رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632721

معرفی قطار لوکس گردشگری در اصفهان

اصفهان همواره یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگران بوده است. آثار تاریخی فراوانی که در این شهر قرار دارند، سبب می‌شوند که بسیاری از افراد تمایل داشته باشند تا تعطیلات خود را در اصفهان سپری کنند.

امروزه می‌توانید به‌راحتی و با تهیه بلیط قطار اصفهان، مسافرت خود را آغاز کرده و از این شهر زیبا دیدن کنید. قطارهایی که در مسیر اصفهان تردد می‌کنند، انواع بسیار مختلفی دارند و بهتر است که قبل از خرید بلیط، با آن‌ها آشنایی داشته باشید.

قطار لوکس گردشگری

چند سال پیش بود که مسئولان امور گردشگری کشور تصمیم گرفتند تا برای رونق دادن صنعت توریسم، قطارهایی را تحت عنوان قطار گردشگری راه‌اندازی کنند. معروف‌ترین قطارهای گردشگری در خطوط راه آهن شمال مشغول به کار هستند؛ چرا که مسیرهای راه آهن شمال کشور، از جنگل‌های فراوانی عبور می‌کنند و مناظر و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی دارند. متاسفانه قطار گردشگری ثابتی برای استان اصفهان در نظر گرفته نشده و تنها یک قطار مجارستانی است که هر چند وقت یک‌بار، تعدادی مسافر آمریکایی و اروپایی را به اصفهان می‌آورد. این قطار لوکس گردشگری، با ۴۲ مسافر وارد این شهر می‌شود و مسافران در طول مدت اقامت خود، تقریبا از تمامی آثار باستانی دیدن می‌کنند.

این قطار، «عقاب طلایی» نام دارد و آخرین باری که وارد ایران شد، از کشورهای قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان و... عبور کرده بود و قرار بود که به‌عنوان آخرین مقصد، از تعدادی از شهرهای ایران نیز بگذرد. امکانات قطار عقاب طلایی به‌حدی لوکس هستند که همواره با هتل‌های ۵ ستاره مقایسه می‌شوند؛ به همین خاطر، مسافرت کردن با این قطار به‌هیچ‌عنوان سختی خاصی را در پیش نخواهد داشت.

قطارهای مسیر اصفهان

با این که قطارهای گردشگری رفت‌وآمد ثابتی به اصفهان ندارند، اما باز هم می‌توانید سفری لوکس به این شهر را تجربه نمایید. قطارهای مختلفی در مسیر اصفهان تردد می‌کنند که تعدادی از آن‌ها به‌عنوان قطارهای لوکس و پرامکانات شناخته می‌شوند.

شاید برای شما نیز جالب باشد که قطارها هم مانند هتل‌ها، بسته به خدماتی که به مسافران ارائه می‌دهند، تعدادی ستاره را دریافت می‌نمایند و طبیعتا هرچقدر که تعداد این ستاره‌ها بیشتر باشد، بدین معنا است که قطار لوکس‌تر است. معمولا قطارهای ۴ و ۵ ستاره به‌عنوان قطارهایی لوکس شناخته می‌شوند و اغلب مسافران از سفر کردن با این قطارها رضایت کامل داشته‌اند. قطارهای ۴ و ۵ ستاره‌ای که در مسیر اصفهان مشغول به کار هستند عبارت‌اند از:

قطار ۵ ستاره نورالرضا

قطار نورالرضا را می‌توان معروف‌ترین قطار ۵ ستاره کشور دانست. نورالرضا از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را در خطوط ریلی ایران آغاز کرد و نکته جالبی که در رابطه با آن وجود دارد، این است که تمامی واگن‌های آن توسط شرکت‌های چینی و با تجهیزات و وسایل اروپایی مونتاژ شده‌اند. تمامی استانداردهای UCI در ساخت واگن‌های قطار نورالرضا رعایت شده‌اند و به همین خاطر، قطعا سفری راحت و بدون مشکل را تجربه خواهید کرد.

نکته قابل توجهی که در مورد قطار نورالرضا وجود دارد، این است که سیستم‌ ترمز آن توسط شرکت کنور آلمان طراحی و ساخته شده است. به همین دلیل، این قطار را می‌توان یکی از امن‌ترین قطارهای کشور دانست.

قطار ۴ ستاره سپهر

یکی دیگر از قطارهای لوکسی که در مسیر اصفهان رفت‌وآمد می‌کند، قطار ۴ ستاره سپهر است. این قطار زیر نظر شرکت رجا بوده و امکانات متنوعی را به مسافران عرضه می‌کند. در طول سفر با یک میان‌وعده از مسافران پذیرایی خواهد شد و به غیر از این، یک بوفه و یک رستوران نیز در این قطار مشغول به کار هستند.

از دیگر امکانات قطار ۴ ستاره سپهر می‌توان به کتابخانه، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، سیستم صوتی و تصویری باکیفیت، سرویس خواب یک‌بار مصرف و... اشاره کرد. اگر شما نیز قصد خرید بلیط قطار اصفهان را دارید و می‌خواهید سفری لوکس را در پیش داشته باشید، قطار ۴ ستاره سپهر گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

قطار ۴ ستاره غدیر

قطار غدیر نیز یکی دیگر از قطارهایی است که امکاناتی لوکس را به مسافران عرضه می‌کند. در سال ۱۳۸۸ بود که شرکت ریل ترابر سبا فعالیت خود را آغاز کرد و قطار سپهر را در خطوط راه آهن ایران به‌کار گرفت. قابل توجه‌ترین ویژگی قطار غدیر، این است که با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و به همین خاطر اگر قصد دارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد برسید، پیشنهاد می‌کنیم که بلیط این قطار را تهیه نمایید.

از دیگر ویژگی‌های قطار غدیر، طراحی لوکس و شیک آن است؛ تمامی کوپه‌ها به‌نحوی طراحی شده‌اند که احساس بسیار خوبی را به مسافران منتقل می‌کنند. علاوه بر این، کوپه‌ها ضد حریق هستند و جای هیچ نگرانی در رابطه با امنیت سفر وجود ندارد.

قطار ۴ ستاره سبز نوین

یکی دیگر از قطارهایی که زیر نظر شرکت رجا فعالیت می‌کند و در دسته قطارهای لوکس قرار می‌گیرد، قطار سبز نوین است. در بدو ورود مسافران، به آن‌ها خوش‌آمد گفته می‌شود و هنگامی که در کوپه‌های خود مستقر شدند، با استفاده از نوشیدنی‌های سرد و گرم از آن‌ها پذیرایی خواهد شد. نکته جالبی که در رابطه با قطار ۴ ستاره سبز نوین وجود دارد، این است که تمامی کارکنان این قطار آموزش‌هایی تخصصی را پشت سر گذاشته‌اند و به بهترین شیوه ممکن به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

بهترین روش برای تهیه بلیط قطار و سفر به اصفهان

اگر شما نیز قصد خرید بلیط قطار اصفهان را دارید و می‌خواهید از آثار تاریخی زیبای این شهر دیدن کنید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت فلای تودی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن بلیط مورد نظرتان را تهیه کرده و سفرتان را آغاز نمایید. فلای تودی یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی آنلاین کشور است که تجربه‌ غنی و طولانی آن در صنعت توریسم، سبب شده تا بتواند بهترین و یونیک‌ترین امکانات را برای کاربران خود فراهم کند.

جالب است بدانید که قابلیت‌های فلای تودی به خرید بلیط قطار اصفهان محدود نشده و گستره خدمات این مجموعه به‌حدی است که می‌توانید برای سفر به هر یک از نقاط جهان از فلای تودی کمک گرفته و به‌راحت‌ترین شیوه ممکن سفرتان را برنامه‌ریزی کنید. اگر شما نیز می‌خواهید مسافرتی خاص و بی‌نظیر داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که تمامی ملزومات سفر خود را از طریق این آژانس تهیه نمایید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها