رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 634365

سرمایه‌گذاری 19 میلیارد دلاری کره جنوبی در صنعت تراشه

ساعت 24 - خبرگزاری فرانسه نوشت: کره جنوبی که خانه برترین سازندگان تراشه حافظه در جهان، سامسونگ الکترونیک و «SK hynix» است و سال گذشته متعهد شد که بزرگترین مرکز تراشه جهان را با استفاده از 456 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خصوصی بسازد، این بار نیز به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری در این صنعت حساس است.

رییس جمهور کره جنوبی در این رابطه گفت: ما یک برنامه حمایتی جامع برای صنعت نیمه‌هادی به ارزش ۲۶ تریلیون وون کره‌ای ایجاد کرده ایم که شامل مالی، زیرساخت ها، تحقیق و توسعه و همچنین حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط می‌شود. این بسته شامل ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است که در اوایل ماه جاری اعلام شد.

کره جنوبی همچنین در حال ساخت یک مگا تراشه در خارج از سئول است که دولت ادعا می‌کند بزرگترین مجتمع تولید نیمه‌هادی جهان خواهد بود و میلیون‌ها شغل ایجاد می‌کند.

رییس جمهور کره جنوبی گفت: «همانطور که همه می‌دانید، نیمه‌هادی‌ها میدان جنگ همه جانبه ملی هستند. برد یا باخت بستگی به این دارد که چه کسی ابتدا نیمه‌هادی‌های پیشرفته با قابلیت پردازش اطلاعات بالا بسازد. دولت باید از نیمه‌هادی‌ها حمایت کند تا از رقبا عقب نماند. »

شفقنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها