رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632448

بی مسئولیتی ارزی دولت

ساعت 24 - سال گذشته برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات، فشار شدیدی بر صادرکنندگان بخش خصوصی وارد کردند. کشور دچار کمبود منابع بود ولی فقط فشار بر بخش خصوصی بود و دولت مسئولیتی بابت برگرداندن منابع حاصل از صادراتی که انجام می‌داد، که بیشتر آن هم نفتی بود، نداشت.

د.

مهراد عباد در گفت‌وگو با «توسعه ایرانی گفت بیشتر منابع نفتی صرف هزینه‌های دولت می‌شود و از طرفی هم بیشتر ارزی که در سامانه نیما تامین می‌شود، فشارش بر بخش خصوصی و صادرکنندگان است. عباد تصریح کرد: یک تناقض وجود دارد، سال گذشته برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات، فشار شدیدی بر صادرکنندگان بخش خصوصی وارد کردند. کشور دچار کمبود منابع بود ولی فقط فشار بر بخش خصوصی بود و دولت مسئولیتی بابت برگرداندن منابع حاصل از صادراتی که انجام می‌داد، که بیشتر آن هم نفتی بود، نداشت.

او به برگرداندن پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی پس از چهار سال و تهاتر پول‌های نفتی با چای در سریلانکا اشاره کرد و گفت: همین مشکلاتی که دولت برای برگرداندن پول خود دارد، بخش خصوصی بسیار بیشتر با آن درگیر است. برای یک شرکت با چند پرنسل محدود، برگرداندن ارز خود در شرایطی که هیچ بانکی این کار را انجام نمی‌دهد، کار سختی است.

این عضو اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه این فشار در سال‌های گذشته فقط به بخش خصوصی صادرکننده شناسنامه‌دار آمد، در نهایت خاطرنشان کرد: در همین حین بسیاری صادرات غیرقانونی انجام دادند و همین باعث شد تراز تجاری دچار خطا شو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها