رفتن به محتوا
کد خبر 635796

نرمش به سبک کرملین

پیشنهاد مذاکره پوتین بعد از تحریم نفت روسیه/ مسکو چه امتیازاتی می‌خواهد؟

ساعت 24- پوتین بعد از تحریم‌های نفتی اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا که نفت و گاز و دارایی‌های روسیه در اروپا را هدف قرار داده بود به اوکراین پیشنهاد مذاکره صلح داد.

 رئیس جمهور روسیه گفته که اگر اوکراین همه نیروهای خود را از چهار منطقه‌ زاپوریژیا، لوهانسک، دونتسک و خرسون که روسیه از سال ۲۰۲۲ تا به امروز تحت کنترل خود درآورده است، خارج کند و همچنین متعهد شود که عضو ناتو نخواهد شد، مسکو بلافاصله مذاکره با کی‌یف را آغاز خواهد کرد.

پوتین همچنین گفت روسیه برای پایان دادن کامل این جنگ نیاز دارد که «اوکراین به یک کشور غیرهسته‌ای و بی‌طرف تبدیل شود» و همچنین «تحریم‌هایی که کشورهای غربی علیه مسکو وضع کرده‌اند، لغو شوند. »

این در حالی است که توافق سران گروه هفت برای کمک ۵۰ میلیارد دلاری به اوکراین از طریق دارایی‌هایی مسدود شده روسیه با واکنش تندی از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روبرو شده است. پوتین گفته است که مسدود کردن دارایی‌های این کشور و اختصاص سود حاصل از این دارایی‌ها به اوکراین «سرقتی است که بدون مجازات نخواهد ماند. »

پوتین همچنین در سخنرانی خود در وزرات خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرد که روسیه چاره‌ای به جز مداخله در اوکراین نداشت تا از جمهوری‌های نزدیک به مسکو دفاع کند.

پوتین این ایده را که روسیه تهدیدی برای اروپا است، رد کرد و مدعی شد که آمریکا برای توجیه مسابقه تسلیحاتی و وابستگی اروپا از نظر سیاسی، نظامی و فناوری به این کشور، اطلاعات نادرست منتشر می‌کند.

خبر آنلاین 

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها