رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632101

در پایان مرحلۀ یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپت

انگلیسی‌ها حذف شدند/ رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه‌نهایی

ساعت 24- تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بایرن مونیخ با غلبه بر منچسترسیتی و آرسنال به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند.

 دیشب در بازی‌های برگشت باقی‌مانده از مرحله یک‌چهارم نهایی چمپیونزلیگ، رئال مادرید در زمین من‌سیتی پس از تساوی 1 بر 1 در وقت‌های قانونی و اضافی، در ضربات پنالتی 4 بر 3 از سد شاگردان پپ گواردیولا گذشت. بازی رفت این دو تیم در زمین رئال مادرید با تساوی 3 بر 3 خاتمه یافته بود.    در دیگر بازی دیشب، بایرن مونیخ در خانه خودش 1 بر صفر آرسنال را شکست داد. این دو تیم در بازی رفت با تساوی 2 بر 2 به کار خود پایان داده بودند.

شاگردان گواردیولا در مصاف با رئال مادرید، فرصت‌های گلزنی بیشتری به دست آوردند ولی بدشانسی و تا حدی هم بی‌دقتی مانع رسیدن آن‌ها به گل دوم شد. گل اول بازی را رودریگو در دقیقه 12 برای رئال به ثمر رساند و نیمه اول به رغم حملات مکرر ‌من‌سیتی با همین نتیجه تمام شد.

در نیمه دوم فشار حملات شاگردان گواردیولا بر روی دروازه مادریدی‌ها ادامه پیدا کرد تا اینکه کوین دبروینه در دقیقه 76 با یک ضربه دیدنی در محوطه جریمه رئال، گل تساوی من‌سیتی را به ثمر رساند.

در ادامه بازی، منچسترسیتی با یکی دو شوت دقیق در آستانه گل برتری قرار گرفت ولی عملکرد خوب گلر رئال مانع حذف این تیم شد. در وقت‌های اضافی نیز دو تیم کاری از پیش نبردند تا اینکه کار به ضربات پنالتی کشید.

در ضربات پنالتی، لوکا مودریچ اولین پنالتی رئال مادرید را هدر داد ولی برنارد سیلوا و متئو کواچیچ پنالتی‌های دوم و سوم منچسترسیتی را هدر دادند. باقی ضربات پنالتی دو تیم گل شد و در نتیجه، رئال مادرید ضیافت پنالتی‌ها را 4 بر 3 به سود خودش تمام کرد.

برنارد سیلوا که یکی از بهترین بازیکنان منچسترسیتی است، دیشب یک فرصت گلزنی عالی را هم در دوقدمی دروازه رئال مادرید هدر داد. هدر رفتن فرصت‌های گلزنی در برابر تیم فرصت‌طلبی مثل رئال مادرید، معنایی ندارد جز حرکت به سمت شکست.

در بازی بایرن مونیخ و آرسنال، برتری از آن بایرن بود. مونیخی‌ها با اینکه در نیمه اول حملات زیادی داشتند ولی به گل نرسیدند. در نیمه دوم یوشوا کیمیش در دقیقه 63 دروازه آرسنال را با یک ضربه سر زیبا باز کرد تا راه بایرن مونیخ به سمت نیمه‌نهایی هموار شود.

 با حذف منچسترسیتی و آرسنال، فوتبال انگلستان دیگر نماینده‌ای در لیگ قهرمانان اروپا ندارد. پیروزی بایرن مونیخ در بازی دیشب قابل انتظار بود ولی در بازی من‌سیتی و رئال، به نظر می‌رسید شانس شاگردان گواردیولا بیشتر باشد. اگرچه آن‌ها با فرصت‌های گلزنی متعددی که خلق کردند، شانس بیشتری هم برای صعود به مرحله بعد پیدا کردند، ولی شخصیت قهرمانی رئال مادرید ظاهرا سدی است که هر تیمی را در لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند ناکام بگذارد.

کارلو آنجلوتی و شاگردانش در پی کسب چهاردهمین قهرمانی رئال مادرید در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا هستند. آن‌ها دو هفته دیگر در مرحله نیمه‌نهایی در الیانس آره‌نا به مصاف بایرن مونیخ می‌روند و هفته پس از آن، میزبان شاگردان توماس توخل خواهند بود.

مانوئل نویر در سن 38 سالگی انگیزه بالایی برای قهرمانی مجدد در لیگ قهرمانان اروپا دارد. او که هنوز یکی از نقاط قوت بایرن مونیخ است، در مصاف با شاگردان فرصت‌طلب آنجلوتی کار دشواری در پیش خواهد داشت.

در دیگر مسابقه مرحله نیمه‌نهایی، پاری سن ژرمن ابتدا مهمان دورتموند خواهد بود و سپس در پاریس باید تکلیف تیم فینالیست را روشن کنند. امباپه اگرچه پس از بازی دیشب گفت حتی در صورت قهرمانی، پاریس را ترک خواهد کرد، ولی قطعا انگیزه بالایی برای کسب اولین و آخرین عنوان قهرمانی اروپا با پاری سن ژرمن دارد.

بورسیا دورتموند هم یکبار در سال 1997 قهرمان اروپا شده ولی پاری سن ژرمن تا کنون موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نشده است. کسب این عنوان می‌تواند هدیه امباپه به مردم شهر پاریس، پیش از وداع او با باشگاه پاری سن ژرمن باشد.   

قطعا هر سه تیم پاری سن ژرمن و دورتموند و بایرن مونیخ انگیزه مضاعفی هم دارند برای ممانعت از چهاردهمین قهرمانی رئال مادرید. بویژه مونیخی‌ها که در صورت پیروزی بر رئال، می‌توانند در فینال به کسب ششمین عنوان قهرمانی چمپیونزلیگ امیدوار باشند. به گزارش خبرگزاری‌ها 

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها