رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 597654

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن را بشناسید

استفاده فراوان از تیرآهن در صنایع مختلف بخصوص ساختمان سازی، باعث شده تا قیمت آن بر هزینه نهایی پروژه های مختلف تاثیر بگذارد. به این ترتیب، هر چه بتوانید این مقطع فولادی مهم را با قیمت مناسب تری تهیه کنید، هزینه ساخت و ساز و پروژه های صنعتی برای تان کمتر تمام خواهد شد. از این رو، باید عوامل موثر بر قیمت تیرآهن را بشناسید و هنگام خرید این محصول، آن‌ها به طور کامل بررسی کنید. در این مقاله، مهمترین فاکتورهایی را که نرخ فروش تیرهای فولادی به آن‌ها بستگی دارد، معرفی و توضیح داده شده است؛ با آنلاین سازه همراه باشید.

عوامل مؤثر بر قیمت تیرآهن را بشناسید

چه عواملی بر قیمت تیرآهن اثرگذار است؟

چند معیار وجود دار که می‌تواند قیمت تیرهای فولادی را تحت تاثیر قرار داده و به کاهش یا افزایش آن منجر شود. برخی از این عوامل، بر کل بازار آهن و فولاد که تیرآهن هم جزئی از آن است، اثر می‌گذارند. برخی دیگر از معیارها نیز به طور اختصاصی مربوط به تیرهای فولادی هستند و هنگام خرید این مقاطع، باید مورد بررسی قرار بگیرند. به هر حال، در این بخش تعدادی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت این محصول مهم را برای تان آورده‌ایم تا با آنالیز آن ها، امکان تهیه تیرآهن با مناسب ترین قیمت را داشته باشید. این موارد به شرح ذیل است:

1. نوع تیرآهن.

2. میزان عرضه و تقاضا.

3. برند و کارخانه تولید کننده.

4. قیمت جهانی فولاد.

5. نوسانات بازار ارز.

6. سیاست های داخلی کشور.

1. قیمت تیرآهن بر اساس نوع آن

اولین عاملی که بر قیمت تیرآهن اثر دارد، نوع آن است. تیرهای فولادی در انواع گوناگونی تولید شده و بسته به ویژگی های خود، برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مقاطع فولادی را می‌توان از نظر شکل ظاهری و استانداردهای ساخت به چهار دسته کلی تقسیم بندی نمود. انواع تیرآهن از این نظر، عبارتند از:

· IPE؛ ضخامت بال ها در همه قسمت های این تیرها یکسان است.

· INP؛ ضخامت بال ها در همه جا یکسان نبوده و از سمت جان تیرآهن به بیرون کاهش می‌یابد.

· تیرآهن هاش؛ اندازه بال ها بزرگ بوده و تقریبا هم اندازه جان تیرآهن هستند. این نوع تیرآهن شکلی شبیه به حرف H لاتین داشته و وزن آن زیاد است.

· تیرآهن لانه زنبوری؛ در میان جان این تیرها حفره هایی به شکل ۶ ضلعی وجود داشته که به همین خاطر، وزن سبکی هم دارند.

هر کدام از این انواع تیرآهن، نیاز به استفاده از تجهیزات و رعایت استانداردهای مختلفی برای ساخت دارند. به همین خاطر، کاربرد آن ها هم متفاوت بوده و برای خریدشان نیاز به پرداخت مبلغ متفاوتی وجود دارد. از بین انواع تیرهای فولادی که در بالا بیان شد، قیمت هاش همواره از بقیه بالاتر است؛ زیرا قدرت باربری بسیار بالاتر و بهتری دارد.

2. میزان عرضه و تقاضا

در کنار نوع تیرآهن، عامل دیگری که در تعیین قیمت آن اثر دارد،‌ میزان عرضه و تقاضای موجود در بازار برای این محصول است. در صورتی که تقاضای خرید افزایش پیدا کرده و کارخانه های تولیدی هم محصول زیادی عرضه نکنند، نرخ فروش آن افزایش پیدا می‌کند. برعکس، زمانی که تقاضای زیادی برای خرید وجود نداشته و کارخانه ها هم عرضه بالایی داشته باشند، قیمت ها به تدریج پایین آمده، تا جایی که عرضه و تقاضا در بازار به تعادل برسد.

3. برند و شرکت تولیدکننده

تیرهای فولادی از جمله مقاطعی هستند که به صورت گسترده در داخل کشور تولید می‌شوند. با این حال، واردات آن ها از کشورهایی مانند روسیه و ترکیه هم انجام می‌شود. هر یک از کارخانه‌های سازنده تیرهای فولادی ممکن است از استاندارد خاصی برای تولید این مقاطع استفاده کنند. همچنین تجهیزات و مواد اولیه مورد استفاده آن ها نیز می تواند با هم تفاوت داشته باشد. از این رو، قیمت تیرآهن این شرکت ها با هم یکسان نیست. بنابراین در هنگام خرید تیرآهن باید به برند و شرکت سازنده به عنوان یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت، توجه داشته باشید. یزد، اهواز، فایکو و ذوب آهن اصفهان از برندهای مطرح تولید کنندۀ این محصول در ایران هستند.

عوامل مؤثر بر قیمت تیرآهن را بشناسید

4. قیمت جهانی فولاد

نرخ فروش جهانی فولاد، عاملی است که بر قیمت انواع محصولات فولادی از جمله تیرآهن اثر می‌گذارد. در صورتی که قیمت های جهانی افزایش یابد، باید منتظر افزایش نرخ فروش این محصولات از جمله تیرآهن در داخل کشور باشیم. زمانی هم که قیمت جهانی فولاد کاهش پیدا کند، باز تاثیر آن بر روی قیمت تیرآهن قابل مشاهده خواهید بود.آه

5. نوسانات موجود در بازار ارز

هر گونه تغییر در بازار ارز و قیمت دلار، می‌تواند نرخ فروش مقاطع فولادی در بازار ایران را تحت تاثیر قرار دهد که این دو دلیل اصلی دارد. اولین مورد این است که بسیاری از مواد مورد نیاز برای ساخت تیرآهن از کشورهای خارجی وارد می‌شوند. دلیل بعدی هم این است که افزایش یا کاهش نرخ ارز، تمایل کارخانه های تولیدکننده برای صادرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای مثال، با افزایش نرخ ارز، تولیدکنندگان تمایل بیشتری به صادرات این محصول داشته و به دلیل کمبود آن در بازار داخل، قیمت افزایش می‌یابد. در کنار این دو دلیل اصلی، نرخ ارز به صورت مستقیم بر قیمت تیرهای وارداتی هم تاثیر دارد.

6. سیاست های داخلی کشور

سیاست های کلی کشور در رابطه با واردات و صادرات محصولات فولادی مانند تیرآهن، نرخ مالیات های در نظر گرفته شده برای تولید و صادرات، تصمیماتی که برای معاملات در بورس کالا گرفته می‌شود و سایر موارد این چنینی دیگر، همگی بر قیمت ها در بازار فولاد و در نتیجه قیمت تیرآهن تاثیر دارند. بنابراین زمانی که قصد خرید تیرهای فولادی را دارید، می‌توانید اخبار و اطلاعیه های پیرامون تصمیمات این حوزه را دنبال کرده و بر اساس نتیجه آن ها، تصمیم بگیرید.

مشاهدۀ آنلاین قیمت ها و خرید از شرکت های معتبر

امروزه یکی از راههایی که اطلاع از قیمت‌ها و خرید انواع محصولات را آسان کرده است، وجود وبسایت‌های معتبری است که در زمینۀ ارائۀ محصولات فعال هستند. شرکت مهندسی آنلاین سازه با بیش از 20 سال سابقه در حوزۀ فروش انواع آهن آلات صنعتی و ساختمانی، از جمله شرکت‌هایی است که با راه اندازی وبسایت و آپدیت روزانۀ قیمت مقاطع فولادی، در خدمت مشتریان عزیز در سراسر نقاط ایران است. جهت استعلام قیمت، مشاوره و خرید تیرآهن و سایر مقاطع فولادی، از وبسایت ما دیدن کنید: https://onlinesazeh.com و با ما تماس بگیرید. تماس رایگان از سراسر کشور با شمارۀ 90000011

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است. ..

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها