رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 633547

راهنمای خرید بهترین مادربرد ایسوس برای سیستم گیمینگ و معمولی

امروزه اسمبل کردن یک سیستم مناسب برای کاربری گیمینگ یا معمولی کار سختی به نظر می‌رسد چرا که باید به سینک بودن و هم‌خوانی قطعات با یکدیگر توجه کرد.

درواقع مادربرد اصلی‌ترین و مهم‌ترین اجزای کامپیوتر است که سایر قطعات سخت‌افزاری ازجمله رم، پردازنده، کارت گرافیک، هارد دیسک و... روی آن متصل می‌شوند. اگر قصد دارید یک کامپیوتر مطابق با نیازهای خود اسمبل کنید یا می‌خواهید سیستم خود را ارتقا دهید، راهنمای خرید بهترین مادربرد به شما کمک می‌کند تا خریدی هوشمندانه را تجربه کنید. در این مقاله سعی‌کرده‌ایم، بهترین و محبوب‌ترین مدل‌های مادربرد ایسوس را ارائه کرده و در آخر دو برند محبوب ایسوس و گیگابایت را مقایسه کنیم.

راهنمای خرید بهترین مادربرد برای سیستم گیمینگ و معمولی

بهترین مادربرد ایسوس

مادربرد (Motherboard) به عنوان اساسی‌ترین اجزای سیستم شناخته شده که مانند یک پل ارتباطی میان تمامی اجزای کامپیوتر عمل می‌کند. شرکت ایسوس سالهاست که در حوزه‌ی تولید مادربرد فعالیت می‌کند و همواره از مدل‌های مقرون به صرفه گرفته تا مدل‌های بالارده و ممتاز را ارائه می‌دهد. با خرید مادربرد ایسوس دیگر بی‌نیاز خواهید شد چراکه در آینده نیازی به خرید مجدد این قطعه یا ارتقای سیستم خود را نخواهید داشت. این شرکت به صورت ویژه نیز بر روی ساخت محصولات گیمینگ تبحر دارد. اگر به دنبال خرید بهترین مدل مادربرد ایسوس هستید؛ با ما همراه باشید.

یکی از بهترین و قدرتمندترین سری‌های مادربرد ایسوس از چیپست Z790 استفاده می‌کند که با سوکت LGA 1700 از نسل 12، 13 و 14 پردازنده‌های اینتل پشتیبانی می‌کند.

مادربرد ایسوسZ790

سری Z790 یکی از خفن‌ترین و جدیدترین مدل‌های مادربرد ایسوس است که این شرکت برای تمامی کاربری‌ها از جمله گیمینگ، خانگی، اداری و... این سری مادربرد Z790 را عرضه کرده است. درواقع مادربرد ایسوس Z790 برای اورکلاک متناسب با نیاز و بودجه شما ارائه شده که طیف وسیعی از خصوصیات و زبان طراحی را شامل می‌شود. مادربردهای سری Z790 ایسوس به دو نوع دیدگاه پاسخ مثبت می‌دهد: اولی افرادی که به دنبال کنترل دقیق بر روی ویژگی‌های مادربرد هستند. دومی کسانی که به مادربردهایی علاقه دارند که تمامی جزئیات را به شکل اتوماتیک کنترل کند. محیط UEFI BIOS به شما کمک می‌کند تا مادربرد خود را به صورت دلخواه شخصی‌سازی کنید.

قیمت

در ادامه قیمت چند تا از بهترین مدل‌های مادربرد سری Z790 ایسوس را ارائه کرده‌ایم که برای کاربری‌های متفاوت مناسب است:

  • مادربرد ایسوس Prime Z790-P: 11,700,000 تومان
  • مادربرد ایسوس ROG STRIX Z790-F GAMING WIFI II: 24,500,000 تومان
  • مادربرد ایسوس TUF GAMING Z790-PLUS WIFI: 16,830,000 تومان
  • مادربرد ایسوس PRIME Z790-A WIFI: 16,200,000 تومان

مقایسه مادربرد ایسوس و گیگابایت

محبوب‌ترین مادربردهای ایسوس

ایسوس یکی از برترین برندهای تولیدکننده‌ی مادربرد است که از جمله محبوب‌ترین مدل‌های مادربرد آن می‌توان به H310، H610، H510m-k و Z690 اشاره کرد. اگر به دنبال یک مادربرد با عملکردی عالی و باکیفیت هستید، در ادامه چند مدل از محبوب‌ترین مدل‌های ایسوس را معرفی کرده‌ایم.

H310

این چیپست در مادربردهای مقرون به صرفه بازار یا به اصطلاح پایین‌رده بازار قرار می‌گیرد که از نسل 8 و 9 پردازنده‌های اینتل(سوکت LGA 1151) پشتیبانی می‌کند. یکی از محبوب‌ترین مادربردهایی که از این چیپست استفاده می‌کنند را در ادامه معرفی کرده‌ایم:

  • مادربرد ایسوس مدل PRIME H310M-K که بازه‌ی قیمتی آن بین 3.200.000 میلیون تومان تا 4.000.000 میلیون تومان با گارانتی رسمی و معتبر می‌باشد.

H610

این چیپست مانند مدل قبلی در مادربردهای مقرون به صرفه بازار یا به اصطلاح پایین‌رده بازار قرار می‌گیرد که از نسل 12 و 13 پردازنده‌های اینتل(سوکت LGA 1700) پشتیبانی می‌کند. شرکت ایسوس دو مدل از این مادربرد را با پشتیبانی از رم DDR4 و DDR5 را روانه بازار کرده است. مرسوم‌ترین مدل این مادربرد ایسوس در ایران که از رم DDR4 پشتیبانی می‌کند در زیر به همراه رنج قیمتی معرفی کرده‌ایم:

  • مدل PRIME H610M-K D4 می‌باشد که بازه‌ی قیمتی آن از 4.250.000 میلیون تومان تا 5.500.000 میلیون تومان بوده که به نوع گارانتی آن بستگی دارد.

H510m-k

این مادربرد ایسوس از چیپست پایین‌رده‌ی اینتل با نام H510 پشتیبانی می‌کند که با سوکت LGA 1200 نسل‌های 10 و 11 پردازنده‌های اینتل را ساپورت می‌کند. یکی از معروف‌ترین مادربردهای موجود در بازار که به دلیل پشتیبانی از نسل 10 و 11 پردازنده‌های اینتل، بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است را در ادامه معرفی کرده‌ایم:

  • مادربرد ایسوس مدل PRIME H510M-K که قیمت آن از 4.200.000 میلیون تومان تا 5.000.000 میلیون تومان متغیر می‌باشد.

Z690

یکی از قدرتمند‌ترین سری مادربردهای ایسوس به همراه چیپست Z690 عرضه می‌شود. این چیپست در دسته‌ی پرچمداران و بالارده‌های اکثر برندها به ویژه شرکت ایسوس قرار می‌گیرد که با داشتن سوکت LGA 1700 از نسل 12 و 13 پردازنده‌های اینتل پشتیبانی می‌کند. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های گیمینگ این سری از مادربردهای ایسوس را به همراه قیمت در زیر ارائه کرده‌ایم:

  • ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI که از رم‌های نسل جدید DDR5 ساپورت می‌کند و بازه‌ی قیمتی آن از 16.400.000 میلیون تومان تا 17.900.000 می‌باشد.

مقایسه مادربرد ایسوس و گیگابایت

مقایسه مادربرد ایسوس و گیگابایت

دو شرکت ایسوس و گیگابایت همواره رقابت نزدیک و تنگاتنگی را در زمینه‌ی تولید مادربرد داشته‌اند که باعث شده کاربران بین دوراهی قرار گرفته و نتوانند انتخاب درستی داشته باشند. بهتر است قبل از هر چیزی نیازهای سیستم خود را تحلیل کنید و ببینید کدام مادربرد با سایر قطعات کامپیوتر شما هماهنگی بیشتری دارد. درواقع هر دو کمپانی سری‌های مختلفی از مادربرد را تولید می‌کنند که عملکرد مناسبی داشته و تمامی نیازهای کاربران را به طور کامل برطرف می‌کند.

برای اینکه بتوانیم مادربردهای ایسوس را با گیگابایت مقایسه کنیم باید بدانیم که کدام معیارها یا مقیاس‌ها می‌توانند مقایسه‌ی ما را راحت‌تر و دقیق‌تر انجام دهد. ثبات عملکردی، موضوعی است که به شما کمک می‌کند تا مادربردی را خریداری کنید که با سایر قطعات کامپیوتر شما هم‌خوانی داشته و مناسب تسک‌هایی باشد که با سیستم خود اجرا می‌کنید.

هر دو کمپانی همواره محصولات رده‌بالا و ارزشمندی را تولید می‌کنند و در حالت کلی نمی‌توان یکی را برتر از دیگری پذیرفت. هر دو شرکت مادربردهای پیشرفته و قدرتمندی را تولید می‌کنند که در نهایت این رقابت تنگاتنگ به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود. بیشتر انتخابات کاربران بر اساس برند و بسته به سلیقه‌ی آن‌ها بوده است که به طور مثال تقریباً در ایران طرفدران برند ایسوس بیشتر از برند گیگابایت می‌باشد.

قیمت مادربرد و خرید از بانی نو با گارانتی معتبر

باتوجه به موارد بالا، آخرین و مهم‌ترین فاکتور قیمت مادربرد انتخابی شماست. توجه داشته باشید که تمامی قطعات فروشگاه اینترنتی بانی‌نو از جمله مادربرد دارای گارانتی رسمی و معتبر بوده و با کمترین قیمت در بازار ارائه می‌شوند. شما کاربران عزیز با خیال راحت می‌توانید جدا از صرفه‌جویی در وقتتان با تحویل در کمترین زمان به صورت آنلاین مادربرد انتخابی خود را سفارش دهید. شرکت بانی‌نو همواره در تلاش است تا قطعات باکیفیت و اصلی را با کمترین هزینه به شما ارائه دهد.

نتیجه‌گیری

در آخر، انتخاب مادربرد مناسب باتوجه به نوع کاربری و بودجه شما، یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی است که باید از قبل از هر چیزی در مورد سیستم خود بگیرید. حتی اگر پردازنده قدرتمندی داشته باشید اما با مادربرد شما هماهنگ نباشد، نمی‌توانید از همه‌ی اجزای کامپیوتر خود به درستی استفاده کنید. بهتر است مادربردی را خریداری کنید که تعداد اسلات‌های متعددی داشته باشد تا در آینده توانایی ارتقای سیستم خود را داشته باشید. اگر برای خرید مادربرد ایسوس به مشاوره نیاز دارید، می‌توانید با شماره تماس 021-43000017 داخلی 2 تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تیم پشتیبانی شرکت بانی‌نو بهره‌مند شوید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها