رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 196746

قهوه سبز چیست | معجزه قهوه سبز برای لاغری

قهوه سبز یکی از خوراکی های کمتر شناخته شده است که به تازگی فواید آن روشن شده است در این مطلب برخی از این فواید را برا شما گرد آوری نمودیم که در ادامه میخوانید.

قهوه سبز
html>

ممکن است قهوه را به عنوان یک نوشیدنی سالم در نظر داشته باشید ، اما این باور را داشته باشید یا نه ، مطالعات نشان می دهد که در بسیاری از موارد مصرف کنندگان قهوه در مقایسه با غیر مصرف کنندگان خطر کمتری از چندین بیماری جدی دارند فرقی ندارد صحبت از قهوه سنتی یا قهوه سبز باشد.

کافئین در مصرف قهوه همیشه موجود بوده است ، اما تحقیقات نشان می دهد که اثرات منفی کافئین ممکن است فقط یک نیمه واقعیت باشد. بسته به میزان مصرف شده ، کافئین می تواند اثرات مثبت و منفی داشته باشد. محصولات "محرک" حاوی کافئین می توانند بر جذب برخی مواد معدنی از جمله منیزیم ، منگنز و پتاسیم و آنتی اکسیدان ها تأثیر بگذارند.

فرایند برشته کردن عمیق قهوه که برای بیشتر کافه های تجاری استفاده می شود ، میزان آنتی اکسیدان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اگر روزی یک یا دو فنجان قهوه می نوشید ، احتمالاً خوب است. اما وقتی بیشتر از این مصرف را شروع می کنید ، متأسفانه احتمالاً عادت شما باعث افزایش اسیدیته و استرس غدد آدرنال شما خواهد شد.

از طرف دیگر ، در حالی که کافئین قابل تحمل همه نیست و به همین دلیل گاهی اوقات باید از مصرف آن اجتناب کرد ، شواهد در حال رشد وجود دارد مبنی بر اینکه مصرف قهوه و سایر منابع کافئین به میزان متوسط - از جمله محصولی به نام عصاره قهوه سبز - ممکن است برای کاهش وزن و جلوگیری از بعضی بیماری ها مفید باشد.

قهوه سبز در سالهای اخیر به عنوان یکی از محبوب ترین مکمل ها و محصولات کاهش وزن موجود در بازار ظاهر شده است. علاوه بر کمک به افراد در کاهش اشتها ، کاهش وزن بیشتری به همراه دارد ، از جمله خواص دیگر ، قهوه سبز با سلامت قلب ، محافظت در برابر بیماری های عصبی و سایر اثرات ضد پیری مرتبط با طول عمر همراه است.

قهوه سبز

عصاره قهوه سبز دقیقا چیست و چه چیزی باعث می شود که آن را از مصرف سایر محصولات قهوه متفاوت نماید؟ دانه های قهوه سبز ، و محصولات دارای عنوان "عصاره لوبیای قهوه سبز" ، از دانه های قهوه هستند که هنوز بو داده نشده و یا بسیار فرآوری نشده اند.

به طور معمول لوبیای مورد استفاده برای تهیه قهوه سیاه / دم شده ای که می نوشیم در 475 درجه فارنهایت گرم می شود ، که باعث تغییر ساختار شیمیایی لوبیا ، رنگ ، عطر ، طعم و غلظت مواد مغذی می شود. عصاره دانه قهوه / دانه قهوه سبز به جای اینکه در نوشیدنی دم شود ، معمولاً به صورت قرص تهیه می شود ، از دانه های قهوه سبز خرد شده که غلظت بیشتری از مواد مغذی خاص دارند ، تهیه می شود.

قهوه سبز منبع غنی از انواع مختلف آنتی اکسیدان و سایر ترکیبات مفید از جمله تعدادی پلی فنول است. یک نوع پلی فنول به نام کلروژنیک اسید به میزان زیادی در دانه های قهوه سبز یافت می شود. اسید کلروژنیک یکی از مفیدترین چیزها در مورد مصرف دانه های قهوه به حساب می آید و به همین دلیل گفته می شود مکمل های قهوه سبز به عنوان کمک کننده برای کاهش وزن طبیعی و چربی سوز عمل می کنند. متاسفانه ، بو دادن دانه های قهوه ، بخشی از اسید کلروژنیک موجود در قهوه را از بین می برد ، به همین دلیل مصرف لوبیای خالص / خنک نشده از چند نظر برتر است.

مطالعه ای در سال 2008 که در مجله Nutrition منتشر شد ، نشان داد که عصاره لوبیای قهوه سبز حاوی سه نوع اسید کلروژنیک و کافئینوکلینیک (CGAs) ، اسیدهای دیکافئوکلوینیک و آنتی اکسیدان ها از جمله کافئین ، فرلیک ، ایزوفرنیک و اسید کو کواریک است. محققان پس از دادن به 10 فرد سالم از 170 میلی گرم عصاره قهوه سبز ، دریافتند که سطح این ترکیبات مفید بین نیم ساعت تا هشت ساعت بعد از درمان بالاترین میزان را داشته است. محققان نتیجه گرفتند: "این مطالعه نشان می دهد که ترکیبات اصلی CGA موجود در قهوه سبز در انسان بسیار جذب و متابولیزه می شوند."

برخی تحقیقات نشان داده اند که عصاره قهوه سبز حاوی حدود 46 درصد اسیدهای کلروژنیک ، به همراه سایر اسیدهای هیدروکسی سینامینیک است که به عنوان فواید آنتی اکسیدانی برای سلامتی شناخته شده اند. در مجموع ، کل غلظت اسید کلروژنیک و سایر اسیدهای هیدروکسی سینامینیک حدود 57 درصد است. نشان داده شده است که میزان کافئین حدود 2 تا 4 درصد بیشتر محصولات استاندارد عصاره قهوه سبز است.

محتوای کافئین

چه مقدار کافئین در عصاره لوبیای قهوه سبز وجود دارد؟

یک فنجان (هشت اونس) قهوه دم کرده استاندارد دارای حدود 95 میلی گرم کافئین است. در مقایسه با نوشیدن یک فنجان قهوه معمولی ، قهوه سبز می تواند مقادیر مشابهی از کافئین داشته باشد ، اما این در نهایت به دوز مصرفی شما بستگی دارد - چند کپسول به طور همزمان و یک بار و چند بار در روز بستگی دارد

فواید قهوه سبز

خواص قهوه سبز
تاثیرات قهوه سبز بر بدن

وجود مقدار قابل توجهی کلوروژنیک اسید در قهوه سبز سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و افزایش سوخت و ساز باعث استفاده ی بدن از ذخایر چربی گردیده و درنتیجه کم شدن چربی و لاغری را بهمراه دارد.

تاثیر زیاد قهوه سبز در لاغری و همچنین کم ضرر و سالم بودن آن باعث طرح سوال قهوه سبز چیست در ذهن بسیاری گردیده است.

جالب است بدانید که کلوروژنیک موجود در قهوه سبز علاوه بر سوزاندن چربی های بدن به کاهش جذب چربی موجود در غذاهای مصرفی هم هم کمک میکند. عصاره قهوه سبز همچنین جذب گلوگز موجود در نشاسته خوراک های مصرفی را کاهش داده و میزان کالری دریافت شده توسط بدن پس از مصرف غذاها را کم می نماید. مصرف قهوه سبز در میان وعده های غذایی اشتها را بسیار پایین می آورد و همین امر نیز به کاهش وزن کمک زیادی می نماید.

از دیگر خواص مهم قهوه سبز میتوان به تاثیر آن در جلوگیری از انعقاد خون و از بین بردن رادیکال های ازاد خون اشاره نمود

قهوه سبز چه عوارض دارد
عوارض قهوه سبز

خطرات و عوارض جانبی

اگرچه مطمئناً مزایای قهوه را اثبات کرده اند ، قهوه سبز محصول معجزه آسایی نیست. این تنها ابزاری برای کمک به شما در تلاش های خود برای کاهش وزن یا بهبود سایر جنبه های سلامتی است. به خاطر داشته باشید که اگرچه مکمل ها ممکن است مفید باشند ، شما همچنین می توانید با تغییر رژیم غذایی ، کاهش استرس ، خواب کافی و ورزش منظم (بخصوص HIIT یا تمرین پشت سر هم) نتایج قابل توجهی را تجربه کنید.

برای برخی افراد ، مصرف هر منبع کافئین ، از جمله قهوه بو داده ، می تواند عوارض جانبی از جمله اضطراب و مشکلات فشار خون ایجاد کند. برای کسانی که سابقه حساسیت به کافئین یا مشکلات قلبی دارند ، باید از نوشیدنی های کافئین دار یا مکمل های کافئین دار پرهیز کنید ، زیرا این امر می تواند باعث ناهنجاری های ریتم قلب شود یا آن را تشدید کند. اگر هنگام مصرف کافئین یا مصرف محصولات قهوه سبز ، علائمی مانند IBS ، یبوست ، اسهال ، سردرد ، مشکلات خواب یا ریفلاکس اسید را داشته اید ، بهتر است از مصرف آنها دست بکشید و در مورد مصرف خود با پزشک خود صحبت کنید.

افراد با هر یک از شرایط زیر باید همیشه قبل از مصرف محصولات کافئین دار با پزشک خود صحبت کنند تا مطمئن شوند هیچ خطری در این زمینه وجود ندارد:

در دوران بارداری یا هنگام شیردهی اسهال
اختلالات اضطرابی گلوکوم
اختلالات خونریزی فشار خون بالا
دیابت


نتیجه نهایی

عصاره قهوه سبز یک مکمل ساخته شده از دانه های قهوه خلوص نشده و خالص است که حاوی مقادیر زیادی پلی فنول محافظ بنام اسید کلروژنیک است.
برخی از فواید مرتبط با مصرف دانه قهوه سبز شامل کاهش وزن یا کاهش چربی ، کمک به عادی سازی قند خون و انسولین ، سلامت قلب ، افزایش انرژی ، سلامت شناختی و بهبود خلق و خو است.
افرادی که به راحتی از کافئین رنج می برند یا شرایط خاصی دارند ، باید قبل از مصرف زیاد دانه قهوه سبز ، پزشک خود را مطلع کنند ، زیرا کافئین می تواند عوارض جانبی داشته باشد.

فواید مهم قهوه سبز

این یک نوشیدنی تصفیه کننده و ادرار آور است ، بنابراین از ایجاد سنگ در کیسه صفرا جلوگیری می کند. در این راستا ، قابل توجه است که قهوه سبز را به میزان متوسط یکی از مهمترین آنزیم های کبد ، فعال کردن گلوتاتیون S-ترانسفراز (GST) ، یکی از آنها نقش سم زدایی سیستم بدن را ایفا می کندهمچنین ، همانطور که برای کاهش وزن چندین بار ذکر شده است .

فشار خون را کاهش می دهد ، به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می کند.

طبق برخی مطالعات ، قهوه سبز به دلیل داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان طبیعی ، سیستم ایمنی بدن و مبارزه با پیری را بهبود می بخشد .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها