رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631796

تازه ترین اقدامها برای حل منازعه ایران واسراییل

ساعت 24 -از همان ساعتی که مقام رهبری نظام جمهوری اسلامی در نمازعید فطر تصریح کرد رژیم خبیث اسراییل اشتباه کرد که به سفارت ایران در سوریه حمله کرد و ایران اسراییل را به خاطر این حمله تنبیه خواهد کرد ، رسانه‌های غربی با شتاب به پیامدهای این سخن مقام رهبری پرداختندون یز مقامهای رسمی آمریکا واسراییل وحتی کشورهای منطقه درمسیر این بحث قرارگرفته وواکنش نشان دادند.

مقامهای آمریکایی دراین مدت رایزنی‌های گسترده‌ای برای پیداکردن راهی که از تنش‌ها جلوگیری کند را دردستورکارقرارداده‌اند. آمریکایی‌ها با صراحت می‌گویند حمله مستقیم ایران به اسراییل به نفع امریکا نیست. در همین راه است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: بلینکن با وزرای خارجه ترکیه، چین، عربستان و شرکای اروپایی صحبت کرده تا این پیام صریح را به تهران انتقال دهند که تشدید تنش به نفع هیچ کس نیست.  بلینکن دربا همتایان خود از جمله‌هاکان فیدان٬ وزیر خارجه ترکیه، وانگ یی٬ وزیر خارجه چین و فیصل بن فرهان٬ وزیر خارجه عربستان سعودی گفت‌وگو کرد تا مشخص کنند که تشدید تنش به نفع کسی نیست و این کشورها باید از ایران درخواست کنند که تنش را تشدید نکند. » وی اضافه کرد: «ما همچنین در چند روز گذشته با متحدان و شرکای اروپایی تماس داشته‌ایم و از آن‌ها نیز خواسته‌ایم که پیام صریح را به ایران انتقال دهند که تشدید تنش به نفع ایران نیست، به نفع منطقه نیست و به نفع جهان نیست.» دررزوهای گذشته امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران نیز علاوه برگفت وگو با همتایان خود درمنطقه با وزیر خارجه انگلیس نیز گفت وگو کرده است. ناظران آگاه باوردارند محور گفت وگوی وزیر خارجه ایران با همتایان خود مساله منازعه تشدید شده ایران واسراییل است.

نظرات کاربران
  • وحید
     - ۲ هفته پیش

    اگه به بهونه جنگ نکردن ندیدید با امریکا صلح کردیم،همه اینا بازی برا صلح با بایدن وکمک به انتخابش در امریکا و نفوذش در دنیا واز اون ورم ریسسی با دلار 25میاد،،،از بندری که امریکا تو غزه 2ماهه داره میسازه چه خبر،،،،،،،بدبخت چینیا و روسا

  • ناشناس
     - ۲ هفته پیش

    خواهشا رسانه ها تعطیلی بورس رو پیگیری کنند سرمایه های مردم حاصل سالها زحمت و رنجه

  • وحید
     - ۲ هفته پیش

    شاید مسخره باشه ولی حسم میگه یک توافق بزرگ یعنی اشتی ایران و امریکا در راهه....باور کنید

نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها