رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632085

نماینده ادوار مجلس: راه مهار قیمت ارز روشن است

ساعت 24 - زهرا علی‌اکبری- مهرداد لاهوتی، منتخب مجلس دوازدهم و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در کافه خبر خبرآنلاین، مساله مهم تصادفات جاده‌ای را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه دولت وظایف مهمی را در این حوزه عهده‌دار است، گفت

: بررسی‌ها نشان می‌دهد به طور متوسط در ایران سالانه بیست هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند. این در حالی است که در هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران سالانه پانزده هزار نفر به درجه شهادت نائل می‌شدند.

وی گفت: به این ترتیب هر ساله چیزی بالاتر از جنگ در جاده‌های ایران در حال وقوع است و بخشی از این مساله به بالا بودن سهم حمل و نقل جاده‌ای در ایران بازمی‌گردد. حال آنکه لازم است در کنار افزایش کیفیت خودروها و بهبود وضعیت جاده‌ها، این نکته نیز در نظر گرفته شود که سایر شیوه‌های حمل و نقل در ایران توسعه یابد.

هم دلیل درد معلوم است، هم درمان آن

مهرداد لاهوتی در این گفتگو با سئوالات مهمی پاسخ داد. یکی از مهمترین محورهای این گفتگو به مساله تورم و شیوه‌های مهار آن بازمی‌گشت. رییس جمهوری مستقر شعارهای بزرگی را برای مهار تورم در جریان انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد اما مساله اینجاست که در آغاز سومین سال فعالیت دولت نرخ تورم همچنان در کانال چهل درصدی قرار دارد.

لاهوتی در جواب این سئوال که چرا دولت در مهار نرخ تورم موفق نشد؟ مساله را از جنبه تاریخی مورد بررسی قرار داد و گفت: به جای این که بگوییم چرا دولت موفق نشد، بیاییم و بررسی کنیم چرا دولت روحانی موفق به مهار تورم و تک رقمی کردن آن شد.

وی گفت: کافی است نگاهی به روند چند سال گذشته بیندازید تا ببینید چطور وقتی برجام به امضا رسید و وضعیت سیاسی ما در جهان بهبود یافت، نرخ تورم تک رقمی شد. وقتی این اتفاق افتاده، روشن است که دلیل این درد مزمن در اقتصاد ایران چیست.

او در تکمیل این نکته افزود: البته این مهم لازم است در کنار اصلاح ساختار اقتصاد ایران رخ دهد. به عبارت دیگر دولت باید به این نتیجه برسد که پایش را از اقتصاد بیرون بکشد. در عین حال این ضرورت هست که مناسبات اقتصادی در عرصه بین‌الملل بهبود یابد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها