رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632749

راهنمای خرید لوازم التحریر مناسب

آیا تا به حال برای خرید لوازم التحریر به فروشگاه رفته‌اید؟ آیا در فروشگاه در میان انبوهی از اجناس متنوع احساس سردرگمی کرده‌اید؟

 

شاید بهتر باشد در این مواقع با کسی مشورت کنید تا بتوانید محصول موردنظر خود را خریداری کنید. خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن ویژگی‌های هر محصول و کمک از افراد با تجربه دست به خرید لوازم تحریر مورد نیاز خود بزنید.

مهم ترین نکات در خرید لوازم التحریر

هنوز هم لوازم تحریر‌ها در میان افراد مختلف به خصوص دانش‌آموزان، دانشجویان و حتی کسانی که در ادارات مشغول به کار هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در سال‌های اخیر کامپیوترها، تبلت‌ها یا گوشی‌های تلفن همراه بر روی خرید محصولات مختلف علی‌الخصوص لوازم ‌تحریر تاثیر گذاشته‌اند؛ زیرا بسیاری از کارهایی را که تا قبل از آمدن کامپیوترها با ابزارهای دستی انجام می‌دادیم و هزینه‌ای را برای خرید خودکار ، مداد، پاک کن و... صرف می‌کردیم حالا با پیشرفت تکنولوژی با تبلت و حتی تلفن همراه انجام می‌دهیم؛ اما نمی‌توان گفت خرید این محصولات را باید به صورت کامل از سبد خرید حذف کرد.

خرید بر اساس نیاز(عمده یا تک)

اگر مغازه دار هستید و مشتریان زیادی برای خرید اقلام مختلف لوازم تحریر به شما مراجعه می‌کنند، بهتر است برای خرید لوازم تحریر به صورت عمده اقدام کنید. ابتدا لیستی از اقلام پر فروش تهیه کرده و هر بار با توجه به لیست، خرید را انجام دهید. اقلام پرفروش را در اولویت قرار دهید. اگر دانش‌آموز یا دانشجو هستید و لوازم تحریر نقش مهمی در زندگی شما دارد، باید لیستی از لوازم پر مصرف خود تهیه کرده تا در صورت نیاز در سریع‌ترین زمان ممکن خریداری کنید. تهیه لیست خرید، کمک می‌کند تا در زمان صرفه‌جویی شود.

قیمت

قیمت لوازم تحریر موضوع مهمی است که در هنگام خرید، ذهن همه را درگیر می‌کند. معمولا در هنگام خرید به این موضوع فکر می‌شود که برای یک محصول چقدر باید هزینه شود؛ در بعضی مواقع نیاز است که برای خرید محصول باکیفیت، هزینه بیشتری پرداخت کنید اما نگران نباشید، اجناس باکیفیت سال‌های سال برای شما کار خواهند کرد و هر روز از این که چنین انتخابی داشتید، احساس رضایت می‌کنید.

کیفیت

آیا تا به حال بر سر دو راهی بوده‌اید؟ آیا هنگام خرید بین دوراهی، برداشتن لوازم تحریر گران و ارزان احساس سردرگمی کرده‌اید؟ انتخاب نمونه‌های گران باعث می‌شود هم از کار کردن با لوازم تحریر باکیفیت لذت ببرید هم سال‌های سال از آن استفاده کنید؛ اما اگر لوازم تحریر ارزان‌تر را بخرید مسلما مجبور خواهید شد به دفعات برای خرید هزینه کنید. خرید اجناس باکیفیت هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. برای کاهش هزینه‌ها بهتر است خریدهای باکیفیتی انجام دهید.

خرید محصولات سازگار با محیط زیست

در حوزه فروش لوازم تحریر هم محصولاتی تولید می‌شوند که سازگار با محیط زیست هستند و البته طرفداران بسیاری هم دارند. اکثر افرادی که به دنبال خرید لوازم تحریر سازگار با محیط زیست هستند، نسبت به طبیعت احساس مسئولیت دارند. آن‌ها هنگام خرید، کاغذهای بازیافتی، محصولات پلاستیکی که بازیافت می‌شوند را در اولویت خرید قرار می‌دهند.

خرید از فروشگاه‌هایی با تنوع بالا

در گذشته خیلی از افراد برای تهیه لوازم تحریر به مغازه‌‌های نزدیک منزلشان مراجعه می‌کردند اما امروزه فروشگاه‌های تخصصی بسیاری در این زمینه وجود دارند. فروشگاه‌هایی که اجناس متنوعی هم از نظر قیمت و هم از لحاظ کیفیت برای مشتریان خود فراهم می‌کنند؛ تا آن‌ها بتوانند انتخاب بیشتر و بهتری داشته باشند.

ویژگی مثبت فروشگاه‌های تخصصی لوازم تحریر این است که مشتریان می‌توانند از میان برندهای مختلف و قیمت‌های متنوع با توجه به توان مالی و بودجه خود و مقایسه محصولات با یکدیگر، محصول موردنظر را انتخاب کرده و خریداری کند.

راهنمای خرید نوشت افزار

اگر دانش‌آموز یا دانشجو هستید و برای تکالیف مدرسه و یا دانشگاه به دنبال خرید لوازم تحریر و نوشت‌افزار هستید، می‌توانید به صورت حضوری یا آنلاین به فروشگاه موردنظر مراجعه کنید و لوازم موردنیاز خود را خریداری کنید.

خرید حضوری و آنلاین هر کدام مزایایی نسبت به هم دارند، در خرید حضوری می‌توان از سلامت کالا و کیفیت آن اطمینان حاصل کرد و با اطمینان خرید را انجام داد اما در خرید آنلاین زمانی که کالا به دستتان می‌رسد متوجه کیفیت و سلامت آن می‌شوید. مزایای خرید آنلاین این است که از پشت مانیتور می‌توان در سایت‌های مختلف چرخ زد و از بین محصولات متنوع، محصول موردنظر را انتخاب کرد و بدون اینکه از منزل خارج شوید، خرید را انجام دهید و منتظر شوید تا درب منزل تحویل بگیرید.

سایت‌های آنلاین بسیاری هستند که خرید لوازم تحریر و نوشت‌افزار از آن‌ها می‌تواند به نفعتان باشد. سایت چی بخونم یکی از سایت‌های فروش کتاب درسی، کمک درسی و لوازم تحریر هست که می‌تواند بسیاری از نیازهای شما را برطرف کند. در ادامه به پرکاربردترین نوشت افزارها اشاره خواهیم کرد.

مداد

همه با مداد که ابتدایی‌ترین ابزار نوشتن است آشنایی دارید. هنوز هم با گذشت سال‌های بسیار این ابزار در میان مردم طرفدار دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابزار مداد از نظر شکل ظاهری از یک پوسته چوبی تشکیل شده که مغز گرافیتی را در بر گرفته است. مغز مدادها درجه سختی مختلفی دارد، به صورتی که هر فرد با توجه به نیاز خود از آن استفاده می‌کند.

هنرمندانی که در حوزه نقاشی و طراحی فعالیت دارند معمولا در هنگام خرید لوازم تحریر بخصوص مداد، مغز نرم آن را در نظر می‌گیرند؛ اما مهندسین، معماران از مدادهایی برای نقشه‌کشی و... استفاده می‌کنند که درجه سختی بیشتری دارند. دانش‌آموزان و دانشجویان برای استفاده معمول خود از مدادی با درجه سختی متوسط استفاده می‌کنند. مداد ها به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • گرید H (درجه سختی بالا، سخت)
  • گرید HB (درجه سختی متوسط)
  • گرید B (درجه سختی پایین، نرم)

پاک کن

این ابزار وسیله‌ای برای پاک کردن اثر مداد است. پاک‌کن‌ها ابعاد، اشکال مختلف و تنوع رنگی بالایی دارند. پاک‌کن‌ها برای کارهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از نظر مواد تشکیل دهنده به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

  • پاک کن خمیری
  • پاک کن وینیل
  • پاک کن آدامسی
  • پاک کن شنی
  • پاک کن لاستیکی

خودکار

خودکار شباهت زیادی به مداد دارد. هر دو برای نوشتن بر روی کاغذ مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما تفاوت‌هایی هم با هم دارند. خودکارها یک لوله شیشه‌ای دارند که مخزن جوهر در داخل آن قرار می‌گیرد. جوهر در برخورد با کاغذ، به خورد آن می‌رود و مانند مداد قابل پاک شدن نیست.

خودکارها به دو دسته تقسیم می‌شوند، قابل شارژ و یک بار مصرف، مغزی خودکارهای قابل شارژ امکان تعویض دارند، اما یکبار مصرف‌ها بعد از اتمام، دور انداخته می‌شوند. توصیه می‌شود در هنگام خرید لوازم تحریر از جمله خودکار، نوع قابل شارژ آن را انتخاب کنید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود. خودکارها را با توجه به ساختار نوک می‌توان به چند دسته تقسیم کرد:

Ballpoint pen خودکار نوک ساچمه ای

Fountain Pen خودنویس

Rollerball Pen روان نویس

Gel Pen خودکار ژله ای

Felt Tip Pen خودکار نمدی

مداد تراش

بعد از بوجود آمدن مداد، نیاز به تراشیدن و تیز شدن آن احساس شد و همین موضوع، زمینه ساخت ابزاری به نام مدادتراش را فراهم کرد. کاربرد مدادتراش به این گونه است که چوب اطراف مغز مداد را می‌تراشند و مغزی مداد را تیز می‌کنند. تراش‌ها در انواع مختلف دستی، مکانیکی و الکتریکی تولید می‌شوند تا هر فرد بسته به نیازش مداد تراش خود را انتخاب کند.

تراش‌ها در دو نوع دستی و برقی تولید می‌شوند. هنگام خرید لوازم تحریر، تراش یکی از ابزارهایی است که بسیار موردنیاز است. یکی از ویژگی‌های مدادتراش‌های برقی این است که بزرگ بوده و برای قرارگیری روی میز تحریر مناسب هستند و به برق وصل می‌شوند.

ساختار تراش‌های برقی به این صورت است؛ از یک موتور که تیغه را به حرکت درمی‌آورد و مداد را تیز می‌کند، تشکیل شده است. بعضی تراش‌های برقی دارای توقف خودکار هستند یعنی بعد از تیز شدن مداد، تراشیدن متوقف می‌شود.

استفاده از تراش‌های دستی کار بسیار راحتی است. مداد را داخل تراش قرار داده و سپس می‌چرخانیم، بعد از تیز شدن مداد، چرخش مداد را متوقف می‌کنیم. تراش‌های دستی کوچک هستند و به راحتی داخل جامدادی جای می‌گیرند. تراش‌های برقی و دستی در یک مورد مشترک بوده، هر دو دارای مخزن هستند و تراشه‌های مداد داخل آن‌ها جمع می‌شوند، بعد از پر شدن مخزن از تراشه، آن را خالی می‌کنیم.

خط کش

خط‌کش یک سطح مدرج است که از جنس‌های مختلفی مانند پلاستیکی، چوبی، فلزی و ژله‌ای ساخته می‌شود. این ابزار برای اندازه‌گیری اشیاء صاف و مدور کاربرد دارد. معمولا درجه‌بندی خط‌کش‌ها به صورت میلی‌متر، سانتی‌متر و اینچ است.

همان‌طور که اشاره شد، خط‌کش‌ها ابزاری برای اندازه‌گیری سطوح مدور هم هستند. این خط‌کش‌ها انعطاف خوبی دارند و به راحتی دور شئی موردنظر می‌پیچند. جنس خط‌کش‌های مدور از طلق است.

اگر بخواهیم خط‌کش‌ها را از لحاظ کیفیت و ماندگاری بررسی کنیم، خط‍‌کش‌های فلزی نسبت به سایر خط‌کش‌ها از کیفیت بهتری برخوردار هستند و باید آن‌ها را در لیست خرید لوازم تحریر قرار دهیم زیرا، می‌توان سال‌های سال از آن‌ها استفاده کرد. خط‌کش‌های چوبی و پلاستیکی شکننده هستند و احتمال شکستن آن‌ها وجود دارد. خط‌کش‌های ژله‌ای انعطاف خوبی دارند اما اگر ابزار نوک تیزی با آن برخورد کند آسیب می‌بینند.

مداد نوکی

همه با این ابزار آشنایی کامل دارند. این ابزار با نام اتود شناخته شده‌تر است و به آن مداد مکانیکی هم می‌گویند. ساختار آن به گونه‌ای ‌است که، دارای محفظه‌ای است که نوک در آن قرار می‌گیرد؛ با فشار به انتهای مداد نوکی، نوک از سر آن بیرون می‌آید. اتود نیاز به تیز کردن ندارد و می‌توان به صورت یکنواخت با آن نوشت.

این ابزار برای کشیدن خطوط ظریف کاربرد دارد. مهندسان و کسانی که نقشه‌کشی ساختمان انجام می‌دهند از این ابزار بیشتر استفاده می‌کنند. نوکی که برای اتودها استفاده می‌شود دارای ضخامت‌های متفاوتی است. در ادامه، انواع نوک‌های اتود با ضخامت‌های مختلف را بیان خواهیم کرد.

نوک 0.5 میلی‌متر

نوک 0.7 میل‌متر

نوک 0.9 میلی‌متر

نوک 1.3 میلی‌متر

دفتر مشق

دفتر مشق‌ها در میان دانش‌آموزان و دانشجویان جزء لوازم تحریرهایی به حساب می‌آیند که بسیار پرطرفدار هستند. دفترها دارای تعداد برگ‌های مختلف هستند و هر فرد براساس نیاز خود می‌تواند در میان دفاتر 40، 50، 60، 80، 100، 120 هر کدام را که تمایل داشت، خریداری کند.

دفاتر، طرح روی جلدهای مختلف دارند؛ از طرح‌های ساده گرفته تا فانتزی که بیشتر موردپسند کودکان است. امروزه تولیدکننده‌های بسیاری با برندهای مختلف به تولید انواع دفاتر مدرسه روی آورده‌اند. دفترها دارای قطع‌های مختلفی بوده و هر کدام بسته به این که چند برگ دارند، صحافی مخصوص به خود را می‌طلبند. قطع دفاتر به شرح زیر می‌باشند.

  • قطع رحلی
  • قطع خشتی
  • قطع وزیری
  • قطع رقعی
  • قطع پالتویی
  • قطع جیبی

دفتر کلاسوری

دفتر کلاسورها چند سالی هست که در میان محصلان و دانشجویان باب شده‌اند. این دفاتر دارای یک جلد سخت و تعدادی برگه هستند. دفتر کلاسورها در بیشتر مواقع این امکان را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا به آن‌ها برگه اضافه یا کم کند؛ اما بعضی این امکان را ندارند. دفتر کلاسورها هم مانند دفاتر معمولی دارای قطع‌های مختلف هستند. در این نوع دفاتر قطع‌های وزیری و رقعی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تعداد حلقه‌های این دفاتر شامل 2، 4، 6، 20، 26 است. بعضی از این حلقه‌ها فلزی و بعضی دیگر پلاستیکی هستند. دفتر کلاسورها با جلدهای متنوعی از جمله پارچه، مقوا، پلاستیک، چوب و... ساخته می‌شوند. دفتر کلاسورها برای سنین مختلف تولید می‌شوند و دارای طرح‌های فانتزی و ساده هستند. بعضی از دفتر کلاسورها دارای دیوایدر یا جداکننده هستند؛ که دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند بخش‌های مختلف جزوه را به کمک این دیوایدرها تفکیک کنند.

دفتر نقاشی

دفتر نقاشی‌ها هم مانند دفتر مشق‌ها دارای تعداد برگ‌های مختلفی هستند. روی جلدهای آن‌ها با توجه به این که برای چه گروه سنی تولید می‌شوند متفاوت است و شامل طرح‌های کلاسیک و فانتزی است. دفتر نقاشی‌ها در ابعاد A5، A4، B5 و A3 بیشتر برای دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شوند. هنرمندان هم دفاتر نقاشی مخصوص به خود را دارند. جنس کاغذ دفتر نقاشی‌ها بیشتر کاهی، سفید و کرافت است. هر فرد با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی از این سه مورد را انتخاب می‌کند.

گرماژ دفاتر نقاشی به طور معمول 80 یا 120 گرم است. هر چه گرماژ کاغذ بالاتر رود کاغذ ضخیم‌تر شده و به مقوا نزدیک‌تر می‌شود. از مقواهای ضخیم بیشتر هنرمندان استفاده می‌کنند. نوع صحافی دفتر نقاشی‌ها سیمی است. مزیت این نوع صحافی راحت ورق زدن و جدا کردن برگه‌ها است.

دفترچه یادداشت

دفتر یادداشت کوچک معمولا برای یادداشت‌برداری از نکات مهم کاربرد دارد و قابل حمل است. افرادی که به نوشتن علاقه دارند همیشه یک دفترچه یادداشت به همراه دارند تا در صورت نیاز بتوانند از آن استفاده کنند. دفترچه ‌یادداشت‌ها هم به صورت خط‌‌دار و هم بدون‌خط موجود هستند. رنگ کاغذ آن‌ها می‌تواند سفید، کرم و یا رنگی باشد.

نوع دیگری از دفتر یادداشت‌ها هستند که به صورت اوراق آزاد هستند و بیشتر برای روی میز کار یا تحریر استفاده می‌شوند. دسته دیگر دارای چسب بوده و برای چسباندن به مانیتور و یا کمد، دیوار و... مناسب هستند؛ از این دفترچه یادداشت بیشتر برای یادآوری کارها استفاده می‌شود.

با پیشرفت تکنولوژی امکاناتی مانند تبلت، تلفن‌های همراه هوشمند، زندگی افراد را دچار تحول کردند. بسیاری از افراد مثل گذشته دیگر تمایلی به یادداشت‌برداری در دفترچه ‌یادداشت نداشتند و ترجیح می‌دادند که در لپ‌تاپ یا تبلت وظایف خود را مشخص کنند تا به این صورت به آن‌ها یادآوری شود.

پلنر یا دفتر برنامه ریزی

پلنرها یا دفتر برنامه‌ریزی‌ها ابزاری هستند که بیشتر برای دانش‌آموزان و دانشجویان کاربرد دارند. این پلنرها به صورت‌های مختلفی تولید می‌شوند که می‌توان فعالیت‌های روزانه، ماهانه یا سالانه را در آن‌ها یادداشت کرد. این ابزار برای افرادی کاربرد دارد که دوست دارند به زندگی خود نظم دهند.

پلنرها به دو صورت درسی و روزانه تولید می‌شوند. پلنرهای روزانه همان‌طور که از نامش مشخص است برای کارهای روزانه کاربرد دارند و برای عموم قابل استفاده هستند. دفتر برنامه‌ریزی‌های روزانه، این امکان فراهم می‌کنند تا برای ورزش، خرید و سایر موارد از آن‌ها استفاده کنید؛ در هنگام تهیه لیست خرید لوازم تحریر، پلنرها را از قلم نندازید. برندهای مختلفی در تلاش هستند تا انواع پلنرها و دفتربرنامه‌ریزی را تولید کنند مثل ایمان نوت، الیپون و در این راستا همه نوع سلیقه را نیز پوشش می‌دهند.

ماژیک وایت برد

ماژیک وایت برد نوع خاصی ماژیک هست که برای نوشتن بر روی تخته‌های سفید با پوشش خاص کاربرد دارد. اثر ماژیک وایت برد بر روی این نوع تخته به راحتی پاک می‌شود و چیزی از خود به جا نمی‌گذارد. ماژیک وایت بردها رنگ‌های مختلفی دارند. برندهای مختلف با کیفیت‌های متفاوت این محصول را تولید می‌کنند. نوع باکیفیت ماژیک وایت‌برد اگر بدون درپوش بماند خشک نمی‌شود.

بسیاری از تولیدکننده‌ها سعی در تولید ماژیکی بدون بو دارند که بر روی تخته به سرعت خشک شود. ماژیک وایت‌بردها در دو نوع قابل شارژ و یکبار مصرف تولید می‌شوند. نوک آن‌ها به دو صورت گرد و تخت است تا جوابگوی همه نوع سلیقه باشد. بدنه بعضی ماژیک‌ وایت‌بردها به گونه‌ای طراحی شده است که جوهر آن مشخص است و به راحتی می‌توان از میزان جوهر و اتمام آن اطلاع پیدا کرد.

جامدادی

جامدادی، مانند کیفی است که نوشت‌افزارها در داخل آن قرار داده می‌شوند. جامدادی‌ها با جنس‌های مختلفی از جمله فلزی، پلاستیکی، پارچه‌ای، برزنتی، چرمی و... تولید می‌شوند. جامدادی‌ها سایزهای مختلفی دارند؛ هر چه تعداد زیپ آن‌ها بیشتر باشد، جادارتر و بزرگتر خواهند بود و قیمت آن‌ها نیز بالاتر می‌رود.

از ویژگی‌های مهمی یک جامدادی‌ با کیفیت، قابل شستشو و قابل حمل بودن آن است. جامدادی استفاده‌های دیگری هم دارد، می‌توان از آن به عنوان کیف‌ لوازم آرایش استفاده کرد. شما چه کاربردهایی برای جامدادی می‌شناسید؟

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها