست شود نمی‌تواند برای کار کردن در محیط‌هایی که هوا گرم است مناسب باشد. لباس‌هایی که از پارچه‌های از جنس کتان و یا پنبه تهیه می‌شوند برای کار در هوای گرم و یا محیط‌های کاری گرم مناسب‌تر هستند.

  • انعطاف‌پذیری و راحتی لباس کار در روز

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در تهیه لباس کار به آن توجه کرد راحتی و انعطاف‌پذیری آن است. بدین معنا که لباس کار نباید تنگ یا گشاد باشد. بلکه باید متناسب با سایز فرد شاغل دوخته شود. در این صورت در طی ساعات طولانی که افراد مشغول به کار هستند احساس راحتی دارند. این امر سبب می‌شود تا راندمان کاری افراد به مراتب بیشتر شود.

  • دوخت مناسب

اگر دوخت مناسب در تهیه لباس کار به کار گرفته شود از پارگی لباس جلوگیری می‌کند. در واقع به علت این که بعضی از مشاغل با مواد شیمیایی زیاد سر و کار دارند باید دوخت لباس به گونه‌ای باشد که در اثر کار دچار پارگی نشود. در غیر این صورت ممکن است پوست افراد دچار آسیب‌های شدید شود.

  • استفاده نکردن از آویز بر روی البسه کار

اگر بر روی لباس کار از آویز استفاده شود می‌تواند برای کارگران بسیار خطرناک باشد. هر چند که وجود جیب بر روی لباس کار در بسیاری از موارد می‌توانند کمک‌کننده باشد. زیرا افراد در حین کار می‌توانند وسایل مختلفی در آن قرار دهند. اما بهتر است تا جای ممکن از این‌گونه موارد بر روی لباس کار استفاده نشود.

  • تهیه لباس کار یکسره

یکی از اصلی‌ترین خصوصیاتی که باید یک لباس کار مناسب داشته باشد این است که یکسره باشد. لباس‌های کار یکسره معمولا دارای راحتی زیادی هستند؛ به خصوص در شرایطی که فرد باید تحرک زیادی در کار خود داشته باشد. ظاهر و کارایی که لباس کار یکسره دارد سبب می‌شود تا بسیاری از کارفرماها بخواهند که برای کارگران خود لباس کار یکسره سفارش بدهند.

  • توجه داشتن به نوع لباس کار

در بعضی از موارد لازم است که افراد برای داشتن حس راحتی بیشتر و کارکرد بهتر آستین‌های لباس را بالا بزنند. در این وضعیت توصیه می‌شود تا از تی شرت تبلیغاتی استفاده کنند.

  • در نظر گرفتن میزان آلاینده‌ها

در محیط‌های صنعتی که مقدار آلودگی و گردوغبار زیاد است نباید از جیب بر روی لباس کار استفاده کرد. زیرا جیب‌ها در این محیط‌ها می‌توانند محل مناسبی برای نفوذ آلودگی‌ها به درون لباس باشند.

  • در نظر گرفتن آرم شرکت

برخی از کارفرماها می‌خواهند که بر روی لباس کار کارکنان شرکت آرم مخصوصشان طراحی شود. این امر سبب می‌شود تا شرکت مزبور در بازار بهتر شناخته شود. همچنین آرم حک ‌شده بر روی لباس نشان می‌دهد که فرد مرتبط با کدام ارگان است.

نتیجه‌گیری

در این مقاله در مورد خصوصیات لباس کار صنعتی که بهترین تولیدی‌ها باید آن را درنظر بگیرند اشاره کردیم. لازم است که با توجه به این معیارها بهترین تولیدی لباس کار را انتخاب کنید

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها