رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631792

جنبش ارزی مجلس علیه سیاست ارزی رییسی

ساعت 24 - سیاست‌های ارزی رییسی برای مهار قیمت دلار امریکایی ودیگر ارزهای معتبر به جایی نرسید و درسال جدیدقیمت هردلار از 65 هزارتومان هم عبورکرد. درچنین وضعیتی است که فعالان اقتصادی ، کارشناسان و نیز اعضای مجلس یازدهم به‌ای نسیاست ها که منجر به افزایش قیمت کالاها شده ونیز به پیش‌بینی ناپذیری اقتصاد دامن زده اعتراض دارند.

وضعیت آنقدر غیرقابل پیش‌بینی شده است که حتی حامیان سفت و سخت دولت را هم شاکی کرده و صدای آن‌ها را هم درآورده است، به خصوص نمایندگان حامی دولت که روزی برای روی کار آمدن ابراهیم رئیسی دست به قلم شده و پای بیانیه حمایت از او را امضا کردند اما امروز همان‌ها نیز از گرانی‌ها و تورم به ستوه آمده‌اند.

مجلس که طی هفته تازه پشت سررگذاشته اولین جلسات خود در سال جاری را برگزار کرد در هر دو روز حال و هوای انتقاد از دولت را داشت. آنچنان که حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، در تذکری با انتقاد از وضعیت نرخ ارز و سکه در کشور گفت: «باید به این سوال پاسخ داده شود که اگر ارز نداریم، چگونه ارزپاشی صورت می‌گیرد و اگر ارز داریم چرا وضعیت قیمت‌ها اینگونه است و این سوال اصلی مردم در ابتدای سال از مجلس است.»

علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس یازدهم نیز در تذکری خطاب به دولت گفت: «وضعیت گرانی ارز و سکه به نحوی است که همه مردم در این بخش دغدغه مند بوده و در ابتدای سال جدید این وضعیت غیرقابل دفاع است. امیدواریم این مسائل به نحوی مدیریت شود و آقایان با حضور در مجلس شورای اسلامی و توضیحاتی که ارائه می‌دهند دلایل خود را در زمینه گرانی دلار و سکه مطرح و برنامه خود را برای مدیریت آن ارائه دهند. »

علی اکبر علیزاده برمی، نماینده دامغان نیز در نطق میان دستور، به دوگانگی درقیمت گذاری در سطح کشور اشاره کرد و گفت: «جناب آقای رئیسی محصولات پایه نظیر پتروشیمی و فلزات با قیمت دلار تلگرامی در قمار خانه بورس به کل اقتصاد کشور تحمیل می‌شود و با کاهش ارزش پول ملی هزینه‌های سرسام‌آور زندگی را در تمام ابعاد باقیمت دلار به جان مردم می‌اندازد اما دولت محترم هزینه‌های زندگی مردم را با ریال به آن‌ها می‌دهد و این موضوع هر روز فاصله طبقاتی را افزایش داده، در نتیجه اثری از زحمات شبانه روزی دولت در سفره‌های مردم مشاهده نمی‌شود. »

علیزاده خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: «جناب آقای رئیسی رییس جمهور محترم اگر پول ملی ایران دلار است، همه را با آن محاسبه کنید و اگر پول ملی ایران ریال است، چرا اجازه غارتگری به عده‌ای می‌دهید. »

واکنش‌ عجیب رئیسی به گزارش خبر انلاین اما در میان انتقادات نمایندگان به افزایش قیمت دلار و پیش‌بینی‌هایی که خبر از رسیدن قیمت دلار به ۱۰۰ هزار تومان می‌دهد، واکنش‌های خنثی ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف به این انتقادات و عدم پاسخ صریح و روشن به مردم جلب توجه می‌کند. ابراهیم رئیسی با انداختن توپ در زمین دشمنان در نشستی، با اشاره به تمرکز دشمن بر ناامید کردن مردم از طریق فضاسازی‌های کاذب و ایجاد نوسانات اقتصادی، بر ضرورت تلاش و همکاری بیشتر همه بخش‌ها برای تقویت ثبات و آرامش بازار تاکید کرد و تقویت همکاری و هم‌افزایی بخش‌های رسانه‌ای دستگاه‌های دولتی برای اطلاع‌رسانی به مردم و تنویر افکارعمومی را خواستار شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها