رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632522

معاون پارلمانی یا تاجر بازار ؟

ساعت 24 - روسای جمهور در ایران برای اینکه بتوانند مناسبات خود با مجلس قانونگذاری را سامان دهند، یک معاونت پارلمانی برای خود انتخاب می‌کنند. این معاون بیشتر از هرچیز باید کارتخصی کرده و گیر وگره‌های میان مجلس و دولت را بازکند. ارایه طرحهای مهمد ولت به مجلس ورایزنی برای مجاب کردن نمایندگان کار اصلی معاون پارلمانی بوده وهست. آیا معاون رییس‌جمهور در امور پارلمانی حق دارد درباره مسائل دیگر اظهارنظر کند؟

بدیهی است که او و هر معاون دیگری همانند همه شهروندان می‌توانند درباره هر مساله‌ای داوری کنند اما شهروندان انتظار دارند هر فردی بیشتر در چارچوب مقامی که دارد اظهارنظر تخصصی کرده و از ورود به بحث‌های دیگر تاجایی که ضرورت ندارد خودداری کند. اما نگاهی به رسانه‌های حکومتی نشان می‌دهد معاون پارلمانی رییس‌جمهور فعلی در امر حضور در رسانه از خود رییس‌دولت هم بیشتر حضور دارد وکمتر روزی هست که اوبه بهانه‌ای در یک رسانه نباشد.

پرسش این است که این مساله عیبی دارد؟ خیر؛ فی‌نفسه شاید عیب نباشد اما هنگامی که یک سیاستمدار حرف‌های عجیب می‌زند عیب پدیدار می‌شود. مگر معاون پارلمانی رییس‌جمهور چه گفته است‌؟ این معاون پارلمانی گفته است: «به این جمع‌بندی رسیدیم که پنجشنبه‌ها به‌طور کامل تعطیل شود، چراکه هم مطابق عرف کشور ماست و هم ‌اینکه عملا پنجشنبه‌ها نیمه‌تعطیل است و از سوی دیگر روز شنبه یک روز جدی کاری برای ایرانیان به‌حساب می‌آید. » وتاکید کرده است ، تعطیلی پنجشنبه‌ها به تجارت آسیب نمی‌زند‌؟این سخن او را چگونه می‌توان ارزیابی کرد؟

اولا صدها بازرگان به طور رسمی به مقام‌های ارشد کشور نامه نوشته و خلاف این حرف معاون پارلمانی را مطرح کرده‌اند. دوما اگر ایشان می‌گوید برای تجار مساله‌ای پیش نمی‌آید یا باید خودش تاجر باشد. در این صورت تجارت او به‌گونه‌ای است که آسیبی از تعطیلی پنجشنبه‌ها نمی‌بیند. سناریوی بعدی این است که او تاجر نیست و تنها برای اینکه چیزی گفته باشد وارد این داستان شده است که به نظر می‌رسد کار مفیدی انجام نداده و در یک امر تخصصی وارد شده وکار و سیاسی‌ می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها