رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 635143

کاندیداها؛ بفرمایید چای دبش

ساعت 24 - در میان بهت و شگفتی ایرانیان در سه روزی که پرچم سفید نام‌نویسی برای رییس‌جمهور شدن در وزارت کشور بر فراز بود‌، نزدیک به 300نفر خود را شایسته ریاست‌جمهوری دانسته و ثبت‌نام کردند. وزارت کشور نیز تا اینجای کار 80نفر را برای رییس‌جمهور شدن شناسایی کرده و نام آن‌ها را به شورای نگهبان داده است تا از میان آن‌ها چند نفر را برای پوشیدن لباس رزم برگزیند.

در آخرین دور از فرآیند مبارزه، این گروه دست‌چین شده شورای نگهبان می‌‌توانند به شناساندن خود به شهروندان کوشش کنند. اگرچه دست‌کم 10نفر از این افراد که در دولت‌های امروز و دولت‌های یازدهم و دوازدهم کار کرده و می‌کنند برای شهروندان تا اندازه‌ای آشنا هستند اما به هرحال باید در مسیر جوش آوردن دیگ انتخابات‌های تازه بیایند و شاید سخنان نوتر بگویند.

این روزها کاندیداهایی که نیک می‌دانند از سوی شورای نگهبان به دور بعدی می‌رسند خیمه‌های آگاهی‌بخشی خود را بر‌پا کرده و آگاهی‌بخش‌های خود را که باید برای آن‌ها سخن و شعار بسازند نیز شناسایی کرده‌اند. نوشته کوتاهی که می‌خوانید برای کسانی که دست‌چین شده و به دور نهایی راه می‌یابند یک پیشنهاد برای گردآوری رای بیشتر دارد: کاندیداهای با شهامت و راستگو می‌توانند با فاش کردن همه پنهانی‌های فساد بزرگ چای دبش نگذارند این پرونده به چاه فراموشی سپرده شود‌.

کاندیداهایی که دل به این مرزو بوم سپرده‌اند و نیز می‌خواهند نشان دهند به درستی و با پیگیری می‌خواهند با رانت و فساد نبرد کنند، رسیدگی به آن فساد ریشه‌سوز است. همه کارشناسان و اقتصاددانان با آبرو و دلسوز ایرانی بارها و بارها نوشته و گفته‌اند یکی از پایدارترین و زهردارترین پدیده‌ها برای کسب‌و‌کار با آبرو و نیز با درآمد کافی برای زندگی شهروندان و نیز به بیراهه کشاندن اقتصاد کلان و راهبری سیاستگذاری‌های ناکارآمد پشت پرده‌های رانت‌خواری و فسادسازی و فسادکاری است.

همچنین کارشناسان می‌دانند فساد گسترده و ژرف چای دبش بزرگ‌ترین فساد اقتصادی- سیاسی است که هنوز پرونده آن برای شهروندان ایرانی باز نشده است. به نظر می‌رسد اگر کاندیدایی که از فیلتر نظارتی شورای نگهبان رد شده وظیفه دارد و نیز برای رای‌آوری خودش نیز بهتر است این پرونده را باز کند و ریز و درشت آن را به مردم بگوید. اقتصاد ایران که همه سیاستمداران اصلاح‌طلب و اصولگرا بر از دست رفتن دهه 90 آن یک دل و هم‌ساز هستند، نیک می‌دانند تحریم اقتصادی ایران نیز به‌اندازه فساد و رانت‌خواری و نابرابری‌سازی بر پس افتادن اقتصاد ایران اثربخش نبوده است. کاندیداها‌؛ بفرمایید چای دبش. محمد صادق جنان صفت- روزنامه جهان صنعت

نظرات کاربران
  • جج.ط
     - ۲ ماه پیش

    با سلام.بنظر بنده چنانچه کاندیداهای محترم نتوانند در سیاستهای کلان بخصوص سیاستهای اقتصادی و ایجاد روابط حسنه با کشورهای دنیا تغییری ایجاد کنند ، فرقی مابین آنها وجود ندارد و در بر همین پاشنه خواهد چرخید و تفاوت چندانی مابین آنها وجود نخواهد داشت و در هر صورت نتیجه انتخابات برای مردم ، رای به تداوم شرایط حال حاضر معنی خواهد داشت که مطلوب نیست.با تشکر

نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها