رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 634005

اتحادیه اروپا چهار رسانه روسی را تحریم کرد

ساعت 24 - اتحادیه اروپا اعلام کرد که پخش چهار رسانه مرتبط با روسیه در اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق در می‌آورد.

اتحادیه اروپا در حالی این تصمیم را اعلام کرد که مسکو در هفته جاری هشدار داده بود هرگونه اقدامی از این دست با واکنش سریع مواجه خواهد شد. شورای اتحادیه اروپا روز جمعه ۱۷ مه (۲۸ اردیبهشت) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ممنوعیت شامل رسانه‌های «صدای اروپا»، خبرگزاری «ریانووستی» و روزنامه‌های ایزوستیا و روسیسکایا گازتا می‌شود، به این دلیل که آن‌ها «در پیشبرد و حمایت از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین نقش اساسی داشته‌اند».
این اقدام بخشی از چهاردهمین بسته برنامه‌ریزی شده تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین در سال ۲۰۲۲ است. این اتحادیه پیش از این تحریم‌هایی را علیه رسانه‌های دولتی روسیه، یعنی «راشا تودی» و «اسپوتنیک» اعمال کرده بود. اتحادیه اروپا اوایل این هفته از قصدش برای چنین اقدامی خبر داده بود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز روز چهارشنبه در واکنش هشدار داد: «ما با سرعت برق و بسیار دردناک به غربی‌ها پاسخ خواهیم داد». هنوز معلوم نیست مسکو چه واکنشی به این تصمیم اتحادیه نشان می‌دهد. رئیس دپارتمان بین‌الملل اتحادیه روزنامه‌نگاران روسیه در مصاحبه با ایزوستیا، ممنوعیت اتحادیه اروپا را غیرقانونی خواند و گفت که این موضوع باید توسط دادگاه تصمیم‌گیری می‌شد. تیمور شفیر گفت که این ممنوعیت مانع از دسترسی روسی‌زبانان ساکن بخش‌هایی از اروپا که زمانی تحت کنترل شوروی بوده است، می‌شود.
یورونیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها