رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 633718

کاش روحانی بگوید شکست خوردم

ساعت 24 - در دهه ۱۳۴۰ در مسابقات فوتبال در محله‌های تهران رسم بود اگر تیمی به تیم دیگر می‌باخت این باخت را با قید نتیجه مسابقه و نیز قبول رسمی شکست در نوشته‌ای قبول می‌کرد و برخی بازیکنان اسم و رسم‌دارتر نیز برگه شکست را امضا می‌کردند. به این ترتیب تا مسابقه بعدی‌ سند صیانت می‌شد و دو‌طرف آرامش می‌یافتند تا رجزخوانی کم و کمتر شود. بعدها این رسم برچیده شد چون از ابزارها نمی‌شد این را اثبات کرد و شمار بالای مسابقات نیز این رسم را برچید.

به نظر می‌رسد اعضای دولت سیزدهم در یک دوره کلاس آموزش یادآوری شکست دولت دوازدهم در اداره اقتصاد کشور را به اجبار یا به دلخواه سپری کرده‌اند و در هر گفت‌وگویی و در هر رخدادی و در هر پیشامد کوچک و بزرگ از این یادآوری دریغ نمی‌کنند. روزی نیست که اعضای دولت از این آموزش چشم‌پوشی کرده و بگویند خودشان چه کرده‌اند.

به‌طور مثال دولت سیزدهم باید بگوید آیا توانسته است داستان چند‌نرخی بودن ارزهای معتبر در بازار ارز را حل کند. بدیهی است دولت سیزدهم نتوانسته در مسیر تک‌نرخی کردن ارز گامی بردارد و به این ترتیب است که رانت و فساد غوغا می‌کند و از درونش فساد بزرگ چای دبش بیرون می‌آید یا از درونش رانت بزرگ ارز‌پاشی برای خودروهای چینی بیرون می‌زند. دولت سیزدهم به جای اینکه بگوید چرا تجارت خارجی در سال ۱۴۰۲ منفی شده است، می‌گوید تقصیر دولت قبلی بوده و افتخار می‌کند واردات بیشتر شده و به این ترتیب توانسته است جلوی خیزش نرخ تورم را به سوی سه‌رقمی شدن بگیرد.

مدیران ارشد دولت سیزدهم با این فرافکنی می‌خواهند وعده‌های عمل نشده خود را لاپوشانی کرده و رشد فقر و تهیدستی‌، رشدهای بی‌کیفیت‌، نیامدن سرمایه‌گذار خارجی‌، از دست رفتن فرصت‌های احیای چابهار و‌… را یکسره در زمین دولت دوازدهم بیندازند.

نوشته حاضر به دولت دوازدهم و به ویژه به شخص حسن روحانی پیشنهاد اکید دارد یک‌بار برای همیشه همتای حاکم خود را به دفترخانه ثبت اسناد برده و در آنجا اعلام رسمی کند که از سید‌ابراهیم رییسی در اداره کشور ضعیف‌تر بوده است و نیز برگه دیگری را به ثبت تاریخی برساند که همه اعضای کابینه دوازدهم در حوزه اقتصاد از همتایان خود در دولت سیزدهم ضعیف‌تر بوده‌اند. رییس دولت دوازدهم می‌تواند از رسانه‌های داخلی و خارجی نیز دعوت کند در محل حاضر شده و از این سند و اعلام رسمی شکست گزارش تهیه کنند بلکه دولت سیزدهم کارهایش را انجام دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها