رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 634620

وای به حال اقتصاد با این کاندیداها

رسانه‌های پرقدرت اصولگرایان در روزهای تازه سپری شده در جریان انتخاب رییس دولت چهاردهم دو کار را با هم پیش می‌برند. کار نخست که زودتر هم شروع شد معرفی و شناسایی کاندیدا برای جریان‌های سیاسی غیر‌اصولگراست. این رسانه‌ها با پیش انداختن آقایان عبدالناصر همتی که در انتخابات ۱۴۰۰ هم تایید شده بود و نیز محمد‌رضا عارف که بارها برای رییس‌جمهور شدن تمایل نشان داده و از نظر حاکمیت شخصیت سیاسی مناسبی برای تراز اصلاحات غیر‌اصیل است به اصلاح‌طلب‌ها آدرس دادند که دنبال چهره‌های مقبول‌تر نباشند.

از سوی دیگر و در روز گذشته با تاکید بر اینکه زاکانی و بذرپاش حتما کاندیدای ریاست‌جمهوری خواهند شد به شهروندان و طیف‌های سیاسی آدرس دادند اگر به چهره‌های متعادل‌تر اصولگرایان تمایل نشان ندهند باید این دو کاندیدا را قبول کنند. با توجه به اینکه تا امروز هیچ چهره سیاسی دارای کارنامه مدیریت در بالاترین مقام‌های اجرایی و قانونگذاری از هر دو جناح سیاسی نشانه‌هایی برای ورود به صحنه انتخابات بروز نداده‌اند و با توجه به اینکه چهره‌های رادیکالی مثل جلیلی نیز می‌خواهند بیایند باید تاکید کرد وای به حال اقتصاد ایران با این کاندیداها.

باید به همه نیروهای سیاسی که می‌توانند بر سرنوشت انتخابات تیرماه پیش‌رو اثر بگذارند هشدار داد اقتصاد ایران در تولید‌، در تجارت‌، در نیروی کار‌، در سیاست‌های ارزی و پولی از مرزهای بحران عبور کرده و درست در وسط معرکه‌های ناشناس افتاده‌اند. این وضعیت تاسفباری که برای معیشت شهروندان پدیدار شده است و دامنه تهیدستی را گسترش می‌دهد اقتصاد ایران نیاز به مدیران تراز بالاتر دارد.

رییس دولت آینده باید بداند و بفهمد که اقتصاد کلان، وضعیت خانواده‌ها و بنگاه‌ها با بدترین وضعیت روبه‌رو هستند و اگر در یک دوره کوتاه‌مدت از بحران عبور نکند مردم به سختی می‌افتند. شهروندان ایرانی تاب‌آوری اندکی دارند که باز هم مدیرانی تازه‌کار و با گرایش‌های تند بخواهند برای خود در این میان کارنامه درست کنند و آزمون و خطا کنند.

شاید مدیران ارشد نهادهای اجرایی این داستان را با تقلیل‌گرایی و ساده کردن بخواهند نادیده بگیرند اما شهروندان ایرانی فقر و تبعیض و فساد را خوب می‌فهمند. راه را باز کنیم تا شایسته‌ترین‌ها و نیز کسانی که راهبرد معتدل‌تری دارند بیایند. هر راهی و روزنه‌ای که برای ورود تندروها و بی‌تجربه‌ها باز شود، راه ورود افراد با تجربه را تنگ‌تر خواهد کرد. اقتصاد را به دست گروهبان‌ها ندهید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها