رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632095

استراتژی جدید دفاعی جدید استرالیا بر محور بازدارندگی

ساعت 24 - وزیر دفاع استرالیا، روز چهارشنبه ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین)، اعلام کرد که این کشور یک استراتژی جدید دفاعی بر محور بازدارندگی در برابر «تاکتیک‌های قهری» و تحرکات چین در منطقه در پیش گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، استرالیا روز چهارشنبه ۱۷ آرویل (۲۹ فروردین)، اعلام کرد که نخستین استراتژی دفاع ملی خود را با تمرکز بر بازدارندگی در برابر «تاکتیک‌های قهری چین» در منطقه‌ای که احتمال درگیری در آن افزایش یافته، در پیش گرفته است.بر اساس این گزارش، سند راهبردی ۸۰ صفحه‌ای که در آن از استراتژی دفاعی جدید استرالیا در برابر تحرکات پکن رونمایی شده است، ضمن اشاره به تهدیدهای فزاینده‌ای که امنیت اقیانوس آرام را با خطر مواجه ساخته، از افزایش هزینه‌های دفاعی برای تجهیز دوباره ارتش استرالیا جهت مقابله با این وضعیت، خبر می‌هد.

این سند راهبردی با هشدار درباره اینکه «چین از تاکتیک‌های قهری برای پیشبرد اهداف استراتژیک خود استفاده کرده است»، استرالیا را در برابر دشمنان تجاری که از دسترسی این کشور به مسیرهای اصلی هوایی و دریایی جلوگیری می‌کنند، آسیب‌پذیر توصیف کرده است.ریچارد مارلز وزیر دفاع استرالیا، ضمن ارائه این راهبرد دفاعی جدید اظهار داشت: «مدت‌ها است که دیگر فرضیه‌های خوشبینانه‌ای که برنامه‌ریزی دفاعی پس از پایان جنگ سرد را هدایت می‌کرد، وجود ندارد».

وزیر دفاع استرالیا در ادامه تصریح کرد: «استرالیا یک کشور جزیره‌ای با تکیه بر تجارت دریایی است و تهاجم به این کشور در دورنمای هر طرحی بعید است زیرا دشمن می‌تواند بدون اینکه پا به خاک استرالیا بگذارد، آسیب زیادی به این کشور برساند».ریچارد مارلز تاکید کرد: «استرالیا به جای حفظ ارتشی که می‌تواند گستره‌ای از وظایف را تقریباً در هر نقطه از جهان انجام دهد، بر روی ایجاد یک قدرت بازدارنده متمرکز است تا از منافع استرالیا در منطقه نزدیک به خود حفاظت کند». وزیر دفاع استرالیا افزود: «در اختیار داشتن تواناترین نیروی دریایی در تاریخ استرالیا در مرکز این طرح‌ و استراتژی دفاعی قرار دارد».به گزارش خبرگزاری فرانسه، استراتژی دفاعی جدید استرالیا بر محور طرح‌هایی برای توسعه ناوگان زیردریایی‌های هسته‌ای رادارگریز، سه برابر کردن قابلیت‌های موشکی کلیدی و توسعه یک ناوگان رزمی دریایی بزرگ متمرکز است.

بر اساس این گزارش، هدف استراتژی دفاعی جدید استرالیا این است که هرگونه حمله علیه منافع این کشور را بسیار پرهزینه و مخاطره‌آمیز کند. به این منظور، قرار است که هزینه‌های دفاعی استرالیا که اکنون حدود دو درصد تولید ناخالص داخلی است، ظرف یک دهه به ۲٫۴ درصد افزایش پیدا کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، اقدام اخیر استرالیا مبنی بر رونمایی از استراتژی دفاعی جدید خود در برابر تحرکات پکن، به رقابت تسلیحاتی که در سراسر اقیانوس آرام در حال شکل‌گیری است دامن می‌زند و چین، کره جنوبی و ژاپن نیز هزینه‌های دفاعی خود را افزایش می‌دهند. رادیو فرانسه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها