رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 633633

آمار فرزندآوری افغان‌ها در ایران محرمانه است

صابر جباری، رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران آمار زاد و ولد مهاجران افغان در این کشور را محرمانه عنوان کرد و اظهار داشت:

این آمار حجم عظیمی نیست، اما در رسانه‌ها متاسفانه بزرگ‌نمایی می‌شود. از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران با خیل عظیمی از مهاجران افغان مواجه است که در ایران زاد و ولد می‌کنند و از خدمات بهداشتی و درمانی نظام سلامت ایران به رایگان بهره‌مند می‌شوند.

حسین فرشیدی، معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: جمعیت قابل توجهی از مهاجران افغان در ایران وجود دارد اما آماری که از رشد جمعیتی ایران ارائه می‌شود بدون محاسبه مهاجران افغان و زاد و ولد آن‌ها است، تمامی این آمار بر اساس کد ملی‌های ثبت شده در جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌شود. خوشبختانه رشد جمعیت این کشور اسلامی بسیار بالا است اما تاثیر منفی که بر نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران می‌گذارند خدماتی است که به رایگان از سیستم سلامت ایران دریافت می‌کنند، هم سازمان بهداشت جهانی و هم کمیساریای عالی پناهندگان کاملاً در جریان این موضوع قرار دارند و بر آن واقف هستند. وی افزود: آن‌ها مشاهده می‌کنند که ما هیچ تفاوتی میان شهروندان خود و مهاجران و اتباع افغان قائل نمی‌شویم و تمامی خدمات سلامت را به طور مساوی ارائه می‌دهیم، قطعاً داروها و واکسن‌های مورد نیاز در طول بارداری و زایمان به رایگان در اختیار وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران قرار نمی‌گیرد اما تمامی بسته‌های حمایتی ما از مادران در طول بارداری و زایمان به رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و این بخشی از فشاری است که بر نظام سلامت ما توسط اتباع تحمیل می‌شود، اما با نگاهی که ما با سرمنشا اسلامی به سلامت و بهداشت داریم این خدمات را به رایگان در اختیار اتباع می‌گذاریم.

نظرات کاربران
  • ناشناس
     - ۲ ماه پیش

    اگر از بیت المال هست ایا مردم نباید راضی باشن تاکی قراره درخدمت اتباع افغان باشید کسانی که از حقابه هم مضایقه دارن اما درکشورما ازادانه هر کاری دوست دارن انجام میدن اخرش هم ما باید بریم مسئولی پیدا نمیشه اینها رو تا کشورشون بدرقه کنه

  • بهنام
     - ۳ ماه پیش

    بیمه خدمات درمانی از حقوق ما کسر میشود ولی استفاده اش را افغانی ها میبرند

نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها