رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 139045

قلم به دستان از برانکو شاکی شده اند!

ساعت 24-امیر قلعه نویی، سرمربی تراکتورسازی تبریز که رابطه خوبی با خبرنگاران ندارد در تازه ترین اظهار نظرش یک بار دیگر به خبرنگاران تاخت و گفت: قلم به دستان ناراحت هستند که برانکو ورزشگاه‌ها را پر کرده است!

با قلعه نویی در خصوص شرایط تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا، وضعیت خودش در تبریز و دیگر مسائل صحبت کردیم که ماحصل این گفتگو را می خوانید؛

از شرایط تراکتورسازی راضی هستید؟

طبيعتا وقتي پیروز می شویم شرایط خوب است، متاسفانه فوتبال ايران هم نتيجه‌گراست و عملكردها براساس نتايج سنجيده مي‌شود. ما در نیمه دوم بازی با پديده و در طول 90 دقیقه بازی با سپاهان و استقلال‌صنعتي همان‌طور بازي كرديم كه مقابل الجزيره بوديم و حتي شايد بهتر هم بوديم اما زیاد به چشم نيامد.

پس تراكتورسازی به شرايط تاكتيكي مدنظر شما نزديك شده.

شما نگاه كنيد گل‌هايي كه به الجزيره زديم از لحاظ تاكتيكي متفاوت بود. ليورپول با آن‌همه امكانات كه شما بهتر از من مي‌دانيد، زمان مي‌برد تا به افكار سرمربي‌اش يورگن كلوپ نزديك شود. در تبریز همه از همان روز اول برد مي‌خواستند، ‌آن هم در شرايطي كه در فوتبال ما امكانات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري به مانند اروپا وجود ندارد.

می توانید تراکتورسازی را به یکی از قدرت های ایران تبدیل کنید؟

من براي بهتر و مدرن‌تر شدن تراكتور زمان مي‌خواهم. تیم های باشگاهی مثل تیم ملی نیستند که تعداد زیادی بازیکن داشته باشند. مربی تیم ملی اگر مدافعش مصدوم شود، تعداد زیادی مدافع دیگر در کشور وجود دارد که می تواند از آنها استفاده کند اما در باشگاه این طور نیست و سرمربی باشگاهی چنین شانسی ندارد. این ها را گفتم تا شرایط تراکتورسازی را تشریح کنم.

اتفاقا خيلي‌ها گفتند قلعه‌نويي در تراکتورسازی موفق نمي‌شود.

براي همين مي‌گويم با شرايط سخت به تراكتور آمدم. گفتن ندارد اما پيشنهاد خارجي و داخلي خوب داشتم و نياز مالي هم خدا را شكر ندارم و تنها با نيت خدمت به تبريز آمدم، اما با ورود ما به تبريز اذيت‌مان كردند.

یعنی نمی دانستید ممکن است عده ای علیه شما موضع بگیرند؟

خدا گواه است كه تنها براي خدمت به تبريز آمدم و این شيطنت‌هایی که می بینید را مطمئنم از سوي هواداران نیست. پيش‌بيني شيطنت مي‌كردم اما فكر نمي‌كردم اين شيطنت‌ها عليه من و تراكتور برنامه‌ريزي‌شده باشد. دو گروه هستند كه مترصد لطمه زدن به تراكتورسازي هستند. آنها تراكتور را براي خودشان مي‌خواهند نه مردم و هواداران. به قول معروف اين آدم‌هاي سخت هستند كه دوام مي‌‌آورند، نه روزهاي سخت.


هواداران پس از هفته ها شما را مقابل الجزیره تشویق کردند.

34سال است كه در فوتبال هستم و هيچ‌وقت دنبال تشويق شدن نبودم و نيستم. من در فوتبال به هر آنچه خواسته‌ام، رسيده‌ام. بار اولي هم نبود كه مرا تشويق كردند و مهم نيست امير قلعه‌نويي را تشويق كنند يا نه،‌ مهم تراكتور است. تراكتور مال مردم است و بايد تراكتور تشويق شود.

تراکتور از این بهتر می شود؟

روزي كه ما آمديم تراكتور دو، سه ايراد داشت و همان زمان با كاردوسو صحبت كرديم و او گفت تراكتور‌ چهار قسمت است. يك قسمت بازيكنان خارجي، قسمت ديگر سرباز‌هايي كه قرارداد ندارند، قسمت بعدي هم سربازهايي كه قرارداد دارند و ساير بازيكنان معمولي. جدا از اين چهار قسمتي بودن تيم،‌ جنس تراكتور جور نبود آن‌هم با توجه به بازي‌هاي سنگين و فشرده‌اي كه در پيش داشتيم. در بدو ورود بازيكنان خارجي هم اعتصاب كردند كه سعي كرديم تيم را جمع و جور كنيم. البته جا دارد از هيات‌مديره و مديرعامل باشگاه هم در اين مسير نام ببريم كه نهايت همكاري را با ما داشتند. هواداران تراكتور و فوتبالي‌ها بايد بدانند در فوتبال براي رسيدن به موفقيت شما نياز به زمان داريد. منچستر بعد فرگوسن هنوز تيم نشده و بحران مربيگري دارد اما استاديوم خانگي منچستر هميشه پر از تماشاگر است.

از خريدهاي نيم‌فصل‌تان رضايت داريد؟

بازيكنان خوبي جذب كرديم و راضي هستم، اما مهم تيم تراكتور است كه خوب بازي مي‌كند و بازيكنان در قالب تيمي به تفكرات من نزديك‌تر شده‌اند.

به بازی با پرسپولیس هم فکر می کنید؟

در حال حاضر طبيعتا ما فقط به ديدار برگشت مقابل الجزيره فكر مي‌كنيم. فقط همين را بگويم روزي كه برانكو به ايران بازگشت خيلي از آقايان ناراحت شدند. برانكو جدا از اينكه به لحاظ فني مربي بزرگي است، از نظر اخلاقي جزو مربيان بزرگ فوتبال ماست. برانكو پرسپوليس را خوب درست كرد و خوشحالم دوباره استاديوم‌ها را پر كرد. قلم‌به‌دست‌ها و ميكروفن‌به‌دست‌ها در اين چند سال كاري كردند تا 80هزار تا بشود هشت‌ هزار تا و 20هزار تا بشود دو هزار تا. البته آنها ابزار كسان ديگري بودند. عمر و عاص‌هاي فوتبال ايران ماموريت داشتند مردم را از فوتبال دور كنند و حالا ناراحت هستند كه دوباره ورزشگاه‌ها پر شده است.

به نظر مي‌رسد ديدار تراكتور و پرسپوليس هم جزو روزهاي تاريخي از نظر پر شدن ورزشگاه آزادي باشد.

واقعا به طرفداران پرسپوليس تبريك مي‌گويم كه ورزشگاه را براي حمايت از تيم‌شان پر كرده‌اند و جا دارد به دو نماينده ديگر فوتبال‌مان در آسيا سپاهان و ذوب‌آهن هم تبريك بگويم. به نظر من بازي ما و پرسپوليس جذاب مي‌شود چون پرسپوليس خوب بازي مي‌كند و از اين بابت خوشحالم. اميدوارم تيم‌هاي مردمي در شهرستان‌ها مانند ملوان هم موفق باشند. اگر شرايط آرماني بود، دوست داشتم مازندران هم در ليگ‌برتر نماينده داشته باشد، حالا چه خونه‌به‌خونه يا نساجي. ما بايد به فوتبال نگاه ملي داشته باشيم. جامعه ايران جامعه‌اي جوان و آسيب‌پذير است و فوتبال يك فرصت براي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي است. خدا گواه است نگاه من به فوتبال اين است. از خدا مي‌خواهم مثل سال‌هاي قبل ورزشگاه‌ها پر از تماشاگر شود تا دست عمر و عاص‌ها از فوتبال كوتاه شود.

بانك ورزش

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها