رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 137384

رابطه آسم و تاخیر در بارداری

ساعت 24-دانشمندان از ارتباط آسم وتاخیر در بارداری وکاهش میزان تولد سخن می گویند براساس مطالعات انجام شده حد فاصل زمان بارداری در خانم هایی که آسم ندارند ۳۲/۲ ماه ودر خانم هایی بیمار ومبتلا به آسم ۵۵/۶ ماه است .

آسم
به گزارش ساعت 24،محققان مي گويند در صد كمي از خانم هاي مبتلا به آسم مي توانند با موفقيت دوران بارداري خود را طي كنند و اين روند با افزايش سن آنها بيشتر آشكار مي شود . يافته ها حاكي از آن است كه تنها ۳۹/۶ در صد خانم هاي مبتلا به آسم مي توانند باردار شوند حال آنكه ۶۰/۴ در صد خانم هايي كه آسم ندارند مي توانند بارداري درا تجربه كنند . نتايج بدست آمده از انجام آزمايشات باليني بر دلايل رابطه آسم و بارداري تاكيد مي كند .ظاهرا اسم بر بارداري تاثير منفي مي گذارد زيرا اين بيماري زمان بارداري را به تاخير انداخته وحتي با افزايش سن شرايط بارداري را سخت تر مي كند .

محققان مي گويند بهتر است متخصصان خانم هاي مبتلا به اسم را به بارداري در سنين پايين تر وبهينه سازي روند درمان قبل از بارداري تشويق كنند . نتايج حاصل ار اين تحقيق برصحت پژوهش ها ي پيشين مي افزايد . پژوهشهايي كه از رابطه اسم وبارداري سخن مي گويد . يكي از محققان اين طرح مي گويد كه تا به حال دلايل متناقضي در دسترس ما بوده است بسياري از تحقيقات يا بر اساس اطلاعات حاصل از پرسشنامه ها و يا در سطح كوچكي انجام شده باشد . در پژوهش جاري كه در نشريه EUROPEAN RESPINALORY منتشر شد ۲۴۵ خانم بين ۲۳ تا ۴۵ سال كه مشكلات نامعلومي در بارداري داشتند مورد ارزيابي قرار گرفتند . اين خانم ها درطول درمان باروري خود تحت انجام آزمايش هاي الرژي وآسم قرار گرفتند وبه سوالاتي در اين زمينه پاسخ دادند . از اين تعداد بيمار آسم ، ۹۶ درصد نفر يا از پيش تشخيص داده شده بود ويا در حين تشخيص مشخص شد . محققان وضعيت خانم ها را در طول درمان باروري حداقل به مدت ۱۲ ماه زير نظر داشته تا آنها بتوانند دوران بارداري خود را با موفقيت پشت سر بگذ ارند .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها