رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632417

قیمت پله برقی از صفر تا صد به همراه نصب و راه اندازی

پله برقی‌ها در عصر جدید، یکی از تجهیزات رایج در اماکن عمومی و ساختمان‌ها به شمار می‌روند. این تجهیزات با تسهیل انتقال کاربران در میان طبقات، خدماتی با کیفیت در اختیار افراد قرار می‌دهند. از این رو انتخاب طراحی، چیدمان و محصولات مناسب و مرغوب برای حفظ ایمنی و جلب رضایت کاربران امری ضروری به شمار می‌رود.

انواع پله برقی

پله برقی‌ها بر اساس شکل، اندازه و کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند؛ هر کدام از آن‌ها با توجه به نیاز اماکن برای شرایط خاص خود مناسب هستند. رایج‌ترین انواع پله برقی عبارت‌اند از:

1-پله برقی با چیدمان موازی

این نوع از پله برقی برای اماکن بزرگ گزینه‌ی مناسبی است. در چیدمان موازی، پله برقی فضای بیشتری دارد و دو ردیف در کنار هم و با حرکت در خلاف جهت هم قرار می‌گیرند. مزیت دیگر آن آسان بودن دنبال کردن جهت و کاربری راحت برای افراد است. در ساختمان‌هایی شلوغ، با عبور و مرور بسیار افراد، در صورتی که نقشه‌ی ساختمان فضای کافی بین طبقات را نشان دهد، چیدمان موازی پله برقی سریع‌ترین راه جا به جایی میان طبقات خواهد بود. از آن جایی که این نوع هزینه‌ی بیشتری را نیز در برمی‌گیرد، بیشتر برای استفاده در مراکز خرید بزرگ، فرودگاه‌ها یا مترو مناسب است.

2-پله برقی با چیدمان ضربدری

پله برقی با چیدمان ضربدری به دلیل فرم حرکت خود در میان طبقات، برای مراکز خرید شلوغ گزینه‌ی بسیار مناسبی است؛ ‌چرا که از ازدیاد جمعیت در پاگردها جلوگیری می‌کند. علاوه بر این در حین حرکت، بازدیدی از مرکز خرید را نیز برای کاربران فراهم می‌کند. با قرار گرفتن پله برقی به شکل ضربدری، سرعت جا به جایی در میان طبقات نیز افزایش پیدا می‌کند. این چیدمان، انتخاب محبوبی میان فروشگاه‌ها، مراکز خرید و اماکن اداری به شمار می‌رود.

3-پله برقی با چیدمان تکی

این نوع از پله برقی‌ها برای ساختمان‌هایی مناسب هستند، که پله برقی رفت یا برگشت هر کدام در بخش متفاوتی از ساختمان قرار دارند. چرا که در این چیدمان کاربر باید بین هر پله برقی مسافتی کوتاه را طی کند؛ که این وقفه می‌تواند برای بازدید از مراکز خرید مناسب باشد. با این حال ممکن است موجب ازدیاد جمعیت در پاگردها شود. همچنین به دلیل فاصله‌ی پاگردها تاخیر بیشتری در جا به جایی میان طبقات ایجاد می‌کند.

4-پله برقی‌های منحنی

پله برقی‌های منحنی بیشتر با هدف زیبایی شناختی در معماری نصب می‌شوند. در این نوع، پله برقی توانایی انحنا به سمت چپ یا راست را دارد. طراحی این پله برقی متفاوت از سایرین است و زاویه‌ی شیب آن در حدود 30 درجه است. ظرفیت پله برقی با طراحی منحنی، چیزی در حدود 6500 نفر در ساعت است.

برندهای پرطرفدار پله برقی

شرکت‌های نامدار بسیاری در سراسر جهان به طراحی و تولید تجهیزات پله برقی می‌پردازند. شرکت OTIS به عنوان یک تولید کننده برتر پله برقی، برای اولین بار با نوآوری جدیدی سیستم ایمنی آسانسور را هوشمند سازی کرد. شرکت KONE علاوه بر تولید آسانسور و پله برقی در زمینه تولید و نصب پیاده روهای متحرک، درب‌های اتومات و همچنین تعمیر و نگهداری قطعات نیز فعالیت دارد. گروه آسانسور شیندلر یک رهبر جهانی در زمینه تولید پله برقی و آسانسور در سراسر جهان است؛ چرا که برای اولین بار راه حل‌هایی را برای حفظ بهداشت و ایمنی در آسانسورها و پله برقی‌ها ارائه داد.

شرکت کنی (Canny) بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی آسانسور و پله برقی در جهان

شرکت کنی (Canny) بزرگترین تولیدکننده آسانسور و پله برقی جهان، در سال 1997 میلادی تاسیس گردید. در حال حاضر این شرکت دارای بلندترین برج تست آسانسور دنیا با ارتفاع 288 است. این شرکت در تولید محصولات خود کیفیت را سرلوحه‌ی کار قرار می‌دهد. محصولات و قطعات جانبی آن از بهترین تکنولوژی‌ها و بالاترین کیفیت برخوردار هستند. از مزایای ویژه‌ی این شرکت، سهولت در نصب و راه‌اندازی تجهیزات، سادگی و رعایت موارد ایمنی در تمام محصولات آن است. به همین دلیل شرکت کنی با اطمینان محصولات خود را به مدت دو سال گارانتی می‌کند. سایر افتخارات شرکت کنی بدین شرح‌اند:

- جزو 10 تولید کننده‌ی برتر آسانسور در جهان

- اولین شرکت در صنعت آسانسور چین

- سرمایه‌دارترین برند چین در صنعت آسانسور

- اولین شرکت ایجاد کننده‌ی ایستگاه‌های کاری آکادمیک آموزشی

قطعات پله برقی برند کنی

به طور کلی قطعات اصلی پله برقی شامل موتور برای ایجاد حرکت در پله برقی، ریل و قالب برای برقرای ارتباط ایمن میان پله و موتور، پله برای ایجاد فضای حمل کاربران، سیستم کنترل جهت تغییر وضعیت حرکت پله برقی، سیستم ایمنی که با ارائه‌ی قفل‌های ایمنی و سنسورهای تشخیص موانع و سیستم ضد سقوط ایمنی کاربران را تامین می‌کند، باتری یا منبع تغذیه که برای ایجاد برق مورد نیاز به کار می‌روند و قطعات الکتریکی می‌شوند.

قیمت خرید، نصب و راه ‌اندازی پله برقی

عوامل مختلفی در تعیین قیمت پله برقی‌ها دخیل هستند؛ عواملی مانند طراحی پله برقی که در آن مکان مورد نظر باید از نظر طول، عرض، ارتفاع، شیب و غیره مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار گیرد، شیب که به طور معمول در دو درجه‌ی 30 و 35 درجه عرضه می‌شوند، اندازه‌ی عرض که با بزرگ‌تر شدن قیمت را نیز افزایش می‌دهد، فولادی یا آلومینیوم بودن پله برقی، محل نصب آن که ممکن است در داخل ساختمان، محیط خارجی یا طبقات مختلف باشد، نوع چیدمان که می‌تواند به صورت تکی یا موازی و متقاطع انجام شود، جاگذاری اتصالات بتن و آهن کشی لازم، نصب و راه‌اندازی سیستم و تجهیزات الکتریکی.

شرکت آتیس، پیشرو در صنعت پله برقی

امروزه پله برقی به یکی از تجهیزات محبوب در اماکن خصوصی و عمومی تبدیل شده است. انتخاب طراحی و قطعات با کیفیت به حفظ امنیت کاربران کمک می‌کند. پله برقی‌ها متناسب با کاربرد و نیازهای مکان، در طرح‌ها و چیدمان‌های مختلفی تولید می‌شوند. با اینکه برندهای بسیاری در خارج و داخل ایران در زمینه‌ی طراحی و نصب و راه‌اندازی پله برقی فعالیت می‌کنند، شرکت آسانسور آتیس با بیش از دو دهه تجربه در صنعت آسانسور و پله برقی، به کارگیری نیروهای متخصص و نمایندگی برندهای معتبر، نقش بسزایی در زمینه‌ی تامین پله برقی و قطعات آن در سراسر کشور دارد. شرکت آتیس در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با کیفیت‌ترین محصولات را مطابق با استانداردهای اروپا و ایران ارائه می‌دهد. تمام محصولات پله برقی شرکت آتیس دارای دو سال گارانتی و 15 سال خدمات پس از فروش هستند. آتیس با رزومه‌ی درخشان خود، همواره سعی بر بالا بردن کیفیت خدمات‌رسانی به مشتریان خود داشته است و در همین راستا توانسته با اخذ ایزو 10004 نشان رضایتمندی مشتری را دریافت نماید

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها