رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632114

حبس افزایش مستمری کارگران از سوی سازمان تامین اجتماعی

ساعت 24 - آیا برای دولتی که ادعا می‌کند توانسته است دولت الکترونیک راه بیندازد و با محاسبه‌های پیچیده سیاسی خود، رژیم صهیونیستی را میخکوب کند و همچنین مدعی است که می‌تواند خروج یک نان لواش از نانوایی‌ها را رصد کند و توانسته است با ده‌ها سامانه جابه‌جا شدن ریال مردم را ببیند، محاسبه افزایش مزد کارگران بازنشسته و تعیین آن در یک ماه و پرداخت بهنگام آن کار دشواری است؟

دولت سیزدهم و سازمان تامین‌اجتماعی آن یا باید قبول کنند فاقد ابزار و توان سخت‌افزاری برای محاسبه و پرداخت افزایش مزد کارگران هستند یا باید قبول کنند با تاخیر در پرداخت افزایش مزد کارگران می‌خواهند جلوی خشم آن‌ها را بگیرند.

ظاهر کار بیشتر به شق دوم می‌خورد؛‌ یعنی دولت و سازمان تامین‌اجتماعی حساب کرده‌اند بازنشستگان کارگری تا پایان اردیبهشت خشم‌شان تخلیه می‌شود و در آن زمان می‌توانند بگویند میزان افزایش مزد آن‌ها چقدر است. جدای از اینکه این رفتار با بازنشستگان خارج از دایره عدل و انصاف است، نگهداری افزایش حقوق ماه فروردین کارگران تا پایان خرداد به معنای کاهش قدرت خرید این رقم به مدت دو ماه است.یعنی بازنشستگان کارگری در صورتی که نرخ تورم ماهانه حتی اگر به‌طور متوسط ۳درصد باشد افزایش حقوق ماه فروردین آن‌ها به‌طور رسمی ۶درصد از ارزش خود را از دست داده‌ است.

بازنشستگانی که روزهای جوانی خود را در کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی سپری کرده و بیشتر آن‌ها توانایی پیدا کردن کار تازه را ندارند و در سال ۱۴۰۲ نیز با گره خوردن رقم افزایش دریافتی‌شان با رشد مزد کارگران در وضعیت بدتری قرار گرفتند، در سال ۱۴۰۳ نیز با بی‌مهری سازمان تامین اجتماعی روبه‌رو شده‌اند و نمی‌دانند صدای اعتراض خود را به کجا ببرند و از دست این سازمان به کدام نهاد شکایت کنند.

آیا مدیران سازمان تامین اجتماعی که بدون تردید جزو شهروندان با درآمدهای بالا قرار می‌گیرند، طعم فقر و نداری را چشیده‌اند. نوشته حاضر باور دارد مدیران دولت و مدیران سازمان تامین اجتماعی هرگز روزها و ساعت‌های سخت بازنشستگان کارگری را که از ایجاد تعادل در دخل‌وخرج بازنشستگان مانده‌اند، خبر ندارند و برایشان آسان است که دو ماه را بدون تعیین‌تکلیف شدن بگذرانند و نیز دو ماه تاخیر در شرایط تورمی را تحمل کنند چون وضعیت مالی و مادی مناسبی دارند.

آیا بهتر نیست سازمان تامین‌اجتماعی ۴۰درصد به‌طور میانگین به مستمری بازنشستگان اضافه کرده و همین روزها آن را پرداخت کند و در صورت تصویب میزان مستمری بازنشستگان کارگری کمتر از این رقم این میزان را با افزایش ۴۰درصدی تسویه کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها