رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631916

بورس قرمز پوش در ماه سبز شدن طبیعت

ساعت 24 - سقوط 53 هزارواحدی شاخص کل قیمتسهام دربورس اوراق بهادارتهران در25 فروردین امسالونیز کاهش دوباره درروز یکشنبه بازار سرمایه را در فصل سبزشدن طبیعت قرمزکرد و سهامدارن باقی‌مانده دربورس تهران آسیب جدی دیدند.

ریزش سنگین شاخص بورس در حالی رقم خورد که خروج سرمایه از این بازار سرعت گرفت و دیروز خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز معاملاتی قبل از آن بیشتر از چهاربرابر و معادل منفی ۳۷۳ درصد بیشتر شد.

در روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ ارتش اسرائیل در یک حمله هوایی، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد و از آن روز تاکنون شاخص‌های اقتصادی وضعیت‌های متفاوتی را نشان می‌دهند. از آن‌سو نگرانی عمومی برای تشدید درگیری‌ها در منطقه بالا گرفته است. در این شرایط بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی نوشتند که احتمال پاسخ تلافی‌جویانه ایران در ساعات ابتدایی شنبه ۲۵ فروردین وجود دارد و لغو پروازهای برخی شرکت‌های هواپیمایی از جمله لوفت‌هانزا و ایرفرانس و متعاقب آن تعطیلی موقت برخی سفارتخانه‌ها مانند سفارتخانه هلند به گوش رسید. ماجرا به همین جا ختم نشد و صبح شنبه خبر آمد که یک کشتی تجاری اسرائیلی در خلیج فارس از سوی نیروهای نظامی ایران توقیف شده است.

این اخبار بورس تهران را تحت تاثیر قرار داد و شاخص‌ها به‌شدت نزولی شدند. ‌ بورس تهران که پیش‌از‌این هم در تب‌و‌تاب اخبار تنش‌های منطقه خروج سرمایه را تجربه کرده بود، شنبه هفته جاری و با تشدید تنش‌ها ریزشی سنگین را تجربه کرد و ۹۳ درصد نمادهای بازار قرمز شدند.

دیروز خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز معاملاتی قبل از آن بیشتر از چهار برابر و معادل منفی ۳۷۳ درصد بیشتر شد. این مسئله واکنش بسیاری از سهام‌داران خرد را برانگیخت و شمار زیادی از کاربران ایرانی در فضای مجازی، رئیس دولت سیزدهم را خطاب قرار داده و پرسیدند این وعده حل مشکل بورس در زمان انتخابات بود؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها