رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631766

گفتگوی امیر عبداللهیان با وزیران خارجه کشورهای همسایه

ساعت 24 - امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با وزرای خارجه عربستان ، عراق ، امارات متحده عربی و قطر گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به استمرار جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در ماه رمضان و به خصوص در ایام عید سعید فطر علیه مردم روزه دار فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری، بر لزوم همکاری و انسجام مواضع کشورهای اسلامی برای تحت فشار قرار دادن این رژیم و حامیان آن جهت پایان بخشیدن به کشتار مردم فلسطین و خاتمه هر چه سریع‌تر فاجعه بزرگ انسانی علیه فلسطینیان به خصوص علیه ساکنین غزه تاکید کرد و ابراز امیدواری نمود، با تلاش و پیگیری کشورهای اسلامی در مجامع اسلامی و بین المللی، شاهد ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و خروج مردم مظلوم غزه از شرایط دشوار کنونی باشیم. وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی بر تداوم تماس‌ها و رایزنی‌های فی مابین تاکید کردند.

ساعتی قبل نیز حسین امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر تماس تلفنی برقرار کرده و فرارسیدن عید سعید فطر را تبریک گفتند.

امیرعبداللهیان گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه قطر گفت: امیدواریم به یُمن و برکت عید سعید فطر شاهد همکاری نیرومندتر همه کشورهای اسلامی با یکدیگر باشیم. وزرای امور خارجه دو کشور در این گفتگوی تلفنی همچنین آخرین تحولات دوجانبه، موضوع غزه و سایر تحولات منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند. وزیر امور خارجه کشورمان بر لزوم پایان دادن به فاجعه عمیق انسانی شش ماه اخیر علیه فلسطینیان، به ویژه ساکنین غزه تاکید کرد و ابراز امیدواری نمود، با همت کشورهای اسلامی و مسولیت پذیری عملی جامعه جهانی، نسبت به گسیل کمک‌های انسان‌دوستانه و نجات مردم مظلوم غزه از قحطی اقدام جدی صورت پذیرد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها