رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631928

ابهام در پاسخ دهی اسراییل به حمله ایران

ساعت 24 - از همان دقایقی که ایران با صدها پهپاد و موشک به اسراییل حمله کرد مقوله پاسخ دهی اسرایی در دستور واکاوی کارشناسان و مدیران سیاسی دولت سیزدهم قرارگرفتو این داستان ادامه خواهد داشت.

علی بیگدلی کارشناس روابط بین الملل نوشته است افزایش قیمت نفت درصورت ادامه تنش عملی میان جمهوری اسلامی واسراییل قیمت نفت را افزایش می‌دهد و روی اقتصاد آمریکا اثر خواهد گذاشت و به همین دلیل است که بایدن روی نتانیاهو فشارزیادی را وارد کرده که دست به اقدام تلافی جویانه نزند.

درنوشته وی که خبرانلاین آن را منتشر کرده اضافه شده است :به نظر می‌رسد اگر چه این حمله در ساعت‌های دیر وقت اتفاق افتاده ولی توانسته تا حد زیادی سطح انتظارات مردم را کاهش دهد. از سوی دیگر با توجه به اظهار نظری که رئیس ستاد مشترک و بعضی از مقامات سپاه در خصوص اینکه جنگ به پایان رسیده است، کرده‌اند و گفته‌اند دیگر نباید ادامه پیدا کند و از طرفی بایدن نیز به خاطر انتخابات آمریکا به نتانیاهو گفته است که اگر شما بخواهید سیاست تهاجمی در برابر ایران بگیرید ما از شما دفاع نمی کنیم

بنظر می‌رسد این حملات ادامه نخواهد یافت. الان بخاطر همین اقدامی که ایران علیه اسرائیل انجام داده قیمت دلار ،طلا و نفت بالا رفته و از آنجا که برای آمریکایی‌ها بنزین از آب اهمیت بیشتری دارد ،یعنی اگر قیمت نفت در سطح بین المللی به روند افزایش خود ادامه دهد و بیشتر از این شود قطعا روی اقتصاد آمریکا اثر خواهد گذاشت و به همین دلیل است که بایدن روی نتانیاهو فشار زیادی را وارد کرده که دست به اقدام تلافی جویانه نزند ،فراموش نکنیم اگر قیمت انرژی بخواهد افزایش پیدا کند می‌تواند روی حجم رای دهندگان بایدن تاثیر منفی بگذارد بنابراین تمام تلاش بایدن این است که جنگ را در همین مرحله متوقف کند.

ما نیز با اظهار نظری که رئیس ستاد ارتش کرده این اعلام آمادگی را کرده ایم و ما امیدواریم جنگ در همین مرحله خاتمه پیدا کند و وارد مرحله سوم و چهارم نشود که خطرناک بشود،در مجموع با توجه به موضوعات مطرح شده جنگ ادامه پیدا نخواهد کرد. اگر چه نتانیاهو در جنگ غزه خیلی موفق نبوده است ولی ناکامی در جنگ با ایران دلیل بر این نمی‌شود که دست از ادامه جنگ غزه بردارد ،برای اینکه اگر نتانیاهو در جنگ غزه هم شکست بخورد ممکن است زندانی شود. بنابراین، اقدامی که از طرف ایران صورت گرفته اگر چه در جامعه اسرائیل یک التهاب عمومی ایجاد نموده است ولی بنظر نمی رسد که سیاست نتانیاهو در ارتباط با جنگ غزه تغییر بکند و این جنگ را رها کند. اگر چه وی با مشکلاتی در جنگ غزه مواجه شده و این توقف در منطقه رفح نشان دهنده یک بخشی از این ناکامی نتانیاهو است ولی بنظر نمی رسد این حملات موشکی ما به اسرائیل جنگ غزه را به انتها برساند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها