رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 634177

آخرین خبرها در باره سانحه برای رییس جمهور

رسانه‌های ایران به ویژه خبرگزاری‌ها هنوز خبری که نشان دهنده وضعیتی تثبیت شده از سانحه هلی کوپتررییس جمهور باشد نداده‌اند. خبرگزاری تسنیم که خبرها را دنبال می‌کند گزرش داده است ساعت 23:25- سپاه از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس‌جمهوراستفاده کرده است.

سپاه پاسداران علاوه بر اعزام یگان‌های استانی و تیپ ویژه صابرین برای عملیات جستجو، با توجه به شرایط جوی منطقه و مه شدید، از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس جمهور و همراهان وی استفاده کرده است.

ساعت 23:50- جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

جلسه ستاد بحران برگزاری شدتا تصمیمات جدیدی برای تسریع در عملیات جستجو بگیرند.

اکیپ‌های امدادی، مردمی به همراه نیروهای هلال احمر ورزقان در حال جستجوی ‌جنگل‌های ‌آغجا قلعه ورزقان هستند تا خبری‌ از بالگرد رئیس جمهور به دست بیاورند.

ساعت 00:35 (بامداد دوشنبه)- اعزام هواپیما، بالگرد و 50 نیروی امداد از روسیه

ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه بامداد دوشنبه در تماس مجدد با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور گفت: با دستور رئیس جمهور روسیه تا ساعتی دیگر دو فروند هواپیمای پیشرفته با بالگردهای ویژه به همراه 50 نیروی امداد حرفه‌ای کوهستان به تبریز اعزام خواهد شد.

وی افزود: صبح امروز (دوشنبه) نیز دو فروند بالگرد روسی از ارمنستان عازم تبریز خواهند شد.

لویتین تاکید کرد: دولت روسیه و شخص آقای پوتین نگران وضعیت سلامت آقای دکتر رئیسی و هیئت همراهشان است و سلام و احترام و همدلی صمیمانه خود را در این ساعات به رهبری و ملت بزرگ ایران اعلام می‌دارد.

مخبر نیز در این تماس تلفنی ضمن تشکر از حمایت‌های شخص رئیس جمهور روسیه و دولت این کشور تصریح کرد: امیدواریم به زودی اخبار خوب و امید بخشی به شما و دوستداران ایران درپی این حادثه ناگوار داشته باشیم.

ساعت 00:45- ارتش: در حال کاوش وجب به وجب منطقه سانحه بالگرد هستیم

امیر سرتیپ دوم ستاد امیرحسین شفیعی، فرمانده تیپ 25 نیروی مخصوص واکنش سریع ارتش با اعلام ورود نیروهای تکاور ارتش به منطقه سانحه برای بالگرد رئیس جمهور اظهار داشت: ‌به محض وقوع حادثه هوایی سقوط بالگرد رئیس جمهور محترم و هیئت همراه، تیم‌های واکنش سریع تیپ 25 نیروی مخصوص ارتش به منطقه اعزام شدند.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل اظهار داشت: به محض تشکیل ستاد بحران، از نخستین دقایق حادثه، پای کار آمدیم و ارتش، جزو اولین سازمان‌هایی بود که وارد عملیات شد.

وی افزود: تیپ 25 نیروی مخصوص واکنش سریع ارتش، پس از اعلام آمادگی به استانداری، حسب دستور امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده محترم نیروی زمینی، به عنوان یکی از نخستین یگان‌ها وارد عمل شد. هم اکنون نیز در حال کاوش وجب به وجب منطقه عمومی حادثه در ورزقان هستیم و در صورت نیاز، با آمار بالاتری حضور خواهم یافت.

امیر شفیعی تصریح کرد: در منطقه به هر نیرو در این منطقه، وظیفه و ماموریتی محول شده است. منطقه وضعیت جوی بسیار سرد، بارانی ومه‌آلودی دارد و باران، رفته رفته دارد به برف تبدیل می‌شود با اینهمه چیزی مانع تلاش بی‌وقفه ما نخواهد شد تا ان‌شاالله خبر خوشی به مردم مملکت شریفمان ایران بدهیم.

ساعت 01:44- فعالیت 65 تیم امدادی در محل حادثه سقوط بالگرد

ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌ احمر در اطلاعیه‌ شماره 4 خود، آخرین اقدامات جست‌وجو در سانحه بالگرد رئیس‌جمهوری را اعلام کرد:

1. با توجه به استمرار عملیات جست‌وجو و نجات بالگرد حادثه‌دیده حامل رئیس جمهوری و همراهانش، اخبار رسمی در این خصوص از طریق اطلاعیه‌های رسمی هلال‌احمر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام می‌شود، انتشار اخبار از منابع و رسانه‌های غیر رسمی، صرفا گمانه زنی است.

2. جمعیت هلال‌احمر بر اساس تکالیف ذاتی و انسانی خود و انتظارات آحاد مردم ایران از هیچ کوششی برای جست‌وجوی خادمان مردم فروگذار نخواهد کرد و تیم‌های تخصصی این جمعیت با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود، در حال جست‌وجوی منطقه احتمالی وقوع حادثه هستند.

3. در حال حاضر تعداد 65 تیم امدادی، در شرق معدن مس سونگون و روستای اوزی در جست‌وجوی بالگرد حادثه‌دیده هستند و به دلیل حساسیت شرایط، تعداد تیم‌های اعزامی آنست هلال‌احمر (سگ‌های زنده‌یاب) به همراه تجهیزات پیشرفته و تخصصی از تهران و استان‌های مجاور به منطقه وقوع حادثه به 21 تیم افزایش یافته است.

4.شرایط جوی منطقه، مه‌گرفته و بارانی بوده و عملیات جست‌وجو با وجود شرایط سخت و کاهش دید در منطقه و همچنین مخاطرات محیطی با کندی مواجه است.

5. اخبار تکمیلی در اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.

ساعت 01:58- عملیات امداد ونجات در تهِ درهِ محل حادثه سقوط بالگرد

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، در آخرین مصاحبه خود در ارتباط با فعالیت تیم‌های امداد و نجات در محل حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور گفت: تمام تیم‌های تخصصی با تمام توان و قدرت در حال جست‌وجو هستند و تقریبا محل‌های زیادی را جست‌وجو کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به برآوردها و مستنداتی که به دست آوردیم سعی کردیم محلی که بیشترین احتمال را دارد بالگرد دچار حادثه شده باشد در حال جست‌وجو آنجا هستیم و در تهِ درهِ کار جست‌وجو را انجام می‌دهیم.

کولیوند ادامه داد: شرایط کوهستانی سخت، مه و باران است و انشاءالله در این جست‌وجو نتیجه بگیریم. با تمام تجهیزاتی و تیم‌های تخصص داریم در حال ادامه جست‌وجو هستیم و بارش و مه مانع کار ما نمی‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها