رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 635042

تحقیر شهروندان و پوز خند به نهاد انتخابات

ساعت 24 - این روزها رسانه نگاران در ستاد ثبت نام برای انتخابات چهاردهم جمهور با شگفتی و بهت مردانی را می‌بینند که برای شوخی و سرگرمی به این ستاد امده‌اند و مردانی را می‌بینند که آمده‌اند از شورای نگهبان تایید صلاحیت از دست رفته را بگیرند. در این ستاد آدمهایی آمده‌اند که درانتخابهای پیشین برای مجلس در شهر خودشان نیز رای نیاورده‌اند یا کسانی از سیاستمداران نامدار که همین سه سال پیش از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بودند.

چرا این روزها ایرانیانی که به آرامی نیم نگاهی به این وضعیت شگفت انگیز یورش سیل آسا به وزارت کشور می‌اندازند با خود می‌گویند باید گریه کر و گفت تراژدی رخ داده یا خندید و گفت فیلم کمدی پخش می‌کنند.  شهروندان می پرسند چه شده است هرکس اندکی تمایل برای جاه طلبی دارد به سوی محل ثبت نام حرکت کرده و هنوزهم لابد کسانی تا پایان وقت امروز دوشنبه 14 خرداد به این ستاد خواهند رفت. غوغایی که برپاخاسته است از کجا سرچشمه می‌گیرد و کدام اندیشه‌ای راه رابرای همه بازکرده است؟

نگاهی به انتخابات همین دوره قبل نشان می‌دهد کاندیداهای ریاست جمهوری به هرحال وزنی داشته‌اند اما دراین دوره بی وزن‌ها هم آمده‌اند. آیا قرار است همانطور که پزشکیان گفته است این کار برای داغ شدن و شورآ فرینی بیشتر است؟ بدون چون وچرا باید به این تن داد که انتخابات آزاد ، درست وبر پایه راهبردهای روشن از سوی کاندیداها ونیز آگاهی‌های همه سویه رای دهندگان که در آن بیشتر شهروندان به پای صندوق رای بروند و از سر آگاهی و با هدف افزایش منافع فردی و ملی رای دهند بسیار فایده دارد. جامعه‌های بشری پس از سپری کردن فرازها و فرودهای بهت آور برای اداره بهترجامعه‌های انسانی به سختی به این نقطه رسیده‌اند که شهروندان باید از میان خود گروهی را برای یک دوره معین برای اداره کشور انتخاب کنند و گروهی را که کارآمدتر هستند از راه دادن رای به مقام‌های اداره کشور برسانند. شوربختانه باید گفت در حال حاضر سمت و سوی فرایند انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری به راهی افتاده که به تراژدی – کمدی رسیده است.

بررسی کارنامه و سابقه شماری از کاندیداها نشان می‌دهد آن‌ها می‌خواهند به هر قیمت که شده است نهاد ریاست جمهوری رابه دست آورند برآیند همه حرف این سیاست‌ ورزان تندخو این است حالا باید کسانی دیگر بیایند و جامعه را نجات دهند. در حالی که باید در انتخابات چهاردهم شاهد رقابت وفادارانه به کارآمدی باشیم اما بیشتر کسانی که برای به دست آوردن صندلی ریاست جمهوری اسب خود را زین کرده‌اند حتی کاندیداهای پروزن برنامه کارآمدی ندارند.  

عدم رعایت شان نهاد ریاست جمهوری و وعده‌های توخالی که برخی می‌دهند و دروغ‌هایی که می‌گویند که چنین می‌کنیم و چنان خواهیم کرد، جز این نیست که فلسفه انتخابات که برگزیدن کارآمدها از مسیر رقابت سالم و آزاد است واژگون شده و این بار نهاد انتخابات را زیر تیغ قرارداده‌اند. بازکردن راه برای هرفردی که بیاید نام نویسی کند و دوری همین چند حزب موجود از معرفی کاندیدا تحقیر شهروندان رفتاری موذیانه برای تحقیر ایرانیان نیست؟  

نظرات کاربران
  • ناشناس
     - ۲ ماه پیش

    بايد ديد از كجاه اين سر چشمه ميگيرد از ماست كه بر ماست

نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها