رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 441312

رییس جمهور آمریکا شماره داد

کسی درتهران شماره ترامپ را می گیرد؟

ساعت 24- دونالد ترامپ و تیم تبلیغاتی – اطلاع رسانی او نشان داده اند وزیده ترین هستند و روش های تازه ای برای پدیدارکردن ذهن شهروندان جهانی با خود به همراه آورده اند. این تیم تبلیغاتی از سی هرفرد یا گروهی که رهبری می شود توانست هیلاری کلینتون را درانتخاب شکست داه و یک فرد مشهور به تاجر را به کاخ ریاست جمهوری برساند. این گروه ورزیده دردوسال تازه سپری شده نشان داده است درمقابله با ایران نیز دست بالا را دارد.

تدد
dir="RTL"> تیم تبلیغاتی رییس جمهور آمیکا ابتکار به خرج نشان داده و درحالی که خود را مقتدر نشان می دهد اما با درخواست های ضعف گونه ،حرف دیگری می زند. به طور مثال شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده کاخ سفید شماره تماس با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را در اختیار سفارت سوییس گذاشته تا ایران در صورت تمایل بتواند با رییس جمهوری آمریکا تماس بگیرد.رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید در برابر خبرنگاران گفت "دوست دارم ایرانیها با من تماس بگیرند."

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از این مقام مطلع گفته است "تنها در صورتی که تهران بخواهد سوییس این شماره را در اختیار آنها قرار خواهد داد."مقام‌های کاخ سفید به سی‌ان‌ان گفته‌اند رییس جمهوری آمریکا این اقدام را صادقانه انجام داده است.این اقدام کاخ سفید، درحالی انجام شده که آمریکا همزمان فشار اقتصادی و تحریم را بر ایران افزایش داده و آمریکا دومین ناوگان جنگی خود را به سوی خلیج فارس اعزام کرده است.ناو هواپیمابر آرلینگتون که وسایل نقلیه آبی‌خاکی و هواپیما حمل می‌کند تنها چند روز پس از اعزام ناوگان آبراهام لینکلن به خلیج فارس اعزام شده است.روز جمعه پنتاگون اعلام کرد آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست اما آماده دفاع از نیروهای خود و منافعش در منطقه است.در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است سیستم موشکی پاتریوت آمریکا نیز برای مقابله با تهدیدهای احتمالی آماده است.مقام‌های دفاعی آمریکا گفته‌اند ناوهواپیمابر آرلینگتون قرار بوده به خلیج فارس اعزام شود اما افزایش تهدید ایران اعزام این ناوگان را به جلو انداخته است.دونالد ترامپ روز پنجشنبه برای گفتگوی تلفنی با رهبران ایران اظهار تمایل کرده بود. او در کاخ سفید گفت: "چشم به روزی دارم که به ایران کمک کنیم به وضعیت خوبی برگردد. ما نمی‌خواهیم به ایران آسیب بزنیم.

درتهران کسی تلفن می زند؟

به نظر می رسد اما درتهران کسی دست کم تا ساعت 9صبح شنبه 21 اردیبهشت کسی نمی خواهد شماره تلفن ترامپ را داشته باشد. مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی آمریکا، در واکنش به اظهارات روز پنجشنبه آقای ترامپ که خواهان مذاکره با ایران شده گفت برجام، توافقی است که مورد تایید شورای امنیت قرار دارد و بخشی از قوانین بین المللی شده است "اما ناگهان ترامپ گفت که این توافق را نمی خواهد و بیایید بنشینیم و دوباره مذاکره کنیم."روز جمعه معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز در به وبسایت خبری تسنیم گفته مذاکره‌ای با آمریکا انجام نخواهد شدو آمریکایی‌های هم "جرات اقدام نظامی علیه ما را نخواهند داشت."

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها