رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632124

۴ کلان‌پروژه قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳

معاون راهبردی قوه قضاییه ۴ کلان‌پروژه قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد. سید محمد صاحبکار معاون راهبردی قوه قضائیه طی سخنانی در نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضائیه با روسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها اظهار کرد:

اجرای سند جدید تحول و تعالی قوه قضائیه، عملیاتی کردن برنامه سال جاری دادگستری استان‌ها، اجرای مفاد قانون برنامه هفتم توسعه و همچنین اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و تشکیل دادگاه‌های صلح، چهار کلان‌پروژه قوه قضائیه در سال ۱۴۰۳ هستند.

وی افزود: فرایند روزآمدسازی سند تحول قضائی از مهرماه سال گذشته آغاز شد و برای تحقق این مهم، نقطه‌نظرات بخش‌های مختلف داخل و خارج از قوه قضائیه اخذ شد که در این راستا بالغ بر ۱۱۰۰ پیشنهاد ناظر بر عبارات مندرج در سند تحول پیشین به معاونت راهبردی ارسال شد و بالغ بر ۸۰ پیشنهاد نیز از طریق سامانه‌ای که تعبیه شده بود واصل شد.

معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: دلیل انتشار عمومی سند جدید تحول و تعالی قوه قضائیه آن است که همه کارکنان دستگاه قضا این سند را مطالعه کرده و در جریان مفاد و بندهای آن قرار گیرند و آن را به مرحله اجرا دربیاورند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین «عبداللهی» رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نیز در این نشست، بر ضرورت افزایش نظارت بر عملکرد ضابطین و ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها تاکید کرد و به کلیه مقامات قضائی استان‌ها نیز توصیه کرد که مبارزه با فساد را در اولویت کارها و امور خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «رحیمی» معاون قضائی قوه قضائیه نیز طی سخنانی خواستار توجه جدی دادگستری‌های سراسر کشور به بخشنامه‌های قضائی صادره و همچنین عملکرد فعالانه‌تر کمیسیون‌های عفو در برخی استان‌ها شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها