رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 633644

آنچه می‌نویسیم حقیقت است شاید همه حقیقت نباشد

ساعت 24 - ما در روزنامه جهان‌صنعت بیشترین کوشش را داریم در این دوران شگفت‌انگیز تاریخ ایران‌زمین به‌اندازه‌ای که در۲۰سال انتشار روزنامه آبرو و اعتبار به دست آوردیم برای بهتر شدن روزگار ایرانیان همت‌مان را به کار بگیریم. ما می‌دانیم آنچه از رنج و شادی و دارایی و درآمد در دسترس ایرانیان است و از آنچه باید می‌شد به دستشان برسد بسیار دوریم.

ما این را می‌دانیم که چرا این شکاف بزرگ پدیدار شده است اما کوشش می‌کنیم این پدیده را با درنگ و از سر بردباری و شکیبایی بنویسیم تا این چراغ روشن خاموش نشود. روزنامه جهان‌صنعت برای نوشتن همین میزان از حقیقت و نیز مهم‌تر از آن ننوشتن ناراستی‌ها از زبان خودش تاوان داده است و هنوز تاوان می‌دهد.

اینجا و در ۲۰سالگی روزنامه جوانمرد «جهان‌صنعت» نمی‌خواهد نامهربانی دولت‌های گوناگون را نسبت به روزنامه به رخ بکشد اما باید نوشت که بی‌مهری‌ها بسیار ما را در تنگنا قرار داده است و هنوز نیز در تنگنا هستیم. با این همه و با اینکه می‌دانیم نمی‌توانیم همه حقیقت را بنویسیم کوشش می‌کنیم به هدف راهبردی تعریف شده در روزهای نخست انتشار روزنامه پایبند باشیم.

روزنامه جهان‌صنعت از همان روز نخستین شماره‌اش تا‌کنون بسیار کوشش کرده است به مدیران جامعه یادآور شود جامعه سالم‌، جامعه عادل، جامعه نیرومند و بالنده‌، جامعه‌ای که تهیدستی در آن ناچیز باشد‌، جامعه‌ای که در آن رانت نباشد یا بسیار ناچیز باشد و جامعه‌ای که فساد در آن ریشه‌دار و ابدی نباشد تنها در گروی رشد و بالندگی نهادهای مدنی است.

روزنامه جهان‌صنعت می‌تواند به خود ببالد در مسیر ارتقای جایگاه خانواده و نیز جایگاه بنگاه‌های خصوصی گام‌های بلند و ادامه‌داری برداشته است و باید به این راهبرد خود وفادار باشد. می‌دانیم و خوب هم می‌دانیم باید در این راه بسیار بیشتر از پیش نیرو بگذاریم و به همه شهروندان و به ویژه به فعالان اقتصادی یاد‌آور شویم که باید بتوانند در رقابت با نهاد دولت- به معنای اعم آن- یکپارچه‌تر از پیش باشند و راه‌های بازتر را بیابند و با دنیا پیوند برقرار کنند تا بشود ایران را بالا برد. کوشش ما این است در آینده و در چشم‌انداز باز هم جز حقیقت چیزی ننویسیم و کوشش کنیم آنچه می‌نویسیم سهم بیشتری از حقیقت باشد.

محمد صادق جنان صفت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها